אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בגלל המשבר: ההפסד הנקי של קרוקס זינק פי 4 צילום: עמית מגל

בגלל המשבר: ההפסד הנקי של קרוקס זינק פי 4

יצרנית הנעליים האמריקאית הפסידה 22.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2009, לעומת הפסד נקי של 4.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד

08.05.2009, 12:26 | סוכנויות הידיעות

קרוקס, יצרנית הנעליים הפופולארית מארה"ב, השלימה את הרבעון הראשון של 2009 עם הפסד נקי של 22.4 מיליון דולר שהם 27 סנט למניה, זאת לעומת הפסד נקי של 4.5 מיליון דולר (5 סנט למניה) שהציגה החברה בתקופה המקבילה אשתקד.

ההפסדים באו בעקבות ירידה של 32% בהכנסות החברה שהסתכמו ב-134.9 מיליון דולר, אשר התרחשה למרות צמצום העלויות ומהלך מורכב של רה-ארגון הייצור בו נקטו בקרוקס. מניית יצרן הנעליים הצבעוניות שכבשו את העולם כולו צנחו ב-12% ונסחרו תמורת 3.08 דולר ליחידה.

למרות זאת, ראשי החברה מקווים כי יוכלו להתגבר על הפסדים שנגרמים, בין היתר, בשל משבר האשראי הגלובלי הפוגע בצריכה הפרטית ולחזק את המותג שלהם. "במהלך 2009 אנו נשתדל לאזן את ההוצאות שלנו, לחסוך בעלויות משתנות ושוב להציג רווחים", אמר מנכ"ל החברה, ג'ון דורדן.

על פי התחזית המעודכנת שפרסמה החברה, ברבעון השני של השנה היא שוב צפויה להציג הפסד נקי של 15-31 סנט למניה, כאשר התוצאה הסופית מושפעת כמובן ממצבה של הכלכלה הגלובלית והמגמות בצריכה הפרטית, אשר בינתיים נמצאת בירידה בעולם כולו.

תגיות