אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: נתח השוק של רד בול ירד ל־6.4% בלבד צילום: אורן אגמון

בלעדי: נתח השוק של רד בול ירד ל־6.4% בלבד

המשקה הוותיק, שבתחילת השנה החזיק נתח שוק של יותר מ־11%, ממשיך להיפגע מהתחרות האמוציונלית בשוק. נתוני סטורנקסט שהגיעו לידי כלכליסט: בסוף אפריל עמד נתח השוק של המשקה BLU על 26% לעומת 56% ל־XL

13.05.2009, 09:32 | גלי ברגר

שוק משקאות האנרגיה ממשיך להיות אחד השווקים האמוציונלים ביותר בישראל, עם השקת המשקה BLU על ידי ענאן שמשום, לשעבר זכיין XL ישראל ומי שבנה את המותג בישראל. שני השחקנים משקיעים סכומים גבוהים ביותר בקמפיינים, בחסויות למסיבות, בלעדיות על מועדונים ועוד, בעוד רד בול מנסה למצוא לעצמה אפיקים שיווקיים אחרים כגון שוק החתונות או המשך המיצוב בנושא הספורט.

נתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "כלכליסט" מראים כי לקמפיינים באוויר בהחלט יש השפעה על התנהגות הצרכנים, וכי הנפגעת העיקרית נכון לעכשיו היא השחקנית הוותיקה רד בול. היא גם יקרה יותר משני המותגים, ועד לפני כמה שנים שלטה ללא עוררין בשוק זה.

BLU, שהושק בנובמבר 2008, מצליח לתפוס נתחי שוק גדולים. בשבועיים הראשונים של אפריל עלה נתח השוק הכספי של BLU ל־33% משוק משקאות האנרגיה, XL ירד ל־45%, אך בשבוע השלישי של אפריל הוא התאושש חזרה ל־56%. BLU, לעומת זאת, עמד על 26%. נתח השוק של רד בול באותו שבוע עמד על 6.4%, ושבוע קודם הוא עמד על 5.6%. בתחילת 2009 היה נתח השוק של רד בול 11.4% לעומת 13.5% בינואר 2008.

מרד בול ישראל נמסר: "איננו מוצאים בנתונים שיקוף של מצב השוק האמיתי מאחר שהם מבוססים על השוק המבורקד בלבד, ואינם כוללים את השוק הקר שהוא פלטפורמה טבעית ועיקרית למשקה האנרגיה רד בול. נוסף על כך, סביר להניח כי הנתונים נאספו מיד לאחר חג הפסח, כאשר רד בול, שאינו כשר לפסח, לא היה על המדפים. בכל מקרה אנו מברכים על התחרות הבריאה ועל התעניינות התקשורת בשוק משקאות האנרגיה המתעורר".

הקרב בין שתי השחקניות הגדולות בשוק כיום, BLU ו־XL, הוא מאוד יצרי, לרבות בוררות שלא צלחה בין הצדדים. כעת עומדת על הפרק תביעה בסכום של 250 מיליון שקל של חברת בני פאוזי שמשום, המשווקת את BLU, נגד XL. בתביעה טענה בני פאוזי שמשום, ששיווקה את מותג XL משנת 2004 ועד סוף 2009, כי XL העולמית הפרה את הסכם הניהול והשיווק עימה. עוד נטען כי XL פעלה באופן נבזי, כפוי טובה וחסר תום לב כלפי חברת בני פאוזי שמשום, כאשר בזמן ששיווקה את המותג עבורה, היא התקשרה עם חברת סידס שמשווקת כיום את המותג.

שוק משקאות האנרגיה מגלגל כ־270 מיליון שקל בשנה, והמכירות מתחלקות בין השוק הקר לבין השוק המאורגן.

תגיות