אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עופר אדלר, מנכ"ל אינקרדימייל, אופטימי: "ב־2014 נמכור ברבע מיליארד דולר" צילום: אוראל כהן

עופר אדלר, מנכ"ל אינקרדימייל, אופטימי: "ב־2014 נמכור ברבע מיליארד דולר"

שנה אחרי שנטל את המושכות בחברת תוכנות הדוא"ל אינקרדימייל, אדלר מכריז כי החברה על סף פריצה וצמיחה משמעותית ומסביר מדוע סירב להצעת המתחרה בבילון לרכוש את החברה

13.05.2009, 12:59 | שי אספריל

קלינט איסטווד לא מוריד את העיניים מהבאים אל משרדו של עופר אדלר ברמת החי"ל. הפוסטר של האקדוחן שמסרב להזדקן מתנוסס מעל למחשב שמציג את הממשקים הגראפיים שמפתחת חברת אינקרדימייל. לאדלר, מנכ"ל החברה, איסטווד מזכיר שהממשקים הם רק משחק, והוא מנהל פה חברת אינטרנט שצריכה להראות רווחים. אפילו כשהמתחרה המוכרת בבילון הציעה לרכוש את החברה שלו לפני שלושה חודשים, הוא סירב. המחיר היה נמוך מדי, הוא טוען, אבל לא שוכח לחלק מחמאות למתחרה.

 

אדלר נראה צעיר מכפי גילו. במהלך 39 שנותיו הספיק הרבה: לפני עשר שנים הקים עם בן דודו, ירון אדלר, את אינקרדימייל. לפני כן עבד שמונה שנים בשוק ההון. זו אולי הסיבה שבשונה ממנכ"לים אחרים של חברות הייטק, אדלר מדבר בעיניים נוצצות לא רק על הטכנולוגיה אלא גם הצד הפיננסי. לכן גם מפריע לו כל כך לראות שהשוק מתמחר את אינקרדימייל, חברה שבשבוע שעבר פרסמה תוצאות כספיות טובות למדי, הרבה מתחת למתחרותיה הישראליות. "כשאני משווה בין התוצאות שלנו לבין אלה של קומטאץ', אנסרס, בבילון וואלה, אני רואה שהמספרים שלנו טובים יותר, ובכל זאת אנו מתומחרים נמוך מהן".

כשהוא נשאל מה הסיבה לכך, אדלר נאלץ להודות: המוצר של אינקרדימייל נתפס כילדותי יותר. "את בבילון מכירים בתור כלי עבודה. בשוק ההון ובמדיה תופסים את המוצר שלנו כמשהו צבעוני, כסמיילי. לבבילון גם יש בעלי שליטה מוכַּרים יותר מאלה שלנו".

אותו "סמיילי" שאדלר מדבר עליו הוא פונקציה קטנה מתוכנת הדואר הבידורית שפיתחה אינקרדימייל. התוכנה עצמה מאפשרת למשתמשים להכניס צבע וחיים לאפרוריות שעל המסך, בין היתר על ידי רקעים צבעוניים ודמויות מצוירות שמגיחות מהמסך, לצד כמה פונקציות ארגוניות רציניות יותר. וכאן אדלר שולף נתון מפתיע: רוב המשתמשים באינקרדימייל הם דווקא בני 40 פלוס. בעיניו זה נתון חיובי. "אנשים מבוגרים קונים יותר מצעירים", הוא טוען. כשאדלר מדבר על כוח קנייה, הוא מתכוון לדרך שבה מפיקה אינקרדימייל את מרבית הכנסותיה: 70% מהכסף מגיעים מהקלקות של גולשים על פרסומות שמוכרות חברות כגון גוגל ללקוחותיה. בכל פעם שמשתמש בתוכנה של אינקרדימייל שהתקין סרגל חיפוש של גוגל מקליק על פרסומת שמופיעה בעמוד החיפוש - משלשלת החברה הישראלית סכום קבוע לכיסה.

לפני שנה עברה אינקרדימייל שינוי ניהולי: עופר החליף את בן דודו ירון, שהיה מאז ומעולם האיש הטכנולוגי של החברה. "הוא ניהל את החברה באופן שלא האמנתי שהוא הנכון ביותר", מתנסח עופר אדלר בזהירות. היום משמש ירון כדירקטור בחברה אך לא מעורב בה כבעבר. "היחסים בינינו היום בסדר", אומר בהיסוס המנכ"ל הנוכחי.

עופר אדלר מיקד את החברה סביב מודל ההכנסות מפרסום, שלדבריו עזר לחברה להציג תוצאות טובות ברבעון האחרון: הכנסה של 6.4 מיליון דולר ורווח תפעולי של 2.5 מיליון דולר. אין ספק שלשורה התחתונה תרמה גם "דיאטת הכאסח" שעברה אינדקרימייל: במהלך 2008 נפרדה החברה משליש מעובדיה, כ־50 איש. התחזית ל־2009 מתבססת על המשך המגמה, עם הכנסות של 25 מיליון דולר ורווח תפעולי של 7 מיליון דולר.

המספרים מציירים תמונה של צמיחה מתונה, אך אדלר משוכנע: אינקרדימייל נמצאת רגע לפני פריצה וצמיחה משמעותית. מספר המשתמשים בתוכנת הדואר ובתוכנות נוספות שפיתחה החברה (דוגמת תוכנה לניהול בידורי של תוכנות מסרים מיידיים וממשק לניהול תמונות, שכרגע מהוות רק חלק קטן מההכנסות), יביא אותה - לטענת אלדר - לצמוח בחמש השנים האחרונות פי חמישה ואף יותר. במילים אחרות, אדלר מאמין שב־2014 אינקרדימייל תהיה חברה עם הכנסות שנתיות של רבע מיליארד דולר.

בחזרה למציאות המעט יותר עגומה של 2009. אדלר מודה שהמשבר הכלכלי לא פסח על החברה, חרף צעדי הקיצוץ שכבר נקטה: "אנחנו מרגישים את המצב הכלכלי, אבל ככל שאתה מוכר מוצרים במחיר גבוה יותר, אתה נפגע יותר. אצלנו, רק 30% מההכנסות באות ממכירות מוצרים - הרוב מגיע מפרסום, ולכן אנחנו נפגעים פחות.

כשאדלר נשאל על כישלון המגעים למכירת החברה לבבילון, הוא עונה: "מבחינה עסקית, בבילון התאימה לנו, ואכן יש לנו שיתוף פעולה מסוים איתה. הם ממוקדים יותר במכירת תוכנות ופחות בחיפוש, ואנחנו להפך. למרות זאת, במחיר המניה שהיה אז, כ־3 דולרים, חשבתי שזה לא משקף את הצמיחה הפנימית שיש לנו. אולי בעתיד עסקה כזו תיתכן".

תגיות