אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פלייבוי מחפשת קונה ב-300 מיליון דולר צילום: בלומברג

פלייבוי מחפשת קונה ב-300 מיליון דולר

יו הפנר מבקש פרמיה של 200 מיליון דולר על שווי השוק של אימפריית הבידור. החברה הפסידה ברבעון החולף כ-14 מיליון דולר כאשר האינטרנט מכרסם בפעילותה. כריסטין הפנר פינתה את כסא המנכ"ל בינואר

22.05.2009, 20:02 | סוכנויות הידיעות

פלייבוי, אימפריית הפורנוגרפיה שנוסדה על ידי יו הפנר ב-1953, עומדת למכירה במחיר התחלתי של 300 מיליון דולר. אלא שעד כה, רוכשים מתאימים כמו אפולו קפיטל ופרובידנס לא הגישו את הצעתם. שווי השוק של החברה החבוטה עומד כיום על 100 מיליון דולר אך כרגע אין מי שיסכים לרכוש את החברה בפרמיה שמבקש עבורה הפנר.

"כולם אומרים שהפנר לא ימכור, ויקח את החברה לקבר. המחיר הגבוה נועד לאפשר לו לשמור על אורח חייו הרהבתני", אמר מקור עלום שם לניו יורק פוסט. אוזני השפנפנות - הסמל המסחרי של פלייבוי - הן מהמותגים המוכרים בעולם, אלא שהאינטרנט וה-VOD כירסמו בעסקי הליבה של החברה - המגזין.

הפנר, כיום בן 83, אמר לאחרונה כי אחד הדברים שהוא הכי מצטער עליהם הוא שהנפיק את פלייבוי והפך אותה לחברה ציבורית. הוא עדיין חולש על כ-70% מזכויות ההצבעה, ובין בעלי המניות בחברה נמצאים גם וולס קפיטל המחזיק כ-10% ופידליטי המחזיקה כ-7%.

ג'יימס גריפית, שהיה בעבר נשיא החברה, מעורב בעסקצת המכירה שעומדת על הפרק. פלייבוי נמצאת בתקופה האחרונה בלחץ רב שהביא להורדת עלויות. ברבעון האחרון החברה הפסידה 13.7 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 4.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות התכווצו לרמה של 61.6 מיליון דולר, שהיוו ירידה של כ-22% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כריסטין הפנר, בתו של המייסד, פינתה את כסא המנכ"ל בינואר והתפטרה גם מהדירקטוריון בשבוע שעבר.    

תגיות