אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האם אפשר לעשות רווחים מהרקע העדתי של הכוכב הגדול?

האם אפשר לעשות רווחים מהרקע העדתי של הכוכב הגדול?

ניו יורק ג'טס מקווים שמארק סנצ'ז, הבחירה שלהם בדראפט, יהפוך ללהיט בקרב הקהילה ההיספנית בארצות הברית. אם יהיה מוצלח בשנתו הראשונה עשוי סנצ'ז להרוויח בין 5 ל-10 מיליון דולר מחסויות

28.04.2009, 09:27 | בלומברג

הרקע ההיספני של מארק סנצ'ז עשוי לספק לו הזדמנויות נוספות לחסות כקווטרבק של הניו יורק ג'טס.

סנצ'ז (22) הוא הקוורטרבק הראשון שהג'טס בוחרים בחמש הבחירות הראשונות של הדראפט, מאז ג'ו ניימת' ב-1965. כטירון הוא יתמודד על העמדה הבולטת ביותר בקבוצה בשוק התקשורת הגדול במדינה.

אנליסטים בתחום שיווק הספורט אמרו שבנוסף לפנייה לחסויות פוטנציאליות, סנצ'ז מצטרף לטוני גונזלס כאחד מהשחקנים ההיספניים המוכרים ביותר ב-NFL, המעוניינת להגדיל את בסיס המעריצים בקרב קבוצת המיעוט הגדולה ביותר בארה"ב.

"השוק ההיספני הוא שוק מאוד נחשק בקרב המותגים הגדולים הקשורים ל-NFL", אמרה יאן קצוף, סגן נשיא לספורט ולבידור ברדיאייט גרופ בסן פרנסיסקו. "שחקן צעיר עם רקע היספני יתקבל היטב בשוק".

ברט פארב. מארק סאנצ ברט פארב. מארק סאנצ'ז נכנס לנעליים גדולות, גם מבחינה שיווקית | צילום: בלומברג ברט פארב. מארק סאנצ

אם השנה הראשונה של סנצ'ז עם הג'טס תהיה מוצלחת, הוא עשוי להרוויח בין 5 ל-10 מיליון דולר מחסויות ב-2010, אמר קצוף, שרדיאייט גרופ שלו היא יחידה של אומניקום גרופ, בעלת סוכנויות הפרסום הגדולה בעולם.

 

לא כמו מאנינג

"מה שמבליט אותך בהמון ועוזר לך להרוויח יותר כסף, כמו כוכבים כמו פייטון מאנינג, הוא שאתה יכול להציע משהו מעבר לפוטבול", אמר פול סוונגרד, מנהל מרכז וורשה לשיווק ספורט באוניברסיטת אורגון. "כולם מחפשים אמצעי לבידול".

מאנינג, שחקן האינדיאנפוליס קולטס שזכה שלוש פעמים בתואר "ה-MVP ב-NFL", הוא השחקן שהכי קל לשווק בליגה והוא כבר השתתף בפרסומות לחברות, כגון ספרינט נקסטל, סוני ומאסטרקארד.

קוורטרבקים אחרים ב-NFL הנחשבים "קלים במיוחד" לשיווק - הם הקוורטרבקים טום בריידי מהניו אינגלנד פטריוטס ואיליי מאנינג מהניו יורק ג'יאנטס, ששניהם גם זכו בסופר בול, וקודמו של סנצ'ז בג'טס, ברט פאבר, שזכה שלוש פעמים בתואר ה-MVP ופרש לאחר העונה שעברה.

"כל העניין הוא מה קורה במגרש, כמו אצל האחרים בניו יורק", אמר סטיב רוזנר, מייסד-שותף של 16W מרקטינג, בראיון טלפוני. "זה התחיל עם ג'ו ניימת', המשיך עם פיל סימס (מהג'יאנטס) ועכשיו עם איליי מאנינג. ההזדמנויות האלה יצוצו באופן טבעי אם הוא יוכיח את עצמו".

ניימת' הוא הקוורטרבק היחיד שזכה בסופרבול עם הג'טס, ו"ברודווי ג'ו" מכר בטלוויזיה מוצרים, מקצף גילוח ועד גרבי ניילון.

סנצ'ז, שעשה עונה מלאה באוניברסיטת דרום קליפורניה, יתחרה על מקום בהרכב של הג'טס עם קלן קלמנס, קוורטרבק בשנה שרביעית. הג'נרל מנג'ר של הג'טס, מייק טננבאום, אמר שהניסיון של סנצ'ז באוניברסיטת דרום קליפורניה, 88-15 וזכייה בשתי אליפויות ארציות מאז 2001, הכין אותו לדרישות המשחק בניו יורק.

סנצ'ז אמר אתמול, שהוא מתרגש מהמעבר מלוס אנג'לס לניו יורק.

משהו טוב שבא ממקסיקו

עד הגיוס סנצ'ז עבד כפרזנטור "ספרינט", ספקית התקשורת האלחוטית הרשמית של ה-NFL. מאז 2005 החברה משתמשת בשני שחקני קולג' כחלק מקידום הגיוסים ל-NFL, והשנה בחרה את סנצ'ז ואת הקוורטרבק מאוניברסיטת ג'ורג'יה מאט סטפורד, הבחירה הראשונה של הדטרויט ליונס.

דובר ספרינט, דייב מלין, אמר שהרקע האתני היה גורם בבחירת סנצ'ז, ההולך בעקבותיהם של הקוורטרבקים של הטרוג'נס קרסון פלמר, מאט ליינרט ומאט קאסל ב-NFL.

"הוא עמד להיות בחירה ב-10 הראשונים, הוא היה קוורטרבק באוניברסיטת דרום קליפורניה, הוא בחור נאה, הוא מאוד כריזמטי, הוא מנהיג, יש לו כל הדברים הבלתי נתפסים האלה", אמר מלין בשיחת טלפון. "אך עצם העובדה שהוא מקסיקני-אמריקאי יצרה הבדל משמעותי בשבילנו. אנחנו תמיד מנסים למצוא דרכים להגיע לקהילה הלטינית וחשבנו שמארק יעשה עבודה מצוינת ויעזור לנו להצליח בכך".

מלין אמר שספרינט שוקלת להרחיב את השותפות עם סנצ'ז, שגם היה לו הסכם חסות עם משקה גייטוראייד של פפסיקו לפני הגיוס.

הסבא-רבא של סנצ'ז הגיע לארה"ב ממקסיקו והיה בין התושבים שפונו מאזור עמק צ'אבס בלוס אנג'לס, עם הקמת איצטדיון הדוג'רס. אביו שיחק כקוורטרבק בקולג' מזרח לוס אנג'לס ואחיו הגדול ניק היה הקוורטרבק של אוניברסיטת ייל בשנים 1992-94.

שוק של 1.1 טריליון דולר לשנה

ה-NFL, שהכנסותיה השנתיות מסתכמות ביותר מ-7 מיליארד דולר, שיחקה משחק רגיל לעונה במקסיקו סיטי ב-2005 וסגרה עסקאות עם שדרנים דוברי ספרדית בניסיון למשוך צופים היספניים.

לשוק ההיספני יש כוח קנייה המוערך ב-1.1 טריליון דולר השנה, לפי מחקר של מרכז זליג לצמיחה באוניברסיטת ג'ורג'יה. סנצ'ז עשוי להרוויח מכך בתקופת המיתון, בה החברות בוחנות בקפידה את הוצאות השיווק שלהן. "להיות היספני, יש רצון עז בליגה להגיע לשוק הזה", הוסיף סוונגרד ממרכז וורשה. "מארק עשוי להרוויח מכך".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות