אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: השקעה של 10 מיליון שקל במים בטעמים ירדה לטימיון

בלעדי: השקעה של 10 מיליון שקל במים בטעמים ירדה לטימיון

קצת יותר משנה לאחר שהשיקה את סדרת המשקאות שוופס מולטי ווטר בהשקעה של 10 מיליון שקל, החליטה יפאורה לוותר עליה. לאחרונה ירדו מהמדף גם אקווה נובה בטעמים ואייס טי

20.04.2009, 10:33 | אורנה יפת

עוד מותג הוסר ממדפי המשקאות של רשתות השיווק. כחודשיים לאחר שויסוצקי הודיעה על מחיקת המותג אייס טי, גם יפאורה מפסיקה לשווק את סדרת המשקאות הפונקציונליים שוופס מולטי ווטר. כך נודע ל"כלכליסט". מדובר במותג שהושק בינואר 2008 בהשקעה של 10 מיליון שקל, אך שאיבד בהדרגה נתחי שוק עד כדי חוסר כדאיות כלכלית, ובתקופה האחרונה הוא כבר נעדר ממדפי רשתות השיווק.

הסדרה הושקה כאמור בינואר 2008 תחת המותג שוופס, לאחר שיפאורה רכשה אותו מידי קדבורי העולמית. המוצר היה בעצם מי באר בתוספת ויטמינים ותמציות צמחים, שקהל המטרה שלו, כפי שהוגדר על ידי החברה, היה "צרכנים גילאי 25 ומעלה המנסים לחיות בריא, אך בלי לוותר על הכיף בחיים".

לאחר ההשקה החזיק המותג ב־12% מקטגוריית המים בטעמים (לפי נתוני סטור נקסט), ומאז היה בירידה. ברבעון האחרון של 2008 החזיק המותג ב־4.4% מהקטגוריה וברבעון הראשון של 2009 ירד ל־2.5% בלבד. המוצרים עצמם גם נפגעו מהסכסוך הארוך שהיה בין יפאורה לבין רבוע כחול, והוכנסו לחנויות הרשת רק בספטמבר האחרון.

השקת הסדרה לוותה בקמפיין טלוויזיה של אדלר חומסקי & ורשבסקי. בעת שהושק המוצר, נחשבה קטגוריית המוצרים הפונקציונליים למגמה מתפתחת בתחום המזון והמשקאות עם תועלות פונקציונליות, בשל מגמת הבריאות והמודעות לאורח חיים בריא יותר. אך בשנה האחרונה נפגעה כל קטגוריית המים בטעמים, ובעיקר המים הפונקציונליים. כפי שנחשף ב"כלכליסט", גם טמפו הפסיקה לייצר את אקווה נובה בטעמים, מים מזוככים בתוספת פירות אורגניים, חצי שנה לאחר השקתה, שבה הושקעו 5 מיליון שקל, בעקבות נתח שוק זעום שתפס המוצר.

מיפאורה נמסר בתגובה: "אכן, לפני פסח הופסקה זמנית אספקת שוופס מולטי ווטר. לא ידוע מתי יוחזר המוצר למדפים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות