אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מי עדן צפויה לוותר על מים בטעמים

מי עדן צפויה לוותר על מים בטעמים

ל"כלכליסט" נודע כי מי עדן אקטיב לא חזר למדפים אחרי פסח והחברה בוחנת את המשך פעילותו

06.05.2009, 10:35 | אורנה יפת

אחרי טמפו ויפאורה תבורי, גם מי עדן עתידה לצאת מקטגוריית המים בטעמים. ל"כלכליסט" נודע שהחברה בוחנת את המשך פעילותו של המותג מי עדן אקטיב ואינה מוציאה מכלל אפשרות לוותר על פעילותה בקטגוריה.

מי עדן הורידה את המוצר מהמדפים לקראת פסח, מאחר שלא היה כשר לחג, אך עדיין לא החזירה אותו לשוק. כמו המים המינרליים הרגילים של מי עדן, גם המותג אקטיב מופץ בנקודות מכירה וברשתות שיווק באמצעות יפאורה. יש לציין שהמותג מתחרה בכמה ממותגי יפאורה, בהם שוופס מוגז עדין וסדרת מולטי ווטר, שכפי שחשף "כלכליסט", אף היא ירדה לאחרונה מהמדפים.

השקעה של 6.5 מיליון שקל בהשקה

לפי נתוני סטור נקסט, בחודש מרץ (בשבוע שהחל ב־13 במרץ) החזיק מי עדן אקטיב ב־5.68% מנתח השוק, שבוע לאחר מכן ירד ל־4.49% ובשבוע שהחל ב־19 באפריל הוא עמד על 2.26% נתח שוק. מי עדן השיקה את המותג אקטיב באפריל 2008 בהשקעה של 6.5 מיליון שקל. ההשקה באה לאחר תקופה ארוכה שבה שלטה בשוק נביעות והצטרפו אליה מותגים קטנים יותר, כמו ווטר אנד ואחרים. מי עדן אקטיב הם מים מינרליים פונקציונליים, שהושקו בטעמים לימונענע, תות ותפוח. חמישה חודשים לאחר ההשקה הורחב המוצר גם לתחום המים דלי הקלוריות ובהשקעה של עוד מיליון שקל.

בשנה האחרונה נפגעה כל קטגוריית המים בטעמים. טמפו הפסיקה לייצר את אקווה נובה בטעמים חצי שנה לאחר ההשקה. מי שמובילה את הקטגוריה, שמגלגלת כ־150 מיליון שקל בשנה, היא נביעות עם המותג נביעות פלוס, המחזיק ב־87%.

ממי עדן נמסר: "מאז כניסתנו לתחום אנו עוקבים אחר מגמות השוק ומאמינים שהוא יתייצב על רף של 6%–8% נתח שוק כספי מכלל שוק המים. נמשיך לפעול ליטול את חלקנו בעוגה לפי הפוטנציאל הצפוי".

תגיות