אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: LEAD ו־GPS של אדלר חומסקי במגעים למיזוג צילום: עמית שעל

בלעדי: LEAD ו־GPS של אדלר חומסקי במגעים למיזוג

שתי חברות בנות עיקריות של אדלר חומסקי עתידות להתמזג למשרד פרסום אחד. השליטה תיוותר בידי אדלר חומסקי. מנכ"ל LEAD רמי יהודיחה עתיד להוביל את המיזוג ולעמוד בראש החברה הממוזגת. איל חומסקי: "המטרה: העשירייה הראשונה של משרדי הפרסום"

06.04.2009, 09:06 | מיטל זדה

קבוצת הפרסום של אדלר חומסקי מקיימת מגעים למיזוגן של שתי חברות־בנות שלה: LEAD ו־GPS. כך נודע ל"כלכליסט". מנכ"ל LEAD רמי יהודיחה עתיד להוביל את המיזוג ולעמוד בראש החברה הממוזגת. מדובר בשתי החברות־בנות העיקריות של הקבוצה, ומטרת המיזוג היא ליצור משרד פרסום אחד שיוכל להימנות באופן קבוע עם משרדי הפרסום הבינוניים־גדולים.

נוסף על מינויו הצפוי של יהודיחה לתפקיד המנכ"ל, גם השותפים ב־GPS - יוסי ארועטי, דודי ברמן ומודי פרי - ייקחו חלק במשרד החדש. השליטה במשרד הממוזג תיוותר בידי אדלר חומסקי (70%). השותפים האחרים יתחלקו ביתרת אחוזי השליטה.

קבוצת אדלר חומסקי רכשה 70% שליטה ב־LEAD בתחילת 2005. עד אז LEAD היתה בבעלות מלאה של יהודיחה. בעת הרכישה עיקר לקוחותיה של LEAD היו מתחום השיווק הישיר ולקוחות עסקיים קטנים. ארבע שנים לאחר רכישתה הצליחה LEAD להגדיל באופן דרמטי את היקף תקציבי הפרסום שלה מ־2.5 מיליון דולר בסוף 2006 ל־17.6 מיליון דולר בסוף 2008 (על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, במחירי מחירון). עם לקוחותיה נמנים דקסון, מטבחי DO IT, בזק עסקי ועוד.

משרד הפרסום GPS הוא אחד מהחברות־בנות הוותיקות בשליטת אדלר חומסקי טיפל תחילה בעיקר בתקציבי פרסום קטנים. עם זאת, המשרד בניהולם של יוסי ארועטי ודודי ברמן הצליח למצב את עצמו כמשרד בינוני, שאף מדורג לסירוגין ברשימת 20 המשרדים המובילים. הוא מטפל גם בתקציבי פרסום גדולים יותר דוגמת טיב טעם, השכרת רכב שלמה־SIXT, ישפאר ולאחרונה גם בתקציב ארקיע. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, גם GPS הצליח לבצע זינוק בהיקפיו: ב־2006 גלגל המשרד 17.8 מיליון דולר ואילו ב־2008 הגיע ל־35 מיליון דולר (במחירי מחירון).

לפני כשנה וחצי ניהלו באדלר חומסקי מגעים למיזוג GPS עם אריאלי מקבוצת פובליסיס, בניסיון להכניס עוד משרד לרשימת המשרדים הגדולים בתעשייה. המגעים לא צלחו, והופסקו בשלב מוקדם.

איל חומסקי, מנכ"ל קבוצת הפרסום, אישר את קיום המגעים בין LEAD ו־GPS ומסר: "המטרה היא ליצור מסה קריטית של משרד חזק וגדול יותר, שיוכל בתוך תקופה לא ארוכה להיכנס לעשירייה הראשונה של משרדי הפרסום".

רמי יהודיחה מסר בתגובה כי מדובר במגעים ראשוניים בלבד.

תגיות