אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאיר אוזן מפיק לקחים: "צריכים להיות פחות ממוקדים במוצרים ויותר ממוקדים בלקוחות" צילום: בועז אופנהיים

מאיר אוזן מפיק לקחים: "צריכים להיות פחות ממוקדים במוצרים ויותר ממוקדים בלקוחות"

אוזן: "ההישג הכי גדול של מנהלי ההסדר ברפורמת בכר היא מניעת היכולת של הבנקים לפנות למעסיק וללחוץ עליו במשחק לא הוגן"

04.05.2009, 18:49 | רחלי בינדמן

"למרות הקשיים ההולכים וגדלים לתפקוד שלנו בשוק כתוצאה משינויי רגולציה, שינויים במוצרים, כניסת מתחרים בעלי עוצמה כמו הבנקים לשוק, הכוח של מנהלי ההסדר הולך וגדל. מדובר בצמיחה דו ספרתית בשנים האחרונות והשאלה היא למה". כך פתח מאיר אוזן, יו"ר פורום מנהלי ההסדר את הכנס השנתי של הפורום שהתקיים היום בהרצליה.

"רבים לא האמינו שנוכל לשרוד. בענין הבנקים עמלנו רבות ההישג הכי דרמטי ששכנענו את הרגולציה להכניס סעיף בחקיקה ראשית שאסור לבנקים לפנות למעסיקים. אין לנו בעיה עם משחק הוגן אלא יש לנו חשש שהבנקים ישתמשו בלחצי האשראי כדי ללחוץ על מעסיקים. לכן אני פחות מוטרד מכניסת הבנקים", הוסיף אוזן.

אוזן התייחס למשבר ואמר כי "השנה חווינו את המשבר הפיננסי הגדול שהיכה בכולם, בלקוחות, ביצרנים וגם בנו אבל הוכיח שלקוחות שטופלו על ידי מנהלי הסדר נפגעו הכי פחות. הרגענו את הציבור, ניתבנו אותו ומנענו ממנו לעשות שטויות".

"המשבר מחייב לבצע חשיבה חדשה. איפה טעינו ומה ניתן לתקן. המשבר יכול להיות הזדמנות. נדמה לי שאם יש לקח שאנחנו כמנהלי הסדר צריכים ללמוד מהמשבר זה שאנחנו צריכים להיות פחות ממוקדים במוצרים ויותר ממוקדים בלקוחות", אמר אוזן והוסיף כי "לקוח רוצה גוף שמכיר אותו היטב, שיודע מה צרכיו המשתנים. מכיר את סל המוצרים הטוב עבורו ושיכול לייצג אותו בעת צרה מול היצרנים. גוף שיכול לנווט אותו בים המידע. מורה נבוכים".

אוזן העלה נושא נוסף והוא שיווק קרנות נאמנות ע"י מנהלי הסדר, בנוסף למוצרים פנסיוניים. אוזן גרס כי  "הרשות לניירות ערך תומכת במהלך זה".

אורן לוי, מנכ"ל תמיר פישמן גמל, אמר בכנס: "צריך להגביר את השקיפות. הלקוח צריך לדעת מה הוא מקבל. רוב הלקוחות שנמצאים בקופות הגמל עדיין לא יודעים איפה הכסף שלהם מושקע, מהי אג"ח קונצרנית ומה הסיכון. צריך לפשט את המוצר. אחרי זה צריך לשאול את הלקוח איפה הוא רוצה להיות ואיפה צריך להיות. כשהלקוח יבין מה הציפיות שלו מקופת הגמל נוכל לרצות אותו. היום לקוחות בוחנים קופת גמל רק לפי תשואה. לא יודעים מה רוצים מקופת הגמל, זה תהליך שיקח כמה שנים".

אבי דויטש, יו"ר אקסלנס גמל ופנסיה, אמר: "המשבר מחדד את הצורך להתאים לכל עמית את סגנון ההשקעה שמתאים לו. המוצר של קופת גמל כללית הוא טוב אבל מצד שני יש לא מעט מקרים בהם צריך להתאים מוצר ללקוח כמו קופה סולידית יותר. חשוב שיהיה מגוון גדול של קופות. לא היינו רוצים ללכת אחורה שתהיה קופה אחת לכל גוף מנהל. מקווה שההצעה על הממונה על שוק ההון בעניין לא תעבור".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות