אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל GM: "פשיטת רגל עדיין על הפרק" צילום: בלומברג

מנכ"ל GM: "פשיטת רגל עדיין על הפרק"

פריץ הנדרסון מקווה להציל את החברה בלי להזדקק להליך פשיטת רגל, אך טוען כי אובמה מציב תנאים בלתי אפשריים. קנצלרית גרמניה מגבשת תוכנית חילוץ ל־GM אירופה המדשדשת

31.03.2009, 22:56 | אולגה ויניאר

המנכ"ל החדש של ג'נרל מוטורס (GM) פריץ הנדרסון פסימי לגבי עתידו של תאגיד הרכב האמריקאי. לדבריו, הוא מקווה לייעל את הייצור ולהציל את החברה מבלי להיעזר בהליך של פשיטת רגל, אך לטענתו התנאים שמציב הנשיא ברק אובמה הופכים את האפשרות הזו ליותר מאשר סבירה. "פשיטת רגל עדיין על הפרק, ואולי זו הדרך הוודאית שלנו", אמר.

"אנחנו מבינים כי מה שלא יקרה, הבית הלבן יתמוך בנו", הוא אומר. "אנחנו נזכה לתמיכה בין אם זה יהיה בעקבות בקשה להגנה מפני נושים ובין אם זה יהיה רק במסגרת תוכנית ארגון מחדש". עם זאת, הנדרסון היה בהחלט מעדיף להימנע מהליך משפטי של פשיטת רגל. את החברה הוא קיבל לאחר שש שנות ניהול של ריק ואגונר שהותיר אותה עם הפסד מצרפי של 82 מיליארד דולר.

בתוך כך נועדה אמש קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל עם מנהל החטיבה האירופית של GM קרל־פטר פורסטר, כדי לגבש מתווה לחילוץ החברה המחזיקה במפעלים רבים באירופה ובמיוחד בגרמניה - שם היא שולטת ביצרנית המכוניות אופל. פורסטר התריע כי התקציב של GM אירופה ייגמר בתוך חמישה שבועות ולכן היא זקוקה בדחיפות לאשראי מיוחד ממדינות היבשת, אם הן מעוניינות שמפעלי הרכב אצלן ימשיכו לתפקד.

ראשי GM מבקשים להשיק תוכנית חילוץ אירופית בראשות גרמניה (שהיא בעלת העניין העיקרית) ובעלות של 3.3 מיליארד דולר. עוד כ־750 מיליון ליש"ט מבקשת GM מבריטניה, שבשטחה היא מייצרת את המותג ווקסהול. עד כה, התאגיד שנקלע לקשיים קיבל אשראי של 13.4 מיליארד דולר מהממשל האמריקאי ומבקש סיוע נוסף בהיקף של 16.6 מיליארד דולר.

תגיות