אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יהפכו לזיכרון ילדות?

יהפכו לזיכרון ילדות?

קריסת ילדותי מדגימה שוב שמותג הוא דבר חשוב, אבל כדי שחברה תצליח צריך ללכת לבסיס השרשרת – אל הייצור. האתגר האמיתי של הבעלים החדשים יהיה להוזיל את עלויות הייצור ולשפר את הרווחיות הגולמית, ובמקביל להגדיל את המכירות

19.05.2009, 16:02 | גלי ברגר

בבקשה להקפאת הליכים טוענים בעלי רשת ילדותי כי גל שמועות בקרב ספקים, נושים ולקוחות על קשיים תזרימיים יצר אפקט של כדור שלג שהם לא יכלו לעצור. הרשת שבימי הזוהר שלה הפעילה 22 סניפים וגלגלה 24 מיליון שקל הידרדרה תוך חודשים ספורים ל-11 סניפים ולמחזור מכירות של 13 מיליון שקל, כך לפי הבקשה. השאלה היא האם כעת, כשכבר לא מדובר בשמועות, אלא שהחובות והקשיים כתובים שחור על גבי לבן, יצליח הנאמן לעצור את כדור השלג ולמנוע סגירה של סניפים נוספים בחודש שנתנה השופטת ורדה אלשייך עד לדיון הבא להפעיל את הרשת תחת ניהול של נאמן.

בימים האחרונים סגרה הרשת את הסניף הראשון שלה בשינקין. עו"ד שלום גולדבלט, המייצג את בעלי הרשת, הזוג אתי ואודי צאיג בבקשת הקפאת ההליכים, אמר כי מדובר בסגירה זמנית כדי למנוע ממעקלים למיניהם לפשוט על הסניף עד שתאושר הקפאת ההליכים וכי הוא ייפתח שוב בקרוב.

עוד ציין גולדבלט כי בילדותי יש סחורה לחודשיים הקרובים, אך גם הוא יודע שלא מן הנמנע שבעלי הסניפים שעדיין פועלים יבקשו להפטר מהרשת ולהכניס סוחרים חלופיים, במיוחד לאור חוסר הוודאות לגבי עתיד הרשת, שכן לא ברור אם העסקה בה אמור אבנר יהודאי להזרים חצי מיליון שקל במזומן ועוד 2.4 מיליון שקל בתשלומים אכן תאושר על ידי בתי המשפט.

"אני מקווה מאוד שלא ייסגרו סניפים ואם כן נילחם בכך", אמר גולדבלט. אגב, גם כשנסגר סניף הרשת במרכז ויצמן בתל אביב טענו הבעלים כי זו סגירה זמנית בלבד, אך מפעילי הקניון לא חיכו ונתנו את החנות לשוכר אחר. בקניונים המובילים כמו רמת אביב, קניון ערים, שבעת הכוכבים ועוד החנויות נלקחו מהרשת עוד קודם. בעלי הרשת האשימו את הקניונים בבקשה בהתנהגות בריונית: חיוב לפתוח במיקום חלש בתמורה לחזק, תשלום דמי פחת, עלייה בשכר דירה וכו'.

אלא שלמרות שיהיו בשוק האופנה רבים שיסכימו עם הזוג צאיג, מותגים נבנים וצומחים בקניונים, ודאי בתחום האופנה וודאי מותגים שפונים לאנשים שהפרוטה מצויה בכיסם ולא משחקים רק בגזרת המחיר. יהודאי או כל רוכש אחר יצטרכו לקבל החלטה – האם נשארים מותג פרימיום, רשת חנויות בוטיק עם מספר מצומצם של סניפים, "קטנה וממזרית", או האם משקיעים בהתרחבות.

בהנחה שהרוכשים ירצו לצמוח, ולא רק להבריא, הם יצטרכו לחזור לאותם קניונים אותם מאשימים הזוג צאיג שהביאו לקריסתם. המיתון אולי ישנה משהו במערכת היחסים בין שוכרים לקניונים, אך קשה לדמיין ירידה דרמטית בשכר הדירה בשנים הקרובות, כך שמבנה העלויות לא אמור להשתנות דרמטית, לפחות לא בתחום הזה.

לפי הבקשה הרשת כוללת מטה מצומצם, בלי סמנכ"ל כספים, תפעול וכו', כך שגם עלויות המטה לא צפויות להצטמצם, אלא אפילו לגדול בעתיד.

קריסת ילדותי מספרת פעם נוספת את מה שידוע מזמן: מותג זה טוב ויפה וחשוב, אבל כדי שחברה תצליח צריך ללכת לבסיס השרשרת – אל הייצור. האתגר האמיתי של הבעלים החדשים יהיה להוזיל את עלויות הייצור ולשפר את הרווחיות הגולמית, ובמקביל להגדיל את המכירות. כיום ילדותי תופרת את הבגדים במתפרה ברחובות מתוך אידאולוגיה לתפור כחול לבן, בעוד הרשתות הגדולות מזמן העבירו את הייצור לסין. אלא שעם כל הכבוד לאידיאולוגיה, עבור רשת שמוכרת ב-11 סניפים ואפילו ב-22 סין היא לא אופציה ריאלית. עלויות הייצור במדינה עלו בשנים האחרונות, שלא לדבר על עלויות ההובלה.

אם הבעלים החדשים יצליחו לפתור את סוגיית הייצור, אולי באמצעות תפירה בטורקיה או בשטחים, יש להם סיכוי לא רע להבריא את הרשת. אם לא, ילדותי כנראה תישאר עבור רבים זיכרון ילדות.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
תפסיקו להיות יפי נפש !!!
אם כל הכבוד לכחול לבן - גם ככה אנחנו משלמים הון על מחיה בארץ - ממצרכים בסיסים במכולת ועד בגדים לילדים ולמשפחה. אם אנחנו נצתרך לשלם מחירים כל כך יקרים על בגדים אז לא שווה להשאיר את ה 20 תופרות האלה ,צריך להתייעל ולצערי אם צריך להעביר לסין אז שיעבירו כי אין ברירה לפחות האזרח הקטן כולל התופרות יוכלו לרכוש דברים בעלויות סבירות ושהממשלה תוריד מיסים ותקל על חיינו !!! אולי אז נוכל לקנות כחול לבן. כשהאזרח טרוד ועסוק כל היום בהישרדות כלכלית ממש לא מעניין שהיצור הוא כחול לבן או אדום כוכבים בסין !!! מצב כלכלי דוחה ציונות וואת כל שאר האידיולוגיות - את זה תשאירו למי שיש כסף
מציאות  |  07.07.09
2.
גלי ברגר
גלי היקרה ואם כל הכבוד יש כאן זוג ציונים שמיצר בארץ כן בארץ ישראל בארץ ההיטק הפקידים עורכי הדין היועצים הכלכלנים ומה לא והם בשלהם ליצר כחול לבן ואנחנו יושביי הכיסאות לא מפרגנים להם על המתפרה שמעסיקה 20 תופרות קשות יום שללא העבודה של ילדותי תלכנה הביתה ושוב אנחנו יושביי הכסאות לא מפרגנים תחשבי אם קסטרו פוקס וכל הרשתות היו מיצרים ולו 25% בארץ כמה עבודה היתה לכל הדרוזיות בצפון לרוסיות ברחובות ולעוד אלפיי משפחות קשות יוםאבל במקום זה אנחנו אנשיי האקסלים רק מספרים רואים אז כן ביום עצוב זה שכל התעשיה הישראלית במשבר אני עצוב אני עצוב כי לא אנחנו ולא הממשלה לא יודעים לפרגן לתעשיה הישראלית כן כחול לבן זאת לא מילת גנאי
דרורה , תל אביב  |  20.05.09
1.
לא בהכרח
אני מוצא שחברות טקסטיל רחוקות ממימוש הפוטנציאל התפעולי שלהם גם בייצור ישראלי. לייצור בקירבת השוק (הלקוח) ישנם יתרונות מוחשיים מאוד הבאים לידי ביטוי בזמן תגובה קצר לפריטים פופולריים. אני לא מכיר את מצב החברה המדוברת אך נסיוני ברשתות האופנה הישראליות מראה פעמים רבות התעלומות מהבזבוזים בשרשרת הערך. לא לוותר על כחול לבן!
דרור , תל אביב  |  19.05.09