אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעקבות חוק ההסדרים: רש"ת תפסיד עד 400 מיליון שקל בשנה צילם: גלעד קוולרציק

בעקבות חוק ההסדרים: רש"ת תפסיד עד 400 מיליון שקל בשנה

רשות שדות התעופה, שרוב הכנסותיה המסחריות נגזרות ממכירות הדיוטי פרי, צפויה להפסיד מהשינוי במיסוי האלכוהול והסיגריות

03.05.2009, 20:25 | שאול אמסטרדמסקי ויסמין גיל

הכנסות רשות שדות התעופה (רש"ת) עלולות להיפגע באופן משמעותי מהסעיפים השונים הכלולים בטיוטת חוק ההסדרים שהוגשה אתמול לממשלה. על בסיס הערכות גורמים בתחום, אובדן ההכנסות עלול להגיע

ל־300–400 מיליון שקל בשנה, שהם כ־20% מסך כל ההכנסות השנתיות של הרשות.

הסיבה לאובדן ההכנסות נעוצה שני בצעדים: הראשון הוא הרפורמה המתוכננת במיסוי האלכוהול, שבמסגרתה יוזלו המותגים היוקרתיים המיובאים, מה שיפגע במכירותיהם בדיוטי פרי. השני הוא הן במגבלה ששואף האוצר להטיל על רכישת מארזי סיגריות בחנויות הדיוטי פרי, ולפיה תותר קנייה של פאקט אחד בלבד ללא מסים (במקום שניים כיום). כתוצאה מכך צפוי מחזור המכירות בחנויות הדיוטי פרי, שעליהן נשענת רש"ת, לקטון משמעותית.

על פי תקציב רש"ת לשנת 2008, ממוצע הכנסות הרשות בשנים 2007–2008 מפעילות מסחרית עמד על 994 מיליון שקל בשנה. כ־67% מההכנסות המסחריות מקורן בהכנסות מתחום הקמעונאות בתחומי רש"ת. מקורו של מרבית הסכום - יותר מ־620 מיליון שקל בשנה - בתשלום השנתי שמעבירה חברת ג'יימס ריצ'רדסון (מפעילת חנויות הדיוטי פרי) לרשות. תשלום זה נגזר מהיקף המכירות השנתי של החברה, שמוערך ביותר מ־300 מיליון דולר.

על פי הערכות גורמים בתחום, מכירות האלכוהול והסיגריות מהוות כמחצית מסך כל מחזור המכירות של החברה. גורם במערכת הפוליטית אמר ל"כלכליסט" כי הכללת שני המהלכים בחוק ההסדרים משרתת למעשה את מטרת האוצר להביא להתייעלות כפויה ברש"ת, לנוכח אובדן ההכנסות הצפוי.

מנכ"ל חברת ג'יימס ריצ'רדסון, אבי בן־חור, אמר ל"כלכליסט" בסוף השבוע: "לא ייתכן שהמדינה גובה מאיתנו דמי זיכיון מצד אחד, באמצעות רש"ת, אבל מצד שני מטילה גזירות שיפגעו משמעותית בפעילותנו".

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "הרשות מודעת לטיוטת חוק ההסדרים ובוחנת בקפידה את תגובתה בהתאם. יצוין כי הרשות מתכננת להשקיע בשנים הקרובות 3.7 מיליארד שקל בשדרוג הבטיחות, הביטחון והתשתיות במגה־פרויקטים שאושרו על ידי ממשלת ישראל במסגרת תוכנית הפיתוח של רש"ת".

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
לרש"ת יש פתרון למצב כזה....
תמיד אפשר להעלות את אגרות הנמל.... הגיע הזמן שרש"ת תעסוק בשירות לנוסע ולא בהקמת קניונים תוך חליבה בריונית ופרועה של זכיינים שמוכרים בדיוט פרי דברים שברוב המקרים אפשר להשיג בחו"ל עוד יותר בזול. רש"ת - תבחנו את הבטיחות של השדה, תשקיעו בתשתית ומספיק עם הקניון המפגר הזה בטרמינל. כמה כסף כבר איבד הציבור בהרפתקה המטופשת שלכם?
א.א , מרכז  |  04.05.09
5.
פקידוני האוצר
פקידוני האוצר, הם חבורה של "קלקלנים", שהבנתם בכלכלה, מסתכמת בחשבונאות ברמה גבוהה - מסתכלים על החיים דרך החור בגרוש ולא מסתכלים על התמונה הכוללת. בגללם, כך ניראה משק המים. בגללם, כך נראות קופות הפנסיה שלנו. בגללם, כך ניראית התחבורה הציבורית. בנוסף, ליצני מס הכנסה- תמיד מחפשים את הגרוש מתחת לפנס -מתי פעם אחרונה הם נכנסו לערים של בני דודינו, הידועות במסחר ללא חשבוניות (בשחור). מתי יקום חבר כנסת, שיעשה רק דבר אחד- יגיש שאילתות לגבי עלות שכרם של פקידי מס הכנסה יחסית לתועלת שהם מביאים. הם מסוגלים להגיע פעמיים שלש בחודש, לישוב בעוטף עזה ולבדוק בכל פעם את אותם נישומים וזאת במקום להכנס לרהט הנמצאת 20 ק"מ מזרחה ולהביא משם "הרבה הכנסות" עם רק יהיה להם אומץ!!!!!!
משה , דרום  |  03.05.09
לכל התגובות