מכרז הליסינג של התעשייה האווירית נכשל בשנית
למכרז, שכולל אספקת 700 עד 1,200 כלי רכב, במקום החברות אוויס ואלבר, ניגשו רק החברות פריים ליס ובאדג'ט ושתיהן לא עמדו בתנאיו. "לא נולדה חברת ליסינג שלא הפסידה במכרז התע"א", אמר בכיר בענף
מכרז הליסינג הממשלתי - היחיד שיצא לדרך השנה - נכשל. ל"כלכליסט" נודע, שנסיון גיוס הרכב בליסינג עבור עובדי התעשיה האווירית נכשל, זאת מכיוון ששתי החברות שניגשו למכרז, הכולל חוזי חכירה לכ-700 עד 1,200 רכבים, לא עמדו בכל תנאיו.
יצויין, ששתי החברות שניגשו למכרז, פריים ליס ובאדג'ט, היו היחידות מתוך שמונה חברות, אשר הסכימו להשתתף במכרז. ספקיה הנוכחיים של התעשיה האווירית הן החברות אוויס ואלבר.
במקור ביקשה התעשייה האווירית לחכור צי בהיקף של 3,000 מכוניות, אולם הוחלט בשלב הראשוני לגייס רק כשליש מהכמות.
"לא נולדה חברת ליסינג שלא הפסידה במכרז", מספר בכיר בענף. "כיום, דווקא הלקוחות הגדולים, אלה שחושבים שמגיעים להם תנאים שניתנו על-ידי חברות הליסינג לפני שלוש שנים, הם הלקוחות הכי גרועים".
על-פי מידע שהגיע לכלכליסט, הסיבות העיקריות לכישלון המכרז קשורות ליכולת החברות המשתתפות בו להעמיד ערבויות מתאימות.
דורון סוסלינק, דובר התעשייה האווירית סירב להתייחס לידיעה.
23 תגובות לכתיבת תגובה