אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל הרץ על תקנות הייבוא המקביל: "מדובר בהזדמנות עסקית"

מנכ"ל הרץ על תקנות הייבוא המקביל: "מדובר בהזדמנות עסקית"

נראה כי כוונת האוצר לצרף את התקנות לחוק ההסדרים החדש הפתיעה את יבואני הרכב. מרביתם סירבו לומר כיצד יושפעו מכך

26.04.2009, 09:22 | ליאור גוטמן
האם יבואני הרכב הוותיקים מפחדים מהייבוא המקביל? כוונת משרד האוצר לצרף את תקנות הייבוא המקביל של מכוניות לחוק ההסדרים החדש, שנחשפה ב"כלכליסט" בשבוע שעבר, הפתיעה את יבואני הרכב הוותיקים: בקשת תגובה לנושא נדחתה על הסף, וחלקם סירבו להגיב לשאלה כיצד הדבר ישפיע על אופי והיקף פעילותם העסקית בשוק המקומי.

בין היבואנים שסירבו להגיב ניתן למנות את דלק רכב, יבואנית מאזדה ופורד; כלמוביל, יבואנית יונדאי, מיצובישי ומרצדס; UMI, יבואנית שברולט, קאדילאק ואופל; קרסו, יבואנית רנו וניסאן ודוד לובינסקי, יבואנית סיטרואן ופיז'ו.

צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסוואגן וסקודה, הסכימה להתייחס לנושא באמרה שהיא "מאמינה בעוצמת הקבוצה לפעול ולהצליח גם במצב בו יכנסו התקנות החדשות ובתנאי שהן לא תפלנה לרעה את היבואנים הקיימים", כך לשון התגובה.

"מדובר בהזדמנות עסקית עבור חלק מהחברות שעוסקות בתחום ואין ספק שלקוחות פרטיים יהנו מהוזלת מחירי המכוניות", מסביר דני שמעוני, מנכ"ל חברת הליסינג והשכרת הרכב הרץ. לדבריו, יבואני רכב ותיקים יאלצו לתת הנחות לקהל הפרטי, מה שיבוא על חשבון ההנחות שמקבלים ציי רכב.

עד היום יבוא מכוניות לישראל התבצע באמצעות יבואן בודד שחתם עם יצרן ספציפי על זיכיון בלעדי לייבוא ושיווק בישראל של רכב וחלפים מקוריים. באוצר ציינו בפני "כלכליסט" שהכוונה לפתוח את השוק לתחרות אינה חדשה: החלטות הממשלה מספר 155 מאוגוסט 1999 ו-2431 מאוגוסט 2004 ניסו לטפל בנושא, אך ללא הועיל. כעת מקווים שקידום הנושא באמצעות חקיקה יפתח את השוק לייבוא מקביל של מכוניות חדשות מבלי לגרום לעיכובים נוספים. עם סיום הטיפול בנושא זה יתפנו באוצר לקדם את נושא הייבוא האישי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות