המכירות של קמור מוטורס בישראל עלו ב-37% אך הרווח הנקי צנח ב-88%
פעילות החברה בבולגריה רשמה ירידה חדה של 34% במכירות והביאה את החברה לרשום ברבעון הראשון רווח נקי של 266 אלף שקל בלבד
האם שוק מכוניות היוקרה מתאושש? מדו"חות קמור מוטורס, יבואנית BMW בישראל בניהולו של דן חלוץ, עולה כי החברה הצליחה להגדיל את מכירת כלי הרכב שלה בישראל ב-37% ואלה עמדו על 100 מיליון שקל לעומת 73.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. אבל זוהי נקודת האור היחידה בדוחות שהציגו צניחה של 88% ברווח הנקי ל-266 אלף שקל.
הסיבה העיקרית לירידה ברווחיות היא פעילות החברה בבולגריה, שם החברה מפעילה סוכנויות למכירת BMW שרשמה ירידה של 34% במכירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד כ-19.2 מיליון שקל.
יתר מגזרי הפעילות של החברה בתחום הרכב, מכירת חלפים ושירותי מוסך רשמו יציבות בהכנסות, כך שסך ההכנסות ברבעון מפעילות בישראל עמדו על 111.7 מיליון שקל, עלייה של 30% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מפעילות בבולגיה עמדה על 25.6 מיליון שקל, ירידה של 34%.
במגזר פעילות הצמיגים גם נרשמה יציבות כאשר מכירות הצמיגים בישראל עמדו על 21.7 מיליון שקל, עלייה של 10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מכירות הצמיגים בבולגיה עמדו על 970 אלף שקל לעומת 1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
סך מכירות החברה עלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל ועמדו על 161 מיליון שקל לעומת 143 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד
הירידה בהכנסות בבולגיה הורידה גם את שיעור הרווח הגולמי ל-13% לעומת 16% ברבעון המקביל, ובכך השפיעה על הרווח התפעולי שעמד על 5.4 מיליון שקל - שיעור רווחיות תפעולית של 3.3%, לעומת שיעור רווחיות תפעולית של 4.6% ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה רשמה קמור מוטורס רווח נקי של 266 אלף שקל (המיוחס לבעלי המניות בחברה) לעומת 2.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 88%.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה