אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נתב"ג ייפתח להמראות גם בלילה - החל ב-1 ביולי צילום: עמית שעל

נתב"ג ייפתח להמראות גם בלילה - החל ב-1 ביולי

על-פי חוק ההסדרים, עתיד להורות שר התחבורה על פתיחת שדה התעופה להמראות של מטוסים שקטים העומדים בדרישות, ובכך לחסוך 13 מיליון שקל בשנה לרש"ת ולסייע לתיירות. עוד כולל החוק המלצה לגבש טיוטה לחוק טיס חדש

27.04.2009, 10:51 | יסמין גיל

האם עונת הנסיעות בקיץ הקרוב בנתב"ג תחל עם פעילות של מטוסים סביב השעון? על-פי הצעת משרד האוצר, יונחה שר התחבורה להשתמש בסמכותו ולאשר את פתיחת הנמל להמראות של כלי טיס שקטים בלילה, כבר בקרוב. 

חוק ההסדרים 2010-2009 פחות סיגריות בדיוטי, מס חדש על אלכוהול טיוטת חוק ההסדרים שהכין האוצר מגלה כי הגירעון בתקציב יחזור לרמתו המקובלת רק בשנת 2012. הרפורמה החדשה במס תעלה 8.8 מיליארד שקל ותימשך עד 2016. בצד הגזרות: פגיעה בנכים, עיוורים וסטודנטים. בצד ההטבות: קיצור השירות הצבא כתבי כלכליסט, 62 תגובותלכתבה המלאה

כיום חל איסור על המראות בנתב"ג לכלל המטוסים, בין 1:40 בלילה ועד 5:50 לפנות בוקר, כאשר בעונות הקיץ האחרונות נהג שר התחבורה לאשר המראות שעה קודם, לכן ב-4:50. על-פי הצעת האוצר, בשל תוכניות פיתוח של רשות שדות התעופה, שכוללות שדרוג מסלולי ההמראה והנחיתה - חייבים לפתוח את נתב"ג להמראות בלילה, כבר ב-1 ביולי 2009. נחיתות, יש לציין, אינן מוגבלות גם כיום.

ההצעה מדגישה, כי מגבלות סף הרעש המאושרות כיום לא ישונו, אם וכאשר ייפתח נתב"ג בלילה, ומי שיורשו להמריא הם מטוסים שקטים, אשר עומדים במפלסי הרעש הנדרשים על-ידי ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי (ICAO).

יצויין, כי בדו"חות הרעש שמנפיקה רשות שדות התעופה מדי חודש, עולות חריגות בתחומי הרעש, בעיקר מכיוונם של מטוסי מטען ומטוסים צבאיים. עם העברת בסיס בח"א 27 לדרום, חלה ירידה בכל הקשור לרעשי מטוסים צבאיים בשעות הלילה.

ההצעה מדברת על חיסכון שנתי של 13 מיליון שקל לרש"ת, עם פתיחת הנמל לפעילות בלילה. כן מדברים על עלייה בכמות התיירים ועל-ידי כך - סיוע לכלכלה. אגב, על-פי ההצעה, השינוי רלוונטי בעיקר למפעילי טיסות מוזלות (לואו קוסט), אשר בדרך כלל מסיימים את סבבי הטיסה הקצרים באירופה ומגיעים לנתב"ג רק בלילה.

הלאה המנדט

בדצמבר 2008 הודיעה רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב (FAA) על הורדת דירוג הבטיחות של ישראל, מקטגוריה 1, לקטגוריה 2 - שבה נמצאות מדינות עולם שלישי. זאת, לאחר שסדרת בדיקות שערכה ברשות התעופה האזרחית (רת"א) בישראל, העלתה כי זו אינה עומדת בסטנדרטים הבינלאומיים הנדרשים.

טענה שהועלתה עם הורדת הדירוג ולמעשה נטענת מזה שנים ארוכות, היא שבעיה מרכזית של התעופה האזרחית הישראלית היא, שזו פועלת בהתאם לחוק טיס מ-1927, עוד מתקופת המנדט.

כעת מציע האוצר להנחות את שר התחבורה, בתיאום עם נציגי היועץ המשפטי לממשלה, לגבש טיוטת חוק טיס מעודכנת, "על-מנת להתאימה לעולם התעופה המודרני" ולהביאה לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה, עד אוגוסט 2009. זאת, במטרה לתת מענה לליקויים שמצא ה-FAA ומצאו גופים בינלאומיים אחרים, בפעילות רת"א.

"השינויים המוצעים יאפשרו שיפור ביכולת של רת'א לממש את האחריות הציבורית המוטלת עליה ואת סמכויותיה בתחום", נכתב בהצעה. "בנוסף, תיקונים אלה מהווים נדבך מרכזי במסגרת המאמצים לחזרתה של ישראל לדירוג תעופתי גבוה יותר".

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
להדיר שינה מ מליון תושבים כדי לחסוך 13 מילון שקל???
תושבי חולון , ראשון ,אור יהודה , בית דגן , משמר השבעה ,בת-ים וכל שאר הישובים סביב נתיב ההמראה של נתב"ג , גם היום סובלים מרעש המטוסים - במיוחד בקייץ, כשלא ניתן לסגור חלונות. הנזקים הבריאותיים והתפקודיים מחוסר שינה והנלווים אליהם וכן תוספת הוצאות חשמל עקב הפעלת מזגנים במקום חלונות, יגרמו למשק הפסד תל"ג של כ 1.8 מילארד ש"ח לשנה - איפה נמצאים 13 מילון שקל על יד נזק זה!? ממשלת ישראל ... נא לפתוח עיניים !!! אנו ניאבק בכל כוחנו בגזירה מסוג זה
פיני , ראשון לציון  |  27.04.09