אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
7 לשישבת: הצעות ורעיונות לסוף שבוע צילום: אלעד גרשגורן

7 לשישבת: הצעות ורעיונות לסוף שבוע

הופעה של מאור כהן ופיטר רוט בקריית חיים, תערוכת צילום בתל חי, שיטוט בין בתים פרטיים בת"א, נחל אל על בגולן וארוחה בעין גב

07.05.2009, 10:23 | כתבי כלכליסט

תפריט קיץ בביסטרו עין גב - יינות לבנים בהנחה

אם לשפוט על פי כמות התפריטים הקיציים המושקים במסעדות חדשות לבקרים, הרי שהקיץ כבר כאן. מסעדת ביסטרו שבנמל עין גב שעל שפת הכנרת משיקה תפריט חדש ששמו קיץ לבן, וחונכת ארוחות עסקיות חדשות הכוללות שלוש מנות ב־89 שקל ו־20% הנחה על כל היינות הלבנים. בין המנות החדשות שרקח שף המסעדה אלפונסו מאירי: פילה אמנון מהכנרת, רביולי במילוי סלמון, קנלוני מתוצרת בית במילוי תרד ומוצרלה, ושלל מאזטים קיציים - סביצ'ה בורי, טרטר סלמון, קציפת ירקות ועוד.

נמל עין גב, טל': 04-6658037

ביסטרו עין גב, צילום: עומר שביט ביסטרו עין גב | צילום: עומר שביט ביסטרו עין גב, צילום: עומר שביט

מאור כהן ופיטר רוט - סיבוב משותף

מאור כהן ופיטר רוט, היוצאים כעת לסיבוב הופעות משותף, הולכים דרך ארוכה יחד. פה ושם הם גם נפגשו ממש: רוט הפיק את אלבום הבכורה של כהן, "טוב לנו ביחד", שהדיף רוח סיקסטיז הרמונית, והשניים היו חלק מלהקת הזבובים, הסופר גרופ שפעלה בשלהי שנות התשעים. בשאר הזמן הם סתם חברים טובים. בשבת הקרובה ב־22:00 הם מגיעים לפאב האלפנט בקריית חיים, מקום שתמיד התייחס בכבוד ליוצרי הרוק הישראלי. מבחינת ההעדפה הסגנונית והשפה המוזיקלית כהן ורוט משתייכים לאותו המיליה, יוצרי רוק הנעים כל העת על קו התפר שבין השוליים למרכז, מודעים ליסודות הרוק הישראלי - בעיקר אריק איינשטיין ושלום חנוך - ומתכתבים איתם לא מעט.

האצטדיון 4 קריית חיים, 70 שקל, טל': 052-8933937

תערוכת צילום בתל חי - יגאל שם טוב מתעד

"פונקציות מיותמות", התערוכה החדשה של הצלם יגאל שם טוב, תיפתח בשבת ב־10:00 במוזיאון הפתוח לצילום בגן התעשייה בתל חי.

המוזיאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל חי, 18 שקל, טל': 04-6950769

השלאגרים של שנות ה-50 השלאגרים של שנות ה-50 השלאגרים של שנות ה-50

היו לילות - הקלאסיקות העבריות של שנות החמישים

הוצאת אוסף רטרוספקטיבי לאמן, ז'אנר או תקופה היא דרך מצוינת להגיע לשני קהל יעד: אלו שרק רוצים להיזכר מחדש, ומולם אלו המצוידים בעיקר בסקרנות. "היו לילות", האוסף המשולש של אן.אם.סי ל־75 משירי שנות החמישים, מיועד בעיקר לקבוצה השנייה. השירים כאן נחשבו לשלאגרים כשהרדיו עדיין שידר בגלים קצרים ובשלטון ישבה מפא"י. ובכל זאת, נחמד להיזכר ב"היו לילות" של אסתר עופרים, "שיר ההד" של אריק לביא, "שיירת הרוכבים" של הדודאים, "בלדה על מעין וים" של להקת הנח"ל ושאר בני מחזורם. חובבי האקורדיון והדיקציה הנקייה העורגים לישראל האופטימית ההיא עשויים אף להזיל דמעה.

אן.אם.סי־יונייטד, 225:49 דק', 79.90 שקל

בתים מבפנים - הצצה מעוצבת בתל אביב

אירוע העיצוב והארכיטקטורה "בתים מבפנים", המתקיים זו השנה השלישית בתל אביב, יעמוד בסימן 100 שנה לעיר. במסגרת האירוע יוכל הציבור לשוטט חופשי בין בתים פרטיים, כמו בית בסט שבשכונת רמת ישראל, שייפתח בשישי בשעות 10:00–13:00 (בתמונה), ובתים ציבוריים שדלתותיהם סגורות רוב ימות השנה.

לפרטים: www.batim-tlv.org

נחל אל על - טיול ברמת הגולן למרות הבצורת

כצפוי לאחר שנת בצורת (חמישית ברציפות) גם נחלי הגולן הם לא מה שהיו בעבר. אמצע מאי, והשלג בפסגות החרמון נמס במהירות, ומי שיגיע רק ביולי כדי לקפוץ במפלים כבר יעשה את זה בהרבה פחות מים.

נחל אל על, צילום: אלעד גרשגורן נחל אל על | צילום: אלעד גרשגורן נחל אל על, צילום: אלעד גרשגורן

טיול לנחל אל על מתחלק לשניים: המפל השחור והמפל הלבן. נקודות המוצא של שניהם במושב אבני אית"ן בדרום הרמה, אבל נקודות הסיום משתנות: מי שילכו עד המפל השחור יחזרו באותה הדרך כעבור שעתיים, ומי שימשיכו למפל הלבן צריכים להשאיר רכב איסוף בישוב אלי־עד, ויגיעו כעבור שלוש שעות וחצי.

איך מגיעים? מתל אביב יוצאים בכביש המהיר לחיפה ויורדים במחלף קיסריה לכביש 65 בכיוון עפולה. שני רמזורים אחרי צומת נחל חדרה פונים ימינה לכביש 675 לכיוון בית שאן. בצומת נבות פונים ימינה ובצומת שאן שמאלה. בצומת צמח פונים ימינה, וכאן שתי אפשרויות: מי שיבחר בנוף מרהיב ונסיעה שמזכירה לונה פארק ימשיך ישר לכיוון חמת גדר ומשם יטפס למושב אבני אית"ן. זהירים יותר פונים שמאלה לעין גב ושמאלה בצומת כורסי. בצומת אפיק שמאלה ואז ישר עד אבני אית"ן. נוסעים בכביש המקיף את היישוב עם השילוט לחניון המפלים והאוהלים האינדיאניים.

מחנים את הרכב בחניון ויוצאים עם השביל המסומן בסימון שבילים אדום. ילדים בני 5 ומעלה ילכו את הדרך בקלות. לממשיכים למפל הלבן מומלץ לקחת ילדים בני 7-8 ומעלה. מיד אחרי הירידה חוצים בזהירות פלג קטן וממשיכים ימינה עד המפל השחור, שגובהו 8 מטרים והוא חצוב באבן בזלת שחורה. המים קפואים ומזמינים טבילה בריח הנענע המשובלת הגדלה מסביב שאפשר וכדאי להכין ממנה תה. לאחר הייבוש אפשר לטפס לכיוון הרכב, או להמשיך למפל הלבן. גם ההמשך מסומן אדום ומלווה בריח אניס - השומר הגדל שם עכשיו בשיאו. הקרקע נהפכת לאבן גיר, וההליכה - עכשיו היא יותר מסובכת - תוביל למפל הלבן, שגובהו 14 מטר. הירידה לבריכה שמתחת למפל נגישה למי שיעבור למסלול המסומן כחול בהמשך. העלייה מפרכת, ובסופה מטע זיתים ואחריו הרכב.

אטלס ישראל אטלס ישראל אטלס ישראל

הכניסה חופשית

מקורות מידע: מידע נוסף על המפל ועל הגולן: www.golanindex.com. מרחקים: מתל אביב: 180 ק"מ, כשעתיים ורבע נסיעה; מחיפה: 110 ק"מ, כשעה ו-45 דקות נסיעה

אטלס ישראלי - רוני לוית

למעצבת הגרפית רוני לוית יש - נוסף על יד יציבה על המקלדת וראש קריאייטיבי למדי - גם מידה לא מבוטלת של חוש הומור. האטלס שלה הוא למעשה אוסף של גרפים, טבלאות ושאר עזרים גרפיים (שבעיתונים כלכליים מאוד אוהבים, אגב), ובעזרתם היא מציגה את ישראל כפי שהיא רואה אותה: היסטרית, עדרית, בעלת דעות קדומות, קצת בהמית אבל בעיקר מצחיקה. יופי של ספר.