אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל חוגלה: ב־2015 נרוויח 30 מיליון דולר בפעילות בטורקיה

מנכ"ל חוגלה: ב־2015 נרוויח 30 מיליון דולר בפעילות בטורקיה

קימברלי קלארק טורקיה סיימה את 2008 בהפסד תפעולי של 10 מיליון דולר, אבל ארי מלמוד ממשיך להיצמד להנחות עבודה שאפתניות

03.05.2009, 21:20 | נעמה סיקולר
שלוש שנים אחרי שהוביל את החדירה של קימברלי קלארק לטורקיה, כאשר רק ברבעון האחרון של 2008 נגעה הפעילות שם באיזון תפעולי, יכול ארי מלמוד, המנכ"ל הנכנס של חוגלה קימברלי, להירגע מעט ולהרגיע: "אנחנו רואים בשוק הטורקי השקעה לטווח ארוך".

קימברלי קלארק טורקיה, החברה־בת של חוגלה קימברלי מקבוצת נייר חדרה, פועלת בשוק מוצרי ההיגיינה הנשית ומוצרי התינוקות משנת 2005. השותפות פועלת תחת הנחות עבודה שאפתניות - צפי לצמיחה בהיקפי הפעילות של עד 300 מיליון דולר ב־2015, עם רווח תפעולי של 30 מיליון דולר לפחות. רק לשם השוואה, את 2008 פתחה החברה (ברבעון הראשון) בהפסד תפעולי של 3.1 מיליון דולר וסיימה אותה בהפסד תפעולי של 1.8 מיליון דולר. אלא שלמרות תחזיות הצמיחה הפנומנליות יש לחברה עוד כברת דרך לעבור, שכן בשלוש השנים הראשונות לפעילותה הסבה טורקיה לנייר חדרה בעיקר הפסדים.

רגע לפני שהוא עוזב את הערוץ הטורקי לטובת ניהול קבוצת חוגלה קימברלי כולה מסכם מלמוד בניוזלטר שהופץ בבורסה את התקופה: "החברה מקדימה למעשה את היעדים העסקיים והשיווקיים שלה, צומחת בקצב דו־ספרתי שנתי ומצמצמת בעקביות את ההפסד התפעולי, הנובע מהשקעות בפרסום ומקידום מכירות", אומר מלמוד. אלא שגם למשבר העולמי יש השפעה על הפעילות: "ברור לגמרי שהמשבר משפיע גם על השוק הטורקי. טורקיה תלויה במסחר הבינלאומי, היצוא שלה נאמד ב־130–140 מיליארד דולר בשנה והוא נפגע מאוד בחודשים האחרונים.

"כשמדברים איתי על סיכוי להרעה בסביבה העסקית של החברה, אומר מלמוד, "אני נוהג להציג את הגרפים של נתחי השוק שהצלחנו לרכוש בתוך פרק זמן קצר כדי להמחיש את גודל הפוטנציאל שטמון בשוק בעבורנו. מתחילת 2008 הגדילה החברה את נתח השוק שלה מרמה של 6.2% מהשוק הטורקי לרמה של 10.3% במוצרי האגיס ומ־6.5% ל־9.2% במוצרי קוטקס".

נייר חדרה שמקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר בוחרת זו הפעם השנייה לפנות למשקיעים בראיונות שהיא מפרסמת דרך הדיווחים לבורסה, זאת כדי להגיע אל כלל המשקיעים, אף שלא כל המידע בראיונות הללו הוא מידע שוק הוני מובהק. מנכ"ל נייר חדרה אבי ברנר צוטט בניוזלטר כאומר: "נייר חדרה פוגשת את המשבר העולמי וההאטה המקומית כחברה יעילה ותחרותית. הערכתנו היא שרוב תחומי העיסוק של הקבוצה, הממוקדים במוצרי צריכה בסיסיים, אינם צפויים לחוות ירידה דרמטית בביקושים".

תגיות