אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הייבוא האישי: להיט בקרב מובטלים

הייבוא האישי: להיט בקרב מובטלים

מנתוני רשות המסים עולה כי לרבע מבעלי המכוניות אין הכנסה ו-10% מבעלי המכוניות המיובאות באופן אישי מרוויחים פחות משכר מינימום. עוד עולה, כי גרנד צ'ירוקי הוא הלהיט החם של הייבוא האישי ב-2008

20.05.2009, 16:09 | תומר הדר

למובטלים אולי אין הכנסה, אך כסף למכונית יש. מנתוני רשות המיסים שפורסמו היום (ד') עולה תמונה מטרידה במיוחד: רבע מהבעלים של המכוניות אינם רשומים בכעלי הכנסה כלשהי ו-10% מבעלי המכוניות המיובאות באופן אישי מרוויחים פחות משכר מינימום.

בהתחשב בעובדה שענף זה מגלגל מאות מיליוני שקלים, הערכה שמבוססת על העובדה שרשות המיסים טוענת להפסד של כ-100 מיליון שקלים, מעט קשה להסביר את העובדה שחלק ניכר מבעליהם של גי'פ גראנד צ'רוקי, פולקסווגן טוארג, אאודי Q7 ובל נשכח, שברולט קורבט, הם למעשה עניים.

ההסבר לתופעה פשוט: על פי חוקי מדינת ישראל, מי שמייבא מכונית בייבוא אישי מתחייב לא למכור אותה במשך שנתיים", מסביר גורם העוסק בייבוא אישי. "העבריינים המעורבים בתחום מוצאים צעירים שמרוויחים גרושים, או לסירוגין אינם מרוויחים בכלל. אותם צעירים רוכשים על שמם מכונית בחו"ל ומביאים אותה לישראל כדת וכדין בייבוא אישי. נושא המכירה לאחר שנתיים לרוכש האמיתי של המכונית, זה ששילם עבורה, מוסדר בחוזה אצל עורך דין. הצעיר מרוויח 3,000 שקלים ואילו הקונה האמיתי מקבל את המכונית לרשותו אחרי שנתיים".

צ'ירוקי - הלהיט של הייבוא האישי

ג'יפ גרנד צ'רוקי היה הרכב הנפוץ ביותר בייבוא אישי בשנת 2008. כך עולה מנתונים שפרסמה היום (ד') רשות המיסים. בסך הכל יובאו בשנה שעברה 371 רכבים מדגם זה. על פי נתוני רשות המיסים הרכבים הנפוצים ביותר בייבוא אישי בשנה שעברה היו רכבי כביש שטח גדולים כגון הגרנד צ'רוקי.

יבוא אישי ברבעון הראשון הונפקו 700 רישיונות לייבוא רכב אישי מדובר בקצב שנתי דומה לזה שהיה בשנת 2008. עיקר הביקוש הוא למכוניות אמריקאיות, שבהן נרשמה ירידת מחירים חדה ליאור גוטמן, 9 תגובותלכתבה המלאה

אנשי רשות המיסים אף מציינים שהיקף הפעילות בשוק הייבוא האישי בדגמים מסוימים עלה על זה של השוק הוותיק, שנשלט על ידי יבואני הרכב. בין להיטי הייבוא האישי האחרים ניתן למנות את הטוארג של פולקסווגן, ממנו יובאו 248 מכוניות באופן אישי בשנה שעברה וה-X5 של ב.מ.וו, ממנו יובאו 128 מכוניות ביבוא אישי. מעבר לרכבי השטח, נרשם ביקוש עירני לטויוטה קאמרי (לרבות הדגם ההיברידי), ממנה יובאו בשנה שעברה 118 מכוניות, ולרכב הכביש שטח סובארו טרייבקה (47 מכוניות).

איכות הסביבה, כך עולה מנתוני רשות המיסים, אינה נמצאת בראש מעייני מבצעי הייבוא האישי. מתוך 2,619 מכוניות שיובאו אשתקד, רק 4% (95 מכוניות) צוידו במנועים בנפח של פחות מ-2.0 ליטרים. הרוב המכריע, 49% (1,290 מכוניות) צוידו במנועים בנפח של בין 3.0 ל 4.0 ליטרים. 22% נוספים (568 מכוניות) צוידו במנועים גדולים יותר בנפח של 4.0 עד 5.0 ליטרים. 25% נוספים התפלגו בין מכוניות בעלות מנועי ענק בנפח של מעל חמישה ליטרים ומנועים "יחסית" צנועים בנפח של 2.0 עד 3.0 ליטרים. על פי הערכות אנשי רשות המיסים, אובדן ההכנסות הנובע מן הייבוא האישי מסתכם בכ-100 מיליון שקלים.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
נו באמת. רשות המיסים עושה את עצמה מטומטמת או שהיא באמת כזו?
שיסתכלו יום אחד על ההכנסה המוצהרת של בכירי משפחות הפשע שנוסעים במכוניות של חצי מליון שקל וגרים בווילות של שני מיליון דולר. אני אתפלא אם מישהו מהם רשום כמרוויח משכורת משמעותית. אידיוטים! מעלימים לכם מיסים מתחת לעיניים ואתם עושים את עצמכם עיוורים.
21.05.09
4.
רשות המיסים או רשות הרישוי
האם אני קורא טוב ? אנשי רשות המיסים הפכו למומחי רכב? האם לא צריכים להיות אלה אנשי משרד התחבורה? ממתי רשות המיסים עוסקת בזיהום אויר למכוניות? האם יש להם כח אדם עודף? שיפנו אותו לכיוונים אחרים. אם לרשות המיסים כל כך הרבה נתונים, מדוע לא עושה עם זה כלום? מדוע המשטרה הכלכלית לא נכנסת לתמונה? אם חושבים שזה בעייתי, שידרשו מאותו אדם שאין לו הכנסה להגיש דוחות שנתיים אחורה והסבר למקור ההכנסה לצורך הרכישה את זה היתה צריכה להסביר רשות המיסים בכתבה !! הגיע הזמן לחובת דיווח כללית למס הכנסה זה יגרום לגילוי מקורות להכנסה לא מוצהרת, ולמיסוי אותה הצהרה זה יגרום בטווח הבינוני להעמקת הגביה ולהורדת מיסים זה תפקידה של רשות המיסים
מיכאל , רמת השרון  |  20.05.09
לכל התגובות