אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שוק הרכב בישראל: הנשים מעדיפות יונדאי

שוק הרכב בישראל: הנשים מעדיפות יונדאי

מסקר בקרב נשים בגילאי 35–18 עולה שרובן מעדיפות יונדאי ומאזדה, ורכב משפחתי על פני ג'יפ

27.04.2009, 12:53 | ליאור גוטמן

כיום, בעידן הפוליטיקלי קורקט, כל ניסיון לנתח העדפות של המגזר הנשי בתחום הרכב נדון לכישלון: הבדיחות השוביניסטיות על יכולת החניה או על הכישרון להחליף גלגל יזכו את הפרשן המוטורי לענייני בנות בשלל מבטים נזעמים.

המפרסמים, מצדם, התאימו את עצמם לתקופה: לפני 40 שנה, כדי למצוא בחורה במוסך, כל שהיה צריך לעשות הוא למקד מבט באחד הקירות, בדף שמפרט באיזה תאריך באפריל נופל חג הפסח. כיום, כמאמר הפרסומת של סקודה, אותה בחורה במוסך כבר עלולה להבהיר לך ש"מיניוואן תקנה לאחותך".

סקודה. לא נכנסת הביתה סקודה. לא נכנסת הביתה סקודה. לא נכנסת הביתה

חברת הסקרים TGI החליטה לקפוץ למים הקרים והנפיקה עבור חברת "לעומק התודעה", המתמחה בשיווק לצעירים, סקר מקיף על העדפותיהן הצרכניות של נשים ישראליות בתחום הרכב. הסקר, שנערך באחרונה בקרב אלף נשים גילאי 18–35, מגלה ממצא מפתיע: מותג הרכב המבוקש בקרב קבוצת גיל זו הוא יונדאי, שאותו בחרו 14% מהנסקרות. במקום השני בטבלת הביקושים של נשים צעירות התמקם מותג הרכב מאזדה (12%) ואילו את המקום השלישי חולקות טויוטה וסובארו (8% מההצבעות לכל מותג).

לעומתן, מותגי הרכב שנשים יעדיפו לא להכניס הביתה הם אופל (1% מהבחירות), סיאט וסקודה (2% כל אחד).

מפילוח שאר נתוני TGI עולה שרוב הנשאלות (31%) יעדיפו רכב משפחתי במרכב סדאן (4 דלתות). רכב הכביש־שטח, שנחשב אולי למקדם הפוזה המוטורי האולטימטיבי, ניצב אחרון בטבלת הביקושים (3.1%).

מגרשי המכירה של חברות הליסינג עדיין נחשבים לטריטוריה זרה: כ־84% מכלל אוכלוסיית הנשים הצעירות בישראל רכשו את מכוניתן האחרונה ישירות מיבואן הרכב. נוסף על כך, קבלת מכונית ממקום העבודה היא כנראה מחזה נדיר: רק 3.6% מהנשאלות העידו שברשותן רכב בבעלות חברת ליסינג.

און גולדשטיין, המנכ"ל והבעלים של לעומק התודעה, הסביר שנשים צעירות משתתפות כיום באופן פעיל יותר בבחירות שנחשבו לגבריות בעבר, עובדה שמשפיעה על הסוג ועל הדגם של המכונית שהן רוכשות. עם זאת, לפי TGI, רוב הנשים עדיין נותנות למישהו אחר לעשות את העבודה: כמעט 41% מכלל הנשים בקבוצת גיל זו אינן מחליטות לבד איזו מכונית לקנות. רק כ־9% מהן מבצעות את הרכישה בלי להתייעץ עם אף אחד על כך.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
הנשים והמגיבים
זה לא מפתיע הנשים מאוד חכמות ויונדאי זה לא רק גייטס לידיעת המיגיבים חסרי השכלה בסיסית תספרו 1- גייטס 2- אקסנט 3- טוסון 4- סנטה פה 5- מטרקס 6- טאראקאן 7- i30 8- i20 דגם חדש מהמם שיחליף את הגייטס 9- i10 עירונית יפהפיה 10- i800 מסחרי ולא יפה לזלזל בנשים ולבעל השקדה סקודה מה רצית שאשתך תחזיר את האוטו? תחשוב קצת חבר
יונדאי  |  03.05.09
3.
העדפות נשים
מניסיון רב שנים בתחום אני למד כי נשים מעדיפות רכב קטן קל לחניה ובוחרות את רכבן לפי צורה צבע ומחיר, עלויות תחזוקה תקלות מרובות . תיצרוכת דלק או בטיחות הן נקודות מישניות של אישה בבחירת הרכב.לכן אישה קונה גטס של יונדאי יפה נוחה קטנה ציבעונית וזולה , רק את נושא הבטיחות והדלק אינן לוקחות בחשבון ואומרות, כמה אני כבר נוסעת לעבודה בעיר וחזרה להורים ילדים לבית ספר כמה ק"מ זה כבר, בסופו של חודש נוסעות 1800 ק"מ זה הפרש בדלק של 250 ש,ח לעומת רכב כמו איפרזה שהיו קונים ונוסעים יותר בזול בטוח וללא תקלות כלל. הבנתם ......חשיבה נשית חכמה .....................
aviהרצליה  |  02.05.09
2.
חבל!!!
חבל שרוב הנשאלות בחרו "להחרים" את סקודה פאביה החדשה עולה בכל הפרמטרים על מאזדה 2 טויוטה יאריס ושאר המתחרות אישתי לא רתצה לשמוע על הפאביה אחרי שקניתי לה את הרכב היא השתכנעה ושינתה את דעתה מקצה לקצה תוך 4 חודשים 2 האחיות שלה ואמא שלה רכשו את הרכב לא להיכנע לדיעות הקדומות!!!!!!!
משה , נתניה  |  28.04.09