אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משבר מעדנות: לא כל המוצרים ישובו למדפים צילום: מיכאל קרמר

משבר מעדנות: לא כל המוצרים ישובו למדפים

מנכ"ל החברה החדש, אלי בן לולו, החליט לבחון השקת מוצרים חדשים, במקום אלו שהורדו.מעדנות: "חוזרים לפעילות באופן הדרגתי"

10.05.2009, 09:16 | אורנה יפת

חברת מעדנות מקבוצת תנובה עדיין לא התאוששה ממשבר הליסטריה שפרץ בסוף ינואר, ושבמהלכו לא שיווקה את מוצריה לרשתות השיווק. גם לאחר סיום המשבר, בראשית מרץ, לא חזרו כל מוצרי החברה למדפים. מעדנות מבצעת בימים אלה בדיקה של פורטפוליו המוצרים וחלק מהם אף לא ישובו למדף.

ל"כלכליסט" נודע שאלי בן לולו, המנכ"ל החדש של החברה שהחליף את יעקב יערי שהתפטר לאחר משבר הליסטריה, החליט לעשות בדיקה מחודשת של כל קו המוצרים, להוריד מהמדף את אלו שאינם רווחיים ולבחון את האפשרות להחליפם במוצרים חדשים. החברה עורכת בימים אלה קבוצות מיקוד לבדיקת התגובות למוצרים השונים.

בעקבות משבר הליסטריה, ועל רקע חג הפסח שחל בחודש שעבר, לא כל מוצרי מעדנות נמצאים על המדף. 30 המוצרים המובילים של החברה, בהם פיצות קפואות תחת המותג פיצה מקפיצה, בורקס, ג'חנון ומלאווח, כבר ניתנים להשגה. המוצרים החדשים מופיעים עם הכיתוב: "סדרת ייצור חדשה, בקרת איכות 2009".

בין המוצרים שעדיין נעדרים מהמגוון: ליין הפשטידות שהשיקה החברה לפני כשנתיים, וכעת שוקלת אם להמשיך לפעול בקטגוריה זו. מהחברה נמסר בתגובה: "לא כל המוצרים חזרו למדף כי עדיין לא הוחלט אילו מוצרים ממשיכים לייצר, ואילו יוחלפו. החזרה לפעילות לאחר המשבר מבוצעת באופן הדרגתי".

המשבר פרץ כשחיידקי ליסטריה התגלו בחודש ינואר בקווי הייצור של מפעל מעדנות ביבנה, שנסגר למשך יותר מחודש. החברה אספה מהמדפים ומבתי הלקוחות מוצרים שרכשו. סנפרוסט, שמחזיקה בבעלות על מעדנות, דיווחה שעלות איסוף מוצרי מעדנות תתבטא בהפסד של 25 מיליון שקל.

התקרית השפיעה מהותית גם על דו"חות החברה: סנפרוסט דיווחה על הפסד של 8.4 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2008 בהשוואה לרווח נקי של כ־2.6 מיליון שקל ברבעון המקביל ב־2007. מכירות החברה־בת מעדנות ירדו ברבעון הרביעי של 2008 ב־4.5% לעומת הרבעון המקביל ב־2007 והסתכמו ב־29 מיליון שקל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות