אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: רמי לוי הוריד עשרות מוצרים של "המותג" מהמדפים צילום: יובל חן

בלעדי: רמי לוי הוריד עשרות מוצרים של "המותג" מהמדפים

רפי שפר, מנכ"ל ברנד פור יו: "שיווק השקמה מפרה את התחייבויותיה כלפינו". רמי לוי: "אם מוצר לא עומד בקריטריונים שהבטחתי ללקוחות - טיב ומחיר זול - לא אשים אותו על המדף"

01.04.2009, 08:21 | אורנה יפת

מחריפים חילוקי הדעות בין חברת ברנד פור יו, יצרנית "המותג", לבין רמי לוי, בעל רשת שיווק השקמה ושותף ברשת הרביעית. ל"כלכליסט" נודע כי ההתקשרות בין הצדדים עשויה להסתיים, לאחר שרמי לוי הוריד לאחרונה ממדפי הרשת עשרות מוצרים של "המותג" בקטגוריות שונות.

לפני פורים הורידה שיווק השקמה אוזני המן מתוצרת "המותג" ממדפיה ודרשה מהיצרנית, חברת שיבולים, לאסוף אותן מחנויות הרשת. במכתב ששלח מנכ"ל החברה ירון אנגל, שהגיע לידי "כלכליסט", הוא מצר בפני מנכ"ל ברנד פור יו רפי שפר על הנזק שנגרם לו כתוצאה מהמהלך שבמסגרתו נאלץ להשמיד את הסחורה.

רפי שפר אישר את המידע ומסר: "עשייה זו של לוי מפרה את מחויבות שיווק השקמה כלפי ברנד פור יו כפי שנחתמה בין הצדדים ב־27 במאי 2005". לדבריו, הוא פנה ללוי בבקשה שיתקן את ההפרות, אך לשווא. "המשך ההפרות", אמר שפר, "עשוי להביא לשינוי סטטוס ההתקשרות בין ברנד פור יו לרשת הרביעית בכלל ולרשת שיווק השקמה בפרט".

המשמעות היא כי ברנד פור יו עלולה לשלול מחברי הרשת הרביעית (רמי לוי, אבא ויקטורי, סופר דוש, מחסני השוק ומחסני להב) או מרמי לוי לבדו את זכויות השימוש במוצרי "המותג". כיום משווקת ברנד פור יו כ־450 מוצרים תחת "המותג" לרשת הרביעית, והיא צופה כי עד סוף השנה ישווקו 750 מוצרים.

מהדו"חות הכספיים של שיווק השקמה עולה כי מכירות מוצרי "המותג" הסתכמו ב־2008 ב־38 מיליון שקל המהווים כ־4% מכלל מכירות הקבוצה.

בעלי הרשת הרביעית מחויבים לרכוש כמות מינימלית של מוצרי "המותג", כל אחד על פי רמת המכירות שלו. לדברי שפר, מעיון ראשוני בדו"ח של רמי לוי עולה כי ב־2008 מכרה הרשת 355 מוצרים תחת השם "המותג" או "המותג של רמי לוי שיווק השקמה", וכי בכוונתה להגיע ל־600 מוצרים ב־2009. לדברי שפר, "על פי ההסכם בין הצדדים, הרשת הרביעית ובעלי מניותיה מנועים מלהחזיק, למכור, לשווק ולהפיץ כל מותג פרטי אחר למעט 'המותג'".

אלא שכפי שחשף "כלכליסט", רמי לוי משווק שני מותגים פרטיים בסניפים תחת "המותג" ו"המותג של רמי לוי שיווק השקמה", המיוצרים על ידי ברנד פור יו. לוי ביקש לפני כשנתיים וחצי מברנד פור יו לייצר עבורו אריזות שעליהן יופיע גם השם "רמי לוי שיווק השקמה". רמי לוי מסר בתגובה: "אני מחויב לתת ללקוחות את המוצר הטוב ביותר ובמחיר הזול ביותר. אם מוצר לא עומד בקריטריונים שהבטחתי ללקוח (טיב ומחיר זול), לא אשים אותו על המדף".

תגיות