אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: דיפלומט במו"מ לרכישת בייגל בייגל מיוניליוור צילום: שאול גולן

בלעדי: דיפלומט במו"מ לרכישת בייגל בייגל מיוניליוור

יוניליוור הציעה למכירה את חלקה בבייגל בייגל (51%) לפני חצי שנה. חברת ההפצה דיפלומט מעוניינת להתרחב לתחומי המזון והחטיפים

06.05.2009, 10:07 | גלי ברגר

חברת ההפצה דיפלומט מנהלת מגעים עם יוניליוור בנוגע לרכישת חלקה (51%) בחברת בייגל בייגל - כך נודע ל"כלכליסט". יוניליוור הודיעה בנובמבר 2008 שהחליטה לצאת מתחום מוצרי האפייה ולמכור את חלקה בחברה. ב־49% הנותרים מחזיקה משפחת בייגל, שייסדה את החברה.

ביוניליוור, המשווקת בין השאר את מוצרי המזון תלמה, קנור, קליק, ליפטון ואת מותגי הטיפוח דאב, פינוק, בדין ועוד, ציינו עם ההודעה על ההחלטה למכור את החברה שהיא נובעת מרצון לפשט את הארגון ולהשקיע במספר קטגוריות מצומצם שהם ליבת העסקים שלה, לפי אסטרטגיה של החברה העולמית.

עם זאת, בניגוד לפעילויות הפסדיות שמכרה יוניליוור בעבר, לפי הערכות בשוק בייגל בייגל רווחית ומגלגלת כ־90 מיליון שקל בשנה, אך היא יוצרת בעיה אחרת ליוניליוור העולמית. מפעל החברה ממוקם באזור התעשייה ברקן שבשומרון - מעבר לקו הירוק. הדבר יוצר ליוניליוור, קונצרן הולנדי, בעיה עם מדינות אחרות שבהן היא פועלת, שמתנגדות לפעילות של ישראל מעבר לקו הירוק. מסיבה זו מעריכים גורמים בשוק שגם אסם, שבשליטת נסטלה השוויצרית, לא תרצה לקנות את החברה.

דיפלומט שבבעלות נועם ויימן היא חברה ההפצה הגדולה בישראל, המפיצה בין השאר את מוצרי פרוקטר אנד גמבל. נוסף על הפצה, עוסקת החברה גם בהחדרה ובבנייה של מותגים, בהם מוצרי המזון קווקר, היינס וסטארקיז. באתר החברה נכתב שהיא צומחת בקצב שנתי של 15% בחמש השנים האחרונות ושהיא מתרחבת לתחומים חדשים, כגון מזון וחטיפים. הוספת בייגל בייגל לפורטפוליו המותגים שלה בהחלט יכול לתת לה דחיפה גדולה להתרחב בתחום המזון והחטיפים, שכן מדובר במוצר ששולט בקטגוריית הבייגלה.

מיוניליוור נמסר: "יש הרבה מתעניינים ברכישה של החברה. כרגע אין ברצוננו להתייחס באופן פרטני לפרטי תהליך המכירה מעל גבי העיתון". דיפלומט סירבה להגיב.

תגיות