אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"אין מקום לארבעה מובילים בקו ללונדון" צילום: בלומברג

"אין מקום לארבעה מובילים בקו ללונדון"

כך טוען גורם בענף התעופה, על רקע התחרות הגוברת בקו לבירה הבריטית והכפלת מספר הטיסות מישראל ליעד זה בשנה האחרונה. מנכ"ל bmi בישראל: "מי שיהיה יצירתי יותר - ינצח"

22.04.2009, 08:47 | יסמין גיל
לא קל להתמודד עם מתחרה חדש בזירה. תשאלו את בריטיש איירווייס ואת אל על: מי שהתרגלו במשך עשרות שנים להפעיל את הקו המבוקש מאוד בין תל אביב ללונדון גילו בוקר אחד את bmi - חברה בריטית עם בסיס חזק בנמל התעופה הית'רו, והציעה טיסה סדירה יומית שבתוך שנה הוכפלה לשתי טיסות ביום.

התחרות גוברת אל על הציעה טיסה ללונדון ב-199 דולר; הכרטיסים נחטפו תוך שעתיים לרגל השקת הקו החדש לנמל התעופה לוטון במאי הכריזה הבוקר החברה על המבצע, עליו התנפלו הישראלים תוך זמן קצר. המחיר - לנוסע במחלקת תיירים יסמין גיל, 6 תגובותלכתבה המלאה

"לונדון היא ציר מרכזי בעולם, והקרב הנוכחי הוא על אחד מעמודי התווך של בריטיש ושל אל על", אומר מנכ"ל bmi בישראל, סבסטיאן ויינשטיין, שכיהן בעבר כמנהל השיווק של היעדים ארוכי הטווח באל על. שתי החברות בהחלט השיבו מלחמה למהלך הכניסה של bmi: מלבד תביעה שהגישה אל על נגד משרד התחבורה, בנוגע להקצאת סלוטים (זמני המראה ונחיתה) נוחים בהית'רו, יצאו החברות במבצעי הוזלה שצללו והגיעו עד 199 דולר לכרטיס, והחזר כספי למי שירכוש כרטיס ויאבד את מקום עבודתו.

כחלק מהתחרות הגדילו שלוש החברות את קיבולת המושבים: bmi הכפילה כאמור את מספר הטיסות השבועיות מנתב"ג ללונדון משבע ל־14, אל על תוסיף בחודש הבא שש טיסות שבועיות ל־12 הפועלות כיום, ובריטיש איירווייס תוסיף ביוני טיסה שבועית ל־14 הקיימות.

bmi הכפילה את מספר הטיסות. אל על ובריטיש איירווייס יצאו במבצעים, צילום: shutterstock bmi הכפילה את מספר הטיסות. אל על ובריטיש איירווייס יצאו במבצעים | צילום: shutterstock bmi הכפילה את מספר הטיסות. אל על ובריטיש איירווייס יצאו במבצעים, צילום: shutterstock

"במידה רבה, תוספת המושבים אינה מוצדקת", מודה המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס בישראל, יעל קטן. "המשבר הכלכלי הקטין מאוד את הביקוש, לא רק מצד הישראלים שטסים ללונדון, אלא גם מצד בריטים ואמריקאים שטסים איתנו מלונדון לישראל. אם התוספת היתה מוצדקת, המחירים לא היו יורדים כפי שראינו".

"אין מקום לארבעה מובילים ללונדון, שמתוכם שלושה טסים פעמיים ביום", טוען גורם בענף התעופה.

"השלב הבא בתחרות יהיה על מידת היצירתיות", אומר ויינשטיין. "מי שיידע לתרגם פעילויות טקטקיות לסל שירותים - ינצח". גם ישראייר, שהפעילה בעבר טיסות שכר ללונדון, מתכוונת להיכנס לקו באמצעות הסכם קוד שֵייר עם bmi מהקיץ הקרוב.

"אנחנו המוביל העיקרי ללונדון, כך היינו וכך נמשיך להיות", אומר ראש אגף השיווק באל על, עמית לבני.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
הערת אגב לגב' קטן
גבירתי הנכבדה. בעבר היו לכם שתי טיסות האחת עם 767 טיסת בוקר להיתרו ועם 737 לגאטוויק אחר כך עברתם לשתי טיסות עם 767 האחת להיתרו והשניה לגאטוויק ביצעתם שינוי מטוס ל 777 ושתי הטיסות נוחתות בהיתרו עוד מהלך שביצעתם החזרתם חזרה את 767 לשתי הטיסות והצעד האחרון שביצעת שינוי מטוס ל777 לטיסת אחר הצהרים כל זאת לא הספיק והוספת טיסה נוספת לסופי שבוע בלבד שתגיע לפני כניסת השבת באנגליה מסקרן מאד מדוע אתם מוסיפים טיסות (יחד עם אלעל ללוטון) מחד ומאידך טוענת שהוספת המושבים אינה מוצדקת. גילוי נאות - איני עובד אחת מחברות התעופה, ואיני נמנה עם המגיבים בתשלום מבלי לפגוע בזכויות. טיסה נעימה
צחוק באמצע , EMEA  |  22.04.09
3.
מתנשאים נמאסתם!
התגובה היהירה של אל על מראה עד כמה הם זילזלו וממשיכים לזלזל בלקוחות. אם הם כל כך בטוחים בשליטה שלהם למה הם נלחמים כל כך חזק בBMI? התגובה הזו כל כך מונופוליסטית שהיא מזכירה לי למה אני כל כך שמח שחברות חדשות נכנסות ולוקחות לאל על לקוחות. שיפסיקו להיות אדוני עולם וירדו לעם אחרת העם ירד עליהם...
מונו  |  22.04.09