אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ייצוגית בסך 50 מיליון שקל נגד שופרסל בגין מכירת תחליפי גבינות צילום: יריב כץ

ייצוגית בסך 50 מיליון שקל נגד שופרסל בגין מכירת תחליפי גבינות

לטענתם תחליף הגבינה נמכר ארוז בעטיפה וניתן להבחין בהבדל רק כשמעיינים ברשימת המרכיבים על האריזה אשר מודפס באותיות קטנות במקום נסתר. הטעייה משמעותית יותר מתבצעת ביחס לתחליפי הגבינה

19.05.2009, 18:13 | הדר קנה

בקשה לתביעה ייצוגית בסך 50 מיליון שקל הוגשה היום (יום ג) נגד שופרסל בגין מכירת תחליפי גבינה המתחזים להיות גבינה. התובעות תמר וסלמה ארד הגישו את התביעה באמצעות עו"ד בעז ארד ושרון אביטל.

לטענתם מזה שנים רבות הם נוהגים לרכוש מוצרי מזון בסניפי שופרסל. במהלך אפריל הן ביקשו לקנות גבינת "פטה" בשופרסל דיל בירושלים והמוכרת, לטענתם, הציגה להן אותה כגבינה עם בטעם דומה מאוד לפטה שמחירה נמוך כדי מחצית ממחירן של הגבינות הפטה האחרות. התובעות קנו את הגבינה במשקל ושילמו עליה 17 שקל.

בחודש אפריל התפרסמה בידיעת אחרונות כתבה בה נכתב, בין היתר, כי המוצרים אשר רכשו בסניפי שופרסל הם מוצרים המתחזים להיות גבינה ואינם אלא תחליפי גבינה המכילים שומן צמחי ולא שומן מן החי.

בכתבה נטען כי תחליפי הגבינה עוברים ייצור מיוחד במהלכו מסולק מתוכן שומן החלב ומוכנס במקומו שומן צמחי.

לטענתן תחליפי הגבינה לא עומדים בתקן המגדיר גבינה כמוצר המכיל 100% שומן מן החי. ובגלל שתחליפי הגבינה לא עומדים בתקן הם לא מחויבים במיסוי גבוה.

לטענתם תחליף הגבינה נמכר ארוז בעטיפה וניתן להבחין בהבדל רק כשמעיינים ברשימת המרכיבים על האריזה אשר מודפס באותיות קטנות במקום נסתר והטעייה משמעותית יותר מתבצעת ביחס לתחליפי הגבינה, הנמכרים במשקל ביניהם גושי גבינה אמיתיים.

לטענתם נכון לחודש מרץ 2008 נתח השוק של שופרסל בשוק הקמעונאי הוא 36.3% והיקף שוק הגבינות המלוחות עומד על 411 מיליון שקל בשנה. לפי ההערכות של התובעים תחליפי הגבינה מהווים בין 3%-8% משוק הגבינות המקומי מכאן שסך המכירות מוערך ב-75 מיליון שקל בשנה ומתוכו הנתח של שופרסל הוא 27 מיליון שקל בשנה (36.3%).

על יסוד הנתונים מבקשים התובעים לפסוק פיצוי של 50 מיליון שקל לקבוצת התובעים שהיקפה מוערך ב-100 אלף איש לפחות שכוללים פיצוי לנזקים בריאותיים ועוגמת נפש.

תגיות