אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דרך ארץ זכתה במכרז לתפעול מנהרות הכרמל בהיקף של 900 מיליון שקל צילום: בלומברג

דרך ארץ זכתה במכרז לתפעול מנהרות הכרמל בהיקף של 900 מיליון שקל

החברה זכתה במכרז לתפעול ואחזקה של המנהרות לתקופה של 31 שנה. יהודה וילק, מנכ"ל דרך ארץ אמר: "הניסיון והלקחים שנצברו בשנות הפעלתו של כביש 6, יועמדו לטובת הפרויקט"

13.05.2009, 18:16 | גיא מי-טל
דרך ארץ זכתה במכרז לתפעול ואחזקה של מנהרות הכרמל בחיפה בהיקף של 900 מיליון שקל .

במקביל להפעלת כביש 6 חברת דרך ארץ זכתה בתפעול והפעלת מנהרות הכרמל, שהנסיעה בהן כרוכה בתשלום אגרה.

על פי הסכם, בין זכיינית מנהרות הכרמל כרמלטון שבשליטת שיכון ובינוי ואשטרום, החל מפתיחת המנהרות לתנועת כלי רכב ב-2010 לתקופה של 31 שנה תהיה דרך ארץ אחרית על תפעולן ואחזקתן.

עלות הסכם התפעול הוא כ-30 מיליון שקל בשנה למשך 31 שנה. מדובר בהיקף של למעלה מ-900 מיליון שקל. על פי תחזית התנועה ינועו במנהרות בין 40 ל-50 אלף כלי רכב ביום. עלות נסיעה לכל אורכן של המנהרות יהיה כ-10 שקל. שיתוף הפעולה בין דרך ארץ למנהרות הכרמל כולל גם את איחוד מערכות הגביה בשני כבישי האגרה. כך יוכלו המנויים בשני הכבישים לשלם בחשבון אחד, כאשר הזכיינים בכביש 6 ובמנהרות הכרמל יטפלו בהתחשבנות על פי הנסיעות שבוצעו.

מנכ"ל כרמלטון, יפתח נאור אמר כי "לרשות הנהגים במנהרות תעמוד מערכת תנועה ובקרה ותשלום מהמתקדמות בעולם. רתמנו את נסיונה של דרך ארץ להפעלת כביש האגרה החדש".

יהודה וילק, מנכ"ל דרך ארץ אמר: "הניסיון והלקחים שנצברו בשנות הפעלתו של כביש 6, יועמדו לטובת הפרויקט".

נהגים שירכשו מנוי יזוהו בכניסה למנהרות באמצעות מצלמת וידאו וחשבונם יחויב מדי חודש. נהגים אחרים יוכלו לשלם במזומן או בכרטיס אשראי בנוסף לתשלום באמצעות מנוי, בדומה לכביש 6. הנסיעה במנהרות תתאפשר גם למשלמים במזומן בעמדה מיוחדת או בכרטיס אשראי.

מנהרות הכרמל שיפתחו לתנועה ב-2010 יחברו בין חוף הכרמל, מחלף רופין ומחלף הקריות. המנהרות ייקלו על עומס התנועה בעיר ויקצרו את זמן הנסיעה לכ-6 דקות לכל קטע. כיום, נסיעה בשעות העומס באזורים אלה נמשכת למעלה מחצי שעה.

אורך המנהרות הוא 6.5 ק"מ והן הארוכות בישראל. עלות הפרויקט נאמדת בכ-1.25 מיליארד שקל.

תגיות