אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משבר הליסטריה העביר את סנפרוסט להפסד של 8.4 מיליון שקל ברבעון הרביעי צילום: פוטו פיניש

משבר הליסטריה העביר את סנפרוסט להפסד של 8.4 מיליון שקל ברבעון הרביעי

למרות שהארוע התרחש בינואר, החברה ביצעה הפחתה של 12.1 מיליון שקל לאחר מס ב-2008. תוצאות המשבר צפויות להיראות גם בדו"ח הרבעון הראשון של שנת 2009

31.03.2009, 15:48 | אורנה יפת

סנפרוסט מסכמת את שנת 2008 עם השפעת משבר הליסטריה של מעדנות – החיידק שנמצא בקווי הייצור של מפעל מוצרי המאפה הקפואים ביבנה, בחודש ינואר האחרון.

למרות שהארוע התרחש בינואר, החברה ביצעה הפחתה של 12.1 מיליון שקל לאחר מס ב-2008, שהובילה אותה להפסד רבעוני. זאת בעקבות הורדה מהמדפים של מוצרים שיוצרו ונמכרו עד ה-31 בדצמבר 2008. תוצאות המשבר צפויים להיראות גם בדו"ח הרבעון הראשון של שנת 2009 שכן הארוע התרחש בחודש ינואר 2009 ומוצרי החברה נעדרו משך כחודש מהמדפים. לקראת סוף פברואר חזרה החברה לשווק את מוצריה באופן הדרגתי.

הארוע הוביל את סנפרוסט להפסד רבעוני של 8.4 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של כ-2.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור ההפסד ברבעון הרביעי עמד על 12.9% בהשוואה לשיעור רווח נקי של 3.9% ברבעון מקביל אשתקד.

מכירות הקבוצה (ירקות קפואים של סנפרוסט ומוצרי מאפה קפואים של מעדנות) ברבעון הרביעי הסתכמו ב-65.3 מיליון שקל בהשוואה ל-65.5 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. מכירות החברה הבת מעדנות ירדו ב-4.5% והסתכמו ברבעון הרביעי ב-29 מיליון שקל לעומת 30.4 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. בראייה שנתית, גדלו מכירות מעדנות ב-12% והסתכמו ב-123.6 מיליון שקל לעומת אשתקד.

הוצאות המכירה והשיווק ברבעון הסתכמו ב-14.7 מיליון שקל בהשוואה ל-13 מיליון שקל ברבעון מקביל.

ללא השפעת אירוע מעדנות, הגיע היקף מכירות הקבוצה ברבעון הרביעי של 2008 ל-69.3 מיליון שקל בהשוואה ל-65.5 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. הרוח הגולמי ברבעון הסתכם ב-21.6 מיליון שקל בהשוואה ל-19.9 מיליון ברבעון מקביל אשתקד. ללא ארוע מעדנות, הוצאות המכירה והשיווק הסתכמו ברבעון ב-13.5 מיליון שקל לעומת 13 מיליון ברבעון מקביל.

היקף מכירות סנפרוסט בכל שנת 2008, בהתחשב בהפחתה של ארוע מעדנות, הגיע ל-280 מיליון שקל, בהשוואה ל-269 מיליון בשנת 2007. ללא השפעת ארוע מעדנות, הגיע היקף המכירות השנתי ל-284.5 מיליון שקל. ניתן לראות כי למרות המשבר, עלו המכירות הכלליות של הקבוצה בהשוואה לשנת 2007.

בהשפעת המשבר, הרווח הנקי ב-2008 הסתכם ב-3.6 מיליון שקל בהשוואה ל-12.9 מיליון שקל בשנת 2007. בנטרול השפעת המשבר, הסתכם הרווח הנקי השנתי ב-15.8 מיליון שקל בהשוואה ל-12.9 מיליון בשנת 2007.

הרווח הגולמי השנתי הסתכם ב-79.6 מיליון שקל לעומת 88.2 מיליון שקל אשתקד ובו ניכרת השפעת המשבר. ללא המשבר רשמה החברה רווח גולמי של 94.5 מיליון שקל. השיפור ברווח הגולמי וברווח הנקי, בנטרול השפעת המשבר, נובעים מהתמקדות של החברה במכירות מוצרים ממותגים בשוק המקומי ומצמצום היקפי הייצוא שאופיינו בשיעורי רווחיות נמוכים.

הוצאות המכירה והשיווק השנתיות הגיעו ל-58.6 מיליון שקל לעומת 55 מיליון שקל אשתקד. וניתן להניח שברבעון הראשון של 2009 יגדלו ההוצאות עוד יותר שכן החברה משקיעה מאמצים לחזור לפעילות מלאה ולשפר את התדמית שנפגעה כתוצאה מהמשבר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות