אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאז תחילת המיתון הוכפלה בישראל תעשיית השיווק באינטרנט

מאז תחילת המיתון הוכפלה בישראל תעשיית השיווק באינטרנט

על פי דו"ח אפיליקון, ארגון המשווקים באינטרנט, הישראלים נמצאים במקום הראשון במספר המשווקים באינטרנט ביחס לאוכלוסיה: כ-140 אלף ישראלים עוסקים בשיווק באמצעות הרשת

13.05.2009, 12:50 | אסף גלעד

ארגון המשווקים באינטרנט אפיליקון פרסם את נתוני השתתפותם של ישראלים מכלל אוכלוסיית משווקי האינטרנט. תעשיית המשווקים הפרטיים בישראל (אפילייטס), העוסקים בשיווק אתרים ופרסום ומוצרים באינטרנט מהמחשב האישי בביתם הוכפלה בתוך שנה מ-70 אלף ישראלים המשווקים מוצרים באינטרנט, ל-140 אלף ישראלים - 2% - מהאוכלוסייה בישראל. 

איתי פז, מנכ"ל אפיליקון איתי פז, מנכ"ל אפיליקון איתי פז, מנכ"ל אפיליקון

לפי הדו"ח שפורסם לקראת כנס האפיליקון שייערך ב-1 ביוני, בשנת 2007, 0.45% מתוך כלל אוכלוסיית ארה"ב התפרנסו מייצור תנועה לאתרי אינטרנט גדולים, ובישראל התפרנסו מעיסוק זה 0.22% בלבד - מקום שישי לאחר מדינות כמו שבדיה, אנגליה, נורווגיה וצרפת. בשנת 2008 חל מהפך, הישראלים גילו את השיטה שממנה התעשר נועם לניר, שהקים את "אמפייר אונליין", והופיעו במקום הראשון במספר המשווקים ביחס לאוכלוסיה, תוך עקיפת שאר המדינות. בסוף שנת 2008, אחוז אחד מאוכלוסיית ישראל התפרנסו כמשווקים דרך המחשב הביתי ואילו כמות המשווקים העצמאיים מהאינטרנט בארה"ב עלה רק ל-0.48%.

מהפרסום עולה כי נכון לשנת 2009, 2% מהאוכלוסייה בישראל עוסקת בשיווק עצמאי מהמחשב הביתי בהשוואה ל 0.9% מאוכלוסיית ארה"ב המתפרנסת באמצעות יצירת תנועה לאתרי חברות הענק. באנגליה מתפרנסים מעיסוק זה 0.35%, בשוודיה %0.28 ובצרפת 0.21% בלבד.

"ענקיות האונליין מעדיפות לעבוד בתקופה קשה זו של מיתון בעיקר עם אפילייטים - כיוון שאת המשכורת הן משלמות רק עבור תוצאות ולא עבור העבודה עצמה", מסביר מנכ"ל אפיליקון ישראל , איתי פז. "האפילייט העצמאי מקבל כסף רק אם יצר מוטיבציה אצל גולש להיכנס לאתר החברה הגדולה, לרכוש באתר שלה, או להשתמש בשירות שלה ? זוהי עסקת חליפין של כסף תמורת כסף. בתקופת מיתון שגם חברות של מיליארדים מתקצצות, הן מעדיפות לתת כסף לאפילייט העובד לפי תוצאות ולא למשרד הפרסום המסורתי שלא ברור מה התוצאות שהוא מביא".

"תקציבי הפרסום שעליהם אנו שומעים שהתקצצו, הועברו להשקעה רחבה יותר בתחום הקמת תשתיות שיווקיים לאפילייטים ובמקום לתת את הכסף לחברת פרסום אחת גדולה מעדיפות החברות לפזר כעת סיכונים אצל הרבה אפילייטים קטנים"" מסביר פז.

כנס האפיליקון הבינלאומי יתקיים ב 1 ביוני הקרוב, אליו יגיעו בכירי תעשיית האונליין העולמית- מרביתם אתרים העוסקים במסחר אלקטרוני, גיימינג והימורים. בין החברות הבולטות: 888, Partygaming, Zanox, ClickBank, NeverBlue ו- Azoogle.

תגיות