אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברות הטלפון יציגו את מועד תום ההתחייבות וגובה קנס היציאה בכל חשבון חודשי צילום: בלומברג

חברות הטלפון יציגו את מועד תום ההתחייבות וגובה קנס היציאה בכל חשבון חודשי

כך החליט משרד התקשורת. הנוהל ייכנס לתוקף החל בחודש ספטמבר. בסוף השנה יאמצו החברות תקן חדש מלא, שיחייב גילוי נאות יותר בחשבונות

07.05.2009, 16:29 | אמיר טייג

משרד התקשורת משפר את השקיפות בחשבון החודשי ששולחות חברות הטלפון לצרכנים. המשרד החליט, כי החל באמצע חודש ספטמבר הקרוב, יחויבו החברות לציין בהתחשבנות החודשית את מועד תום תקופת ההתחייבות וכן את גובה הקנס שיידרש המנוי לשלם, אם יחליט להפסיק את החוזה עם החברה, לפני תום תקופת ההתחייבות. החלטה זו תחייב את כל החברות המעניקות שירותי טלפון: סלולר, נייח ובינלאומי. לפי שעה, HOT ו-yes יהיו פטורות מההנחייה. 

מדובר בהחלטה המעשית הראשונה של שר התקשורת הטרי, משה כחלון. בעקבותיה אמר כחלון, כי "מתכונת החשבון החדשה תאפשר לצרכן לקבל מידע מקסימאלי ולהשוות, בהתאם לכך, בין המסלולים השונים. כל צרכן תקשורת יידע על מה הוא משלם".

עוד הודיע המשרד, כי החל בסוף השנה הנוכחית, ייכנס לתוקף התקן של "גילוי נאות בחשבון הטלפון", בעקבותיו יחויבו חברות התקשורת לספק לצרכנים חשבון ברור ומפורט יותר. כזכור, המשרד פרסם את מדיניותו בנושא כבר בנובמבר 2008.

עד כה, נדרשו חברות התקשורת לספק ללקוחותיהם חשבון חודשי העומד בדרישות הגילוי של תקן, אשר הוכן על-ידי מכון התקנים הישראלי. מהניסיון שהצטבר בשנים האחרונות, נקבעו כללים מפורטים יותר בעניין, הכוללים, בין היתר, דרישה להצגת נתונים, אשר אין מפעילי התקשורת מחויבים להציג כיום. מבחינה פרוצדורלית, צפוי המשרד לצאת בשימוע, לפני שישנה את הרישיון של חברות התקשורת, כך שיהיו מחויבות להרחיב את היקף הגילוי בחשבון.

תגיות