אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סאפ מפטרת 15 עובדי קבלן ממעבדות הפיתוח בישראל צילום: עמית שעל

סאפ מפטרת 15 עובדי קבלן ממעבדות הפיתוח בישראל

מנכ"ל מעבדות סאפ בישראל, מיקי שטיינר: "עשינו מאמצים גדולים לחסוך בעלויות בטרם קיבלנו את ההחלטה על הפיטורים, זהו המוצא האחרון". בסוף אפריל דיווחה סאפ העולמית על ירידה של 16% ברווח הנקי

17.05.2009, 13:32 | אסף גלעד ומאיר אורבך

15 עובדים המועסקים על ידי חברות כוח אדם פוטרו היום (א') ממעבדות הפיתוח של סאפ בישראל (SAP labs), כך נודע ל"כלכליסט". בכלל מעבדות סאפ מועסקים 850 אנשי פיתוח, מרביתם עובדי החברה.

הפיטורים נעשים בהמשך לדיווח תוצאות החברה העולמית לרבעון הראשון של השנה, כפי שהוצג בסוף אפריל. על פי הדיווח, סאפ רשמה ירידה של 16% ברווח הנקי על רקע מכירות נמוכות מהצפוי של רישיונות תוכנה: ההכנסות ממכירות תוכנה ירדו בכ-33%, לרמה של 418 מיליון יורו.

בתחילת החודש עזב את החברה במפתיע גלעד גנס, מנכ"ל יחידת המכירות של סאפ בישראל, לאחר פחות משנת עבודה אחת. את מקומו כמנכ"ל החברה בישראל מילא מיקי מגדל.

בסאפ לא צופים בשלב זה מהלך פיטורים נוסף. "אם תחזיות השוק שלנו והאקלים העסקי לא ישתנו", אומרים בחברה, "אזי לא יהיה צורך בצעדים נוספים. לעובדים שלנו יש משקל בעל ערך רב בהצלחת החברה. אנו נטפל במצב באחריות המרבית".

ממרכז הפיתוח של סאפ ישראל נמסר בתגובה: "מעבדות סאפ, מרכז הפיתוח של החברה העולמית בישראל ממשיך ביישום תוכנית להפחתת עלויות, שעליה הודיעה הנהלת החברה העולמית בינואר האחרון, בשל המשבר הכלכלי העולמי. החברה עשתה כל מאמץ על מנת להימנע מפיטורי עובדים, אולם הגיעה לנקודה שבה היא נאלצת בכל זאת לפטר 15 עובדים, המועסקים באמצעות חברות כוח אדם. SAP מנהלת את התהליך בכל מקום בעולם על פי החוק והפרקטיקה המקומית, ומציעה תנאי פיטורין זהים לכלל העובדים, בהם אלה המועסקים באמצעות חברות כוח אדם. תנאים אלה הם מעבר למחויב בחוזה ולמקובל בשוק.

מיקי שטיינר, מנכ"ל SAP Labs ישראל מסר: "עשינו מאמצים גדולים מאוד לחסוך בעלויות בטרם קיבלנו את ההחלטה על הפיטורים, זהו המוצא האחרון שלנו. אנחנו נוקטים צעדים אלה בזהירות רבה, ובוחנים את עצמינו בקפידה. לכן מספר המפוטרים קטן . אנו ו-SAP כולה, מחויבים לסייע ככל הניתן לעובדינו המפוטרים".

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
מה הפלא? התקשרתי לסאפ כדי לרכוש מהם תוכנה..
3 פעמים התקשרו להזיז את התאריך. חיכיתי חודש לפגישה ואז ערב לפני הפגישה שוב ניסו להזיז אותה. ביום הפגישה נציגת המכירות איחרה בקרוב לשעה! אחרי שהציגה לי את המערכת אמרה שתשלח לי מייל עם כל מיני פרטים חסרים. אחרי יומיים שלחתי לה מייל שאני מחכה למייל שלה. לא היתה תגובה. ביום השלישי שאחרי הפגישה התקשר מנהל המכירות ואמר שלא הבינו אותי והציגו לי את המערכת הלא נכונה. פה כבר התרגזתי ואמרתי שאני לא מבינה מה קורה שם. יודעים מה הוא ענה לי? "תקשיבי מותק, אין לי זמן לריב איתך. רוצה לראות את המערכת המתאימה או לא?" את ההמשך אתם יכולים לנחש.
אני  |  17.05.09