אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דעיכתו של התא הקולי צילום: shutterstock

דעיכתו של התא הקולי

התא הקולי נכנס לחיינו בשנות השמונים המוקדמות, וכעת הוא הופך לפחות ופחות רלבנטי. 30% מההודעות ממתינות בתא שלושה ימים בטרם ייבדקו ו-20% מהמשתמשים כלל לא טורחים לבדוק את התא

02.04.2009, 13:56 | יוסי גורביץ
התא הקולי, שנתפס כפלא כשהופיע בתחילת שנות השמונים, הופך במהירות ללא רלבנטי, במיוחד בקרב צעירים.

הניו יורק טיימס הביא נתונים שנאספו עבור ספקית הסלולר האמריקאית ורייזון, ולפיהם כ-30% מההודעות הקוליות ממתינות בתא יומיים עד שהמשתמש טורח לשמוע אותן; כ-20% מהמשתמשים כלל אינם טורחים לבדוק את התא הקולי.
לצעירים, הודעת טקסט אינטואיטיבית יותר. אילוסטרציה, צילום: תומריקו לצעירים, הודעת טקסט אינטואיטיבית יותר. אילוסטרציה | צילום: תומריקו לצעירים, הודעת טקסט אינטואיטיבית יותר. אילוסטרציה, צילום: תומריקו

ין צ'ונג, אשת פרסום בניו יורק, אמרה לטיימס כי הסיבה לכך היא שהשימוש בתא הקולי מסורבל משמעותית יותר משליחת מייל או הודעות טקסט; לדבריה, יש צורך בשבעה עד עשרה צעדים כדי לקבל ולעכל את תוכנה של הודעה קולית, לעומת אפס עד שלושה צעדים להודעת טקסט. צ'ארלי פארק, מעצב אתרים מווירג'יניה, אמר שהודעת טקסט יעילה יותר ומפגינה כבוד רב יותר כלפי זמנו של הנמען: "אף אחד לא שולח לי מייל שאומר 'היי, שלח לי מייל בחזרה'. אתה תמיד שולח מידע בהודעת טקסט'".

ממחר שנעשה עבור ספקית הרשת והסלולר ספרינט עולה שמשתמשים מגיבים במהירות רבה יותר להודעות טקסט: 91% מהמשתמשים הצעירים מגיל 30 עונים עליה בתוך שעה, והסבירות שהם יגיבו להודעת טקסט בתוך דקות ספורות גבוה פי ארבעה מאשר הסיכוי שיגיבו בפרק זמן כזה להודעות קוליות. גם מבוגרים מעל גיל 30 נדרשים לזמן כפול לתגובה על הודעה קולית מאשר להודעת טקסט.

ובכל זאת יש הפרש גילאי בולט. מבוגרים יותר נוטים לדבר בטלפון; צעירים נוטים לשלוח הודעות טקסט חסכניות בזמן. על פי נתוני איגוד חברות הסלולר, השימוש בהודעות טקסט צמח בשלוש השנים האחרונות ביותר מ-1,000%. צעירים בגילאי 13 עד 17 שולחים, בממוצע, 1,742 הודעות טקסט מדי חודש, אך עורכים רק 231 שיחות בממוצע; והם משקיעים, בממוצע, אותו משך זמן בשליחת הודעות כמו בשיחה קולית.

הבעיות העיקריות של התא הקולי הן שהוא צורך זמן רב יחסית לאמצעים אחרים להשארת הודעות – הצורך בהתקשרות לתא הקולי, הכנסת הסיסמה, ההקראה הארוכה של פרטי השיחה – ושקשה לשמור את המידע המופיע בו, למשל מספרי טלפון. בישראל נוספת על כך ההמתנה הקבועה בחוק המחייב התראה של כמה שניות לפני ההעברה לתא הקולי. האדם הממוצע קורא במהירות כפולה מכפי שהוא שומע, ואין צורך בהקשת קוד כדי לקבל הודעה קולית. כתוצאה מכך, הוקמו בשנים האחרונות מספר שירותים שמשעתקים את ההודעה הקולית להודעת טקסט. גוגל צפויה להשיק בקרוב שירות משלה בתחום, שנקרא Google Voice, שיעבד את ההודעות הקוליות להודעות טקסט – וכמקובל בגוגל, ללא תשלום, דבר הצפוי לזעזע את השוק.

תגיות