אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ראשי UMI: נמשיך לשווק בישראל את כל המותגים - ללא קשר לבעלים

בעוד מגיעים הדיווחים מארה"ב, באשר לאפשרות הבאתה של ג'נרל מוטורס לפשיטת רגל מבוקרת, מבטיחים מנהלי היבואנית כי בישראל לא יורגש שינוי. UMI עשויה להפוך לנציגתם בישראל של יצרני רכב סיניים, שעשויים לרכוש את מותגי האמר וסאאב

19.04.2009, 20:03 | ליאור גוטמן

הזיכיון לשיווק האמר, אופל וסאאב יישאר בידינו, גם אם ג'נרל מוטורס תמכור את מותגיה לחברה חיצונית. כך טענו היום (א') ראשי UMI, יבואנית שברולט לישראל, במהלך השקת המכונית המשפחתית החדשה, שברולט קרוז.

לאחרונה התפרסמו ידיעות בתקשורת האמריקאית, לפיהן הממשל לא מתכוון להזרים מימון נוסף ליצרן הרכב האמריקאי, מעבר ל-13.4 מיליארד דולר שהועברו עד היום. על-פי המסתמן, בתחילת יוני הקרוב יבקש הממשל האמריקאי להביא לפשיטת רגל מסודרת של ג'נרל מוטורס, שעלולה לכלול גם מכירה של מותגי הרכב השונים כגון סאאב, אופל והאמר.

יצויין, שפשיטת רגל עשויה לפגוע גם במשק הישראלי: כפי שנחשף ב"כלכליסט", סך הייצוא מישראל לחברת ג'נרל מוטורס מסתכם בכחצי מיליארד שקל בשנה.

בין המחזרים אחר מותגי האמר וסאאב נמצאים גם יצרני רכב סיניים. במידה ואלו יזכו בזיכיון המכירה, תהפוך UMI הלכה למעשה לנציגיתן של חברות רכב סיניות.

"בישראל לא יורגש שינוי"

"הצגת שברולט קרוז מתבצעת בתקופה לא אידיאלית מבחינתנו. המשק הישראלי בנסיגה ואילו הפרסומים בעניין מצבה של ג'נרל מוטורס לא תורמים להשקה", אמר דוד עיני, יו"ר דירקטוריון UMI, בהתייחסו לפשיטת הרגל המתוכננת של ג'נרל מוטורס.

אבי ארוך, מנכ"ל UMI, הוסיף שראשי ג'נרל מוטורס יעשו הפרדה בין הצד התפעולי של החברה לבין הצד הפיננסי, כלומר חובות החברה יטופלו באופן פרטני ואילו ניהול החברה יימשך כרגיל. "מבחינת הלקוחות בישראל לא תורגש ירידה ברמת השירות, או במגוון המכוניות", הסביר.

במהלך השקת ה"קרוז" התייחסו ראשי UMI לשברולט וולט, המכונית החשמלית שאמורה להגיע לישראל בשנה הבאה. ירון גורטלר, מנהל השיווק של UMI, הסביר שהוולט תיטען מרשת החשמל הארצית, ללא קשר לתשתית טעינה כזו או אחרת.

תגיות