אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: ברבעון הראשון הונפקו 700 רישיונות לייבוא רכב אישי

בלעדי: ברבעון הראשון הונפקו 700 רישיונות לייבוא רכב אישי

מדובר בקצב שנתי דומה לזה שהיה בשנת 2008. עיקר הביקוש הוא למכוניות אמריקאיות, שבהן נרשמה ירידת מחירים חדה

21.04.2009, 19:20 | ליאור גוטמן
תחום יבוא המכוניות האישי ממשיך לצפצף על המיתון: מנתונים שהגיעו לידי "כלכליסט" עולה שברבעון הראשון של 2009 הנפיק משרד התחבורה 700 רישיונות לייבוא רכב אישי. אם קצב הפעילות בענף יימשך, מדובר בהיקף שנתי של כ-2,800 מכוניות, היקף פעילות דומה לזה שנרשם בשנה שעברה. יצוין שהמסחר בתחום חווה פריחה בשנים האחרונות: על פי נתוני משרד התחבורה בשנת 2007 יובאו באופן עצמאי לישראל כ-900 מכוניות בלבד.

מבדיקת "כלכליסט" בקרב חברות שעוסקות בתחום עולה שעיקר הביקוש נוטה למכוניות מתוצרת אמריקאית. הסיבה: המשבר שפוקד את תעשיית הרכב בארה"ב מביא לירידת מחירים חדה בחלק מהדגמים, מה שמתורגם לעלות רכישה נמוכה יחסית בהשוואה למחירי המכוניות בישראל. כך לדוגמה, מחירו של רכב כביש השטח מרצדס ML350, שמיוצר בארה"ב, מוערך ב-360 אלף שקל זאת לעומת כ-480 אלף שקל באולם התצוגה בישראל.

שי הרשקוביץ, מנכ"ל חברת שיווק אישי ישיר שמתמחה בנושא, מסביר שהכדאיות הכלכלית ביבוא רכב אישי מתחילה באזור 230 אלף שקל. לדבריו, מדי שנה ניכרת ירידת מחירים בשוק האמריקאי לאחר חודש מאי, כך שהמחירים הנוכחיים עוד צפויים לרדת.

יצוין שיבואני הרכב בישראל סובלים מתופעת הייבוא האישי כיוון שעל פי רוב הרכישה עשויה לחסוך לקונה עשרות ואף מאות אלפי שקלים, תלוי בדגם המכונית. בינואר האחרון הודיע משרד התחבורה על הקמת ועדה ציבורית שתבחן את נושא ייבוא המכוניות האישי. הוועדה אמורה להגיש את מסקנותיה עד סוף החודש.

תגיות