אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איזו מכונית עתיקה לקנות

איזו מכונית עתיקה לקנות

גם ישראלים יוכלו להשתתף במכירה הפומבית של מכוניות עתיקות שתתקיים במונקו. "כלכליסט" מציג את הענתיקות עם הסיפורים המעניינים ביותר

14.05.2009, 11:17 | תומר הדר

בעולם המכוניות הקלאסיות מכירה פומבית אינה מילה גסה. למעשה, חלק ניכר מהמשובחות שבהן נמכר באמצעות בתי המכירות הפומביות, שיודעים להעריך נכון את המכונית ולמשוך את הקונים הנכונים.

אלפא רומיאו 155 קווארדיפוליו אלפא רומיאו 155 קווארדיפוליו אלפא רומיאו 155 קווארדיפוליו

ביום שני הקרוב יערוך בית המכירות הפומביות הבריטי Coys מכירה בנסיכות מונקו, שבה יוצגו 71 מכוניות קלאסיות. חלקן, כמו הפיאט טורפדו ששימשה את בניטו מוסוליני, צפויות להימכר במיליוני יורו, ואילו אחרות, צנועות יותר, כמו פיאט 500 מודל 1971, יד ראשונה מגברת צרפתייה, צפויות להכניס אלפי יורו בודדים.

הכניסה והרישום לאתר של Coys פתוחים לקהל הרחב - גם לישראלים, שחוקי היבוא האישי מתירים להם לייבא לישראל מכוניות קלאסיות.

 

פיאט טורפדו 2800: מודל 1939. הדגם: פיאט טורפדו, שהוצגה לראשונה בשנת 1938, היתה המקבילה האיטלקית לרולס רויס פאנטום הבריטית. היצרנית ייעדה את הטורפדו, שצוידה במנוע 2.8 ליטרים, לאצולה האירופית, ויצרה רק 600 מכוניות מדגם זה, ומרביתן הושמדו עוד בימי מלחמת העולם השנייה. המכונית הנמכרת: היא נחשבת לאחת המיוחדות ביותר שיוצרו במסגרת הדגם הזה, שכן נבנתה באופן מיוחד בעבור בית המלוכה האיטלקי בשנת 1939, לשימושו של נסיך חבל פיימונטה. אחרי שהנסיך מאס בה עברה בשנת 1940 לשמש כמכוניתו הרשמית של ויטוריו עמנואל השלישי, נצר לבית המלוכה.

 

פרארי 052 TG ספיידר פרארי 052 TG ספיידר פרארי 052 TG ספיידר

ב־1943 החרימה המדינה את המכונית והיא הועברה לרומא, ושם נעלמו עקבותיה לתקופה קצרה, עד שצצה שוב כדי לשמש כמכוניתם האישית של כמה בכירים בממשל האיטלקי. ב־Coys מציינים שהמכונית נוסעת ללא תקלות מיוחדות ומדגישים שהמושב האחורי זכה כנראה לארח גם את ישבניהם של בניטו מוסוליני, אדולף היטלר והגנרליסימו פרנקו מספרד. מחיר מוערך: 240–270 אלף יורו.

פרארי 250 GT ספיידר: מודל 1963. הדגם: הפרארי 250 הפכה לאגדה עוד בחייה. שורשיה של המכונית טמונים במכונית המירוץ של פרארי, ה־250 ברלינטה טור דה פראנס, שיוצרה בכמה גרסאות, שהתבססו ברובן על אותה פלטפורמה והשתמשו במנועי 12 בוכנות. אך מרבית המכוניות היו שונות זו מזו, הן בשל דרישות הלקוחות לאביזרים מיוחדים והן מכיוון שתהליכי ההרכבה ביד הבטיחו שמכות הפטיש של פועל אחד לא יהיו זהות לאלה של פועל אחר. המכונית הנמכרת: בניגוד ל־250 רבות אחרות, המרכב שלה עשוי מאלומיניום ולא מפלדה, מה שמעיד על כוונותיו של הבעלים המקורי, שרכש אותה ב־1963, להתחרות בה על מסלולי המירוצים. המכונית עברה כמה שחזורים ושיפוצים - שרובם התבצעו באיטליה - כדי לשמר את האותנטיות שלה. ב־Coys מציינים שהיא נסעה כ־7,000 ק"מ מאז השיפוץ האחרון ואינה מצריכה כרגע כל תיקון או שיפוץ.מחיר מוערך: טרם נקבע.

ג ג'יפסטר קומנדו ג

ג'יפסטר קומנדו: מודל 1967. הדגם: הג'יפסטר קומנדו, שתוכנן בשנות השישים, היה אמור להצעיד את חברת ג'יפ, שעד לאותה עת התמקדה רק ברכבי שטח קשוחים, להצלחה בשוק המשפחתיות. אך המכונית שבוססה על מכלולים של ג'יפ צבאי זכתה להצלחה מוגבלת בלבד, מכיוון שהיתה מחוספסת מדי וגם מכיוון שלא צוידה בהנעה כפולה - עובדה שהיתה יכולה להפוך את הקומנדו למשפחתית 4X4 הראשונה בעולם. אכן סוג של פספוס. המכונית הנמכרת: הקומנדו ש־Coys מציעה למכירה יוצרה ברישיון במפעלי ג'יפ בספרד ומצוידת במנוע דיזל בנפח 2.0 ליטרים. בית המכירות מציין שג'יפסטר קומנדו דומה נמכר לאחרונה בארצות הברית תמורת כ־90 אלף דולר. גם לישראל הגיעו כמה ג'יפסטר קומנדו, שאותן אפשר לראות במוזיאון המכוניות בתפן שבגליל. מחיר מוערך: 18–22 אלף יורו.

אלפא רומיאו 155 קוואדריפוליו: מודל 1992. הדגם: המכונית אינה עתיקה, שכן יוצרה רק לפני 17 שנה. ה־155 היתה המתחרה של אלפא רומיאו לב.מ.וו סדרה 3 במהלך שנות התשעים, ובדומה למכוניות פיאט רבות מאותה תקופה התבססה על שלדתה של הפיאט טיפו. המכונית הנמכרת: היא אינה 155 רגילה, שכן מדובר במכונית מירוץ המצוידת במנוע בנפח 2.0 ליטרים,

במגדש טורבו ובמערכת הנעה כפולה. היא עברה הכנה מקיפה למירוצים, כולל התקנת כלוב בטיחות וחיזוק המרכב כך שיוכל לעמוד בעומסים גבוהים. למרות רשימת השיפורים, ב־Coys מדגישים שהמכונית חוקית לחלוטין לתנועה על הכביש וגם שההכנסות ממכירתה ייתרמו לחקר מחלות ניוון שרירים. מחיר מוערך: 25–30 אלף יורו.

פיאט 500: מודל 1971. הדגם: בין המשתתפים במכירה יהיו, מן הסתם, כמה מולטי־מיליונרים שיוכלו להרשות לעצמם את מיטב האקזוטיקה האיטלקית, אך על מכוניות כמו פיאט 500 הם ייאלצו להילחם עם פשוטי העם, שיגיעו כדי לצאת עם מכונית קלאסית זולה. המכונית הנמכרת: היא יוצרה ב־1971 ועברה שיפוץ מלא השנה, לפני שבעליה החליטה למכור אותה. בדומה לרוב הפיאט 500, גם זו מצוידת במנוע קטנטן בנפח חצי ליטר, שמסוגל להביאה למהירות סופית של כמעט 100 קמ"ש - וכמובן בגג בד נפתח, בשביל ההנאה. מחיר מוערך: 6,000–8,000 יורו.

תגיות