שוק הרכב בישראל: הנשים מעדיפות יונדאי
מסקר בקרב נשים בגילאי 35–18 עולה שרובן מעדיפות יונדאי ומאזדה, ורכב משפחתי על פני ג'יפ
כיום, בעידן הפוליטיקלי קורקט, כל ניסיון לנתח העדפות של המגזר הנשי בתחום הרכב נדון לכישלון: הבדיחות השוביניסטיות על יכולת החניה או על הכישרון להחליף גלגל יזכו את הפרשן המוטורי לענייני בנות בשלל מבטים נזעמים.
המפרסמים, מצדם, התאימו את עצמם לתקופה: לפני 40 שנה, כדי למצוא בחורה במוסך, כל שהיה צריך לעשות הוא למקד מבט באחד הקירות, בדף שמפרט באיזה תאריך באפריל נופל חג הפסח. כיום, כמאמר הפרסומת של סקודה, אותה בחורה במוסך כבר עלולה להבהיר לך ש"מיניוואן תקנה לאחותך".
חברת הסקרים TGI החליטה לקפוץ למים הקרים והנפיקה עבור חברת "לעומק התודעה", המתמחה בשיווק לצעירים, סקר מקיף על העדפותיהן הצרכניות של נשים ישראליות בתחום הרכב. הסקר, שנערך באחרונה בקרב אלף נשים גילאי 18–35, מגלה ממצא מפתיע: מותג הרכב המבוקש בקרב קבוצת גיל זו הוא יונדאי, שאותו בחרו 14% מהנסקרות. במקום השני בטבלת הביקושים של נשים צעירות התמקם מותג הרכב מאזדה (12%) ואילו את המקום השלישי חולקות טויוטה וסובארו (8% מההצבעות לכל מותג).
לעומתן, מותגי הרכב שנשים יעדיפו לא להכניס הביתה הם אופל (1% מהבחירות), סיאט וסקודה (2% כל אחד).
מפילוח שאר נתוני TGI עולה שרוב הנשאלות (31%) יעדיפו רכב משפחתי במרכב סדאן (4 דלתות). רכב הכביש־שטח, שנחשב אולי למקדם הפוזה המוטורי האולטימטיבי, ניצב אחרון בטבלת הביקושים (3.1%).
מגרשי המכירה של חברות הליסינג עדיין נחשבים לטריטוריה זרה: כ־84% מכלל אוכלוסיית הנשים הצעירות בישראל רכשו את מכוניתן האחרונה ישירות מיבואן הרכב. נוסף על כך, קבלת מכונית ממקום העבודה היא כנראה מחזה נדיר: רק 3.6% מהנשאלות העידו שברשותן רכב בבעלות חברת ליסינג.
און גולדשטיין, המנכ"ל והבעלים של לעומק התודעה, הסביר שנשים צעירות משתתפות כיום באופן פעיל יותר בבחירות שנחשבו לגבריות בעבר, עובדה שמשפיעה על הסוג ועל הדגם של המכונית שהן רוכשות. עם זאת, לפי TGI, רוב הנשים עדיין נותנות למישהו אחר לעשות את העבודה: כמעט 41% מכלל הנשים בקבוצת גיל זו אינן מחליטות לבד איזו מכונית לקנות. רק כ־9% מהן מבצעות את הרכישה בלי להתייעץ עם אף אחד על כך.
4 תגובות לכתיבת תגובה