אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ראש מועצת שהם: למנוע מגורמים אינטרסנטים מלפתוח את נתב"ג להמראות בלילה צילום: אוראל כהן

ראש מועצת שהם: למנוע מגורמים אינטרסנטים מלפתוח את נתב"ג להמראות בלילה

גיל ליבנה קורא לשרים כץ וארדן להתנגד להצעת משרד האוצר בטיוטת חוק ההסדרים: "הפתרון למציאות זו הינו הקמת נמל תעופה בינלאומי נוסף, בסביבה בלתי מיושבת"

04.05.2009, 13:39 | יסמין גיל

ראש מועצת שהם, גיל ליבנה, שלח אתמול (א') מכתב לשר התחבורה, ישראל כץ, ולשר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, בו הוא קורא להם להתנגד להצעת משרד האוצר בטיוטת חוק ההסדרים, לפתוח את נתב"ג לפעילות בלילה. "אל תיתנו יד לגורמים אינטרסנטים ובהם חברות תעופה, אשר משיקולים כלכליים צרים מבקשים לשלוח אלינו את מטוסיהם בשעות בלתי סבירות, כאילו היינו מדינת עולם שלישי", כותב ליבנה.

כיום חל איסור על המראות בנתב"ג בין 1:40 בלילה ועד 5:50 לפנות בוקר, כאשר בעונות הקיץ האחרונות נהג שר התחבורה לאשר המראות שעה קודם לכן, ב-4:50. על-פי הצעת האוצר, בשל תוכניות פיתוח של רשות שדות התעופה, שכוללות שדרוג מסלולי ההמראה והנחיתה - יש לפתוח את נתב"ג להמראות בלילה כבר ב-1 ביולי 2009. נחיתות אינן מוגבלות גם כיום.

"פתיחת נתב"ג להמראות לילה משמעה גרימת מטרדי רעש חמורים לאוכלוסייה רחבה, המונה כמיליון תושבים ביישובי עוטף נתב'ג", כותב ליבנה. "מאז החלטת ממשלת ישראל ב-1997 על סגירת נתב'ג להמראות לילה, כל ממשלות ישראל שמרו על החלטה זו ודחו יוזמות דומות שעלו מעת לעת".

עוד הוא כותב, כי "נתב'ג פועל במשך 20 שעות ביממה, תוך גרימת מטרדי רעש לאוכלוסייה רחבה ומן הראוי לאזן מטרדים אלה בלפחות ארבע שעות של שקט במהלך הלילה. סטנדרט זה נהוג ומקובל במרבית נמלי התעופה המערביים הגובלים, כנתב'ג, באוכלוסייה אזרחית רחבה. הפתרון למציאות זו, הינו הקמת נמל תעופה בינלאומי נוסף, בסביבה בלתי מיושבת", מציע ליבנה.

תגיות