אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מומחים בריטים קובעים: מיחזור סוללות רכב חשמלי - בעייתי

מומחים בריטים קובעים: מיחזור סוללות רכב חשמלי - בעייתי

לדברי פרופ' ניק ווהן, אם המכוניות החשמליות יהיו נפוצות, יהיה צורך להתמודד עם עומס על מתקני המיחזור, שלא יוכלו לטפל בסוללות בגודל זה

18.04.2009, 15:51 | תומר הדר
המכוניות החשמליות צפויות להפוך למציאות בעתיד, אך האם המערכת האקולוגית ערוכה לטפל בסוללות? בשבוע שעבר הודיע הפרלמנט הבריטי על תכנית להענקת סכומים נאים כתמריץ לרוכשי מכוניות חשמליות, אולם כבר כעת נשמעים קולות בבריטניה שקוראים לממשלה להתייחס להשלכות ארוכות הטווח של שימוש ברכב מונע סוללות.

"מנקודת מבט הקשורה בכל הנוגע למיחזור סוללות רכב חשמלי, המצב נראה רע", הזהיר פרופסור ניק ווהן, ראש הפקולטה למחקר רכב באוניברסיטת קראנפילד באמצעי התקשורת הבריטים בסוף השבוע.

לדברי ווהן, ההתלהבות הראשונית מרכב חשמלי תפחת לכשיתגלה שאמצעי המיחזור המצויים כיום אינם מספיקים כדי לטפל בסוללות גדולות המיועדות למכוניות. "בכל הנוגע למיחזור סוללות, ניתן ליישם את עקרונותיו על סוללות קטנות של טלפונים סלולאריים", אמר ווהן, "אך אם מכוניות חשמליות יהפכו נפוצות, נצטרך להתמודד עם עומס על מתקני המיחזור, שלא יוכלו לטפל בסוללות בגודל שכזה".

עוד התריע ווהן מפני עליה בשיעור זיהום האוויר אשר צפוי להיווצר כתוצאה מהעלייה בצורך בחשמל עקב מהתחברותן של מכוניות חשמליות רבות לרשת הטעינה.

כפי שפורסם ב"כלכליסט", לאחרונה השלימה בטר פלייס הישראלית את השלמתן של כ-800 עמדות טעינה לרכב חשמלי ברחבי הארץ. בשנים הקרובות מתוכננת התקנת אלפי עמדות טעינה נוספות.

תגיות