אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משפחתית אלטרנטיבית: המתחרות האלמוניות של מאזדה 3 צילום: תומר הדר

משפחתית אלטרנטיבית: המתחרות האלמוניות של מאזדה 3

פיז'ו 308, שעד כה נמכרה בקבוצת שווי השימוש השלישית, השילה אביזרים והצטרפה לקבוצת שווי השימוש השנייה. מולה מתייצבת קיה סיד. "כלכליסט" בודק איזו מכונית עדיפה, וכמעט אף מילה על המשפחתית הנמכרת ביותר מאזדה 3

18.05.2009, 08:39 | תומר הדר

איזו מכונית לקחת בליסינג? פעם היתה התשובה ברורה: מאזדה. אין מאזדה במלאי? קחו פורד פוקוס, שחולקת מכלולים עם מאזדה. אין פורד במלאי? חכו כמה חודשים שתגיע מאזדה. רוצים צבע מיוחד? קחו אפור עכבר. רוצים צבע ממש מיוחד? קחו אפור גרניט. רוצים להתפרע? קחו לבן.

מאז השתנה המצב. המיתון אילץ יבואני רכב רבים להמציא גרסאות מוזלות של דגמים שמחיריהם הגבילו אותם למשתמשי קבוצת שווי השימוש השלישית. כך צצו בישראל מכוניות שבעבר היה הס מלהזכיר את שמותיהן בקבוצת שווי השימוש השנייה, כגון פולקסווגן ג'טה ופיז'ו 308. נכון שלא היו להן כמה תוספות שהלקוח הפרטי מקבל, כגון חישוקי מגנזיום ובקרת אקלים, אבל כשהמצב קשה, צריך לדעת להתפשר.

308. תחושה של מכונית יקרה יותר 308. תחושה של מכונית יקרה יותר 308. תחושה של מכונית יקרה יותר

היום ה־308 מגיעה לנהיגת בכורה. מולה בחרנו להציב את קיה סיד, בין היתר כי מדובר בשתי מכוניות במרכב שנחשב למעט חריג בחברות הליסינג: הא'צבק (חמש דלתות). קיה סיד אף זכתה במבחן האחרון שערכנו למכוניות מקבוצת שווי השימוש השנייה, ואנחנו סקרנים לבדוק אם הגרסה המוזלת של האירופית מקבוצת שווי השימוש השלישית יכולה להתמודד עם המנצחת הקוריאנית של מבחן קבוצת השווי השנייה.

פוזה. צר לנו לבשר אבל אף אחת מהשתיים אינה זוכה בציון מצטיין. קיה זוכה בציון עובר, עם הפחתת נקודות קלה על אנונימיות בחניון. פיז'ו 308, עם החרטום המגושם שמשתפל מעל הסמל הקדמי, זוכה לציון "לפחות התאמצתם".

תא נוסעים. בתא הנוסעים קשה מאוד להכריע מי מבין השתיים טובה יותר. לשתיהן יש לוחות מחוונים שעשויים מחומרים איכותיים. אבל בפיז'ו אפשר להרגיש שמדובר בלוח מחוונים ששייך למכונית יוקרתית יותר, הן באיכות החומר והן במספר תאי האחסון, במיקום המתגים ואפילו במיקום פתחי האוורור. רוצים לשבת מאחור? בשתיהן אין בעיה. לקיה יש בסיס גלגלים של 2.65 מטרים ואילו לפיז'ו יש בסיס גלגלים של 2.61 מטרים. קיה מעט יותר מרווחת.

סיד. כיוון מראות במנגנון מיושן סיד. כיוון מראות במנגנון מיושן סיד. כיוון מראות במנגנון מיושן

במבחן בדיקת הרעשים הבלתי נמנע שתיהן מקבלות ציון נכשל. בקיה הזמזום הקוריאני עולה מההגה ואילו בפיז'ו ניתן לאתר שאנסון של חריקות מהקונסולה שבין מושב הנהג והנוסע, בעיקר בסיבובים.

ומה בנוגע לאבזור? אם תרצו לכוון את המראות בקיה, תצטרכו להשתמש בידית כמו זו שיש במכוניות משנות השמונים. אבל לפחות תקבלו חיבור לנגן מוזיקה, שבפיז'ו אין. רדיו עם כיוון מההגה? יש בשתיהן. בקרת אקלים? לא בליסינג. מושבים נוחים עם כוונון לגובה? יש בשתיהן. אלה של פיז'ו נוחים יותר.

פקקים. לך תצא מתל אביב. משמאל יש מאזדה בצבע אפור עכבר. מלפנים נמצאת המאזדה של הבחור ההרפתקן, בצבע אפור גרניט. אנחנו מנסים לצאת מהעיר אבל היא מושכת אותנו בחזרה פנימה באמצעות זרועות של פקקים. הקיה מאתרת פרצה בין המכוניות וטסה לתוכה. הגיר שלה מגיב מהר מאוד ויש לה גם יתרון של כוח - 126 כוחות סוס על פני 120 של פיז'ו. גם הפיז'ו מבחינה בפרצה, והנהג שולח באמצעות דוושת הגז פקודת חירום למנוע ולגיר.

ה-308 והסיד. שתיהן במרכב האצ ה-308 והסיד. שתיהן במרכב האצ'בק | צילום: תומר הדר ה-308 והסיד. שתיהן במרכב האצ

המנוע קיבל את הפקודה, הגיר מסרב פקודה. יש לו טיפטרוניק ויש לו גם מנוע שפותח עם ב.מ.וו, רק מוטיבציה חסרה לו. הפרצה והקיה מתרחקות, והפיז'ו נשארת בנתיב הימני. מדובר בנתיב משובש שזרוע בסדקים, אבל לפיז'ו לא אכפת. היא מגהצת את הפגמים בלי דרמה, בלי רעשים ובלי קפיצות. הקיה שמשתחלת בין הנתיבים אינה מסוגלת לטפל בכביש המשובש ביעילות של הפיז'ו.

כביש בין־עירוני. קשה לבחון. הכביש פקוק, אז מתנהלים בעצלתיים על הגבול שבין לאט ובין חוקי. בקיה יש יותר רעש, בעיקר מהצמיגים. אך גם בפיז'ו לא חסר רעש, שעולה דווקא מהמנוע. בסך הכל פיז'ו שקטה יותר. אם רק היה לשתיים האלה הילוך חמישי בתיבת ההילוכים האוטומטית, היה לנו כאן קצת יותר נעים.

התנועה הכבדה נעלמת וגם הקיה. לחיצה על הגז, תאוצה מיידית, שלום. הפיז'ו ממהרת, אבל לא מדביקה את הפער. גם כאן בסך הכל פיז'ו היא הנוחה מבין השתיים. האם יבחר מישהו לנהוג בשתיים האלה במהירות? אנחנו בספק. אבל הכביש שמאחורי בית שמש ריק ממכוניות ואנחנו מתפתים. כאן קיה מובילה את השיירה, והפיז'ו מתקשה לעקוף. לשתיהן יש הגה חסר תחושה, ולפיז'ו יש שלדה ובלמים שמגיבים טוב יותר מאלה של קיה, אך לפיז'ו אין תשובה אמיתית לכוח המנוע העודף של הקוריאנית.

אז במה לבחור? ברור לנו שאת שתי המכוניות האלה לא קונים, אלא חוכרים, כלומר לוקחים מליסינג. והאמת היא שמדובר בשתי מכוניות טובות מאוד, שמוכיחות שלא חייבים להתקמצן באבזור, בבטיחות וגם באיכויות, כדי לספק לצרכן מכונית במחיר של קבוצת שווי השימוש השנייה. לקיה יתרון ביצועים ברור על פני פיז'ו, אך לפיז'ו יתרון על פני קיה ברוב התחומים שהם רלבנטיים ללקוח הפוטנציאלי: כלומר נוחות גבוהה, רשימת אבזור מכובדת ותא נוסעים איכותי. רק בבקשה, אל תיקחו אותה בצבע אפור עכבר.

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
אין כמו מזדה!!
כבעל מזדה ספיריט 3 ברצוני לשתף את המיתלבטים!!כבעל מזדה שלישית במיספר יש באמתחתי דעה מוצקה אודות המכונית!!אמינה מאובזרת במיטב האיבזור מולטימדיה ומוצריי נוחות להקלת הנהיגה!!אפס תקלות !היתנהגות בדרך מעולה!!טיפולים כל 15000 קמ שניתנים במיקרה שלי במוסך נעמה מורשה מזדה בחיפה באמינות בידע מעמיק ומעל לכל באדיבות מירבית!אגב מרגע הקניה בסוכנות מזדה ביפו 138 שמיתבצעת תוך מתן הסבר באדיבות ובאמינות ההרגשה מדהימה וכך לכל אורך הדרך!!!
יהודה , חיפה  |  18.05.09
10.
מספר שתיים צודק
רק שרכב מדרגה שנייה עולה 3700 ושווי שימוש כך שהמחיר הוא 3K לחודש \ 3K בחודש זה 36K בשנה חוץ מזה גם היום אין יותר כאב ראש וריצות טלפון למוסך לוקחים את האוטו מטפלים שוטפים ומחזירים וכל זה בעלות של 80 שח אז מספיק עם הקשקוש הזה ליסינג כי הוא לא משתלם רק למי שנוסע מעל ל50 ק"מ ביום
g.a.d  |  18.05.09
9.
הברירה הנכונה - לוותר על הAL4 הזוועתית
ה308 מצויינת, רק שהגיר האוטמטי מסרס אותה. אני לקחתי 308 ידנית בליסינג (כנראה היחידה במדינה) ומרוצה מכל רגע. המכונית היחידה שהיתה לי, שהיתה יותר טובה ממנה היא המגאן II הידנית, חבל שהיבואן הפסיק לייבא אותה. מי שלוקח אוטומט - מפסיד.
308 ידנית בליסינג  |  18.05.09
לכל התגובות