אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעקבות עליית מחירי הבנזין: החזקת רכב בהייטק תתייקר ב־200 שקל בחודש צילום: בלומברג

בעקבות עליית מחירי הבנזין: החזקת רכב בהייטק תתייקר ב־200 שקל בחודש

חברות הנותנות שירות לשוק המקומי ייאלצו לספוג את עליית מחירי הבנזין ב־35 אגורות לליטר, בעוד חברות מוטות יצוא יגלגלו את ההתייקרות על העובדים

23.05.2009, 22:06 | אסף גלעד וליאור גוטמן

סופגים עוד עלייה: התייקרות מחירי הבנזין ביום ה' ב־35 אגורות לליטר תפגע יותר בחלק מחברות ההייטק - בעיקר חברות טכנולוגיה הנותנות שירות בישראל, להן רכבי שירות - ותשפיע פחות על חברות הייטק ישראליות מוטות יצוא.

חברות ההייטק מוטות היצוא ייפגעו פחות מכיוון שמרבית כלי הרכב בצי שלהן מוגדרים כרכבי תענוגות או רכבי מנהלים, כלומר מכוניות שנועדו לשימוש העובד בדרכו לעבודה וממנה ולבילוי עם משפחתו בסוף השבוע. התייקרות הדלק תגולגל באותן החברות לפתחי עובדים אלה, שעד כה ויתרו בממוצע על 3,500 שקל ממשכורתם כדי לקבל רכב מהחברה, ומעתה ישלמו בממוצע 200 שקל יותר. מחיר ליטר בנזין בתדלוק עצמי עלה ביום ה' ל־5.79 שקלים.

לאחר עליית מחירי הדלק אל מעל ל־7 שקלים לליטר בקיץ שעבר, החלו חברות ההייטק להגן על עצמן בפני העלייה ולהצמיד את עליית מחירי הדלק ומחירי הליסינג - שני המרכיבים העיקריים בעלות החזקת הרכב - לשכרו של העובד וכן להגביל את השימוש בו. עליית מחירי הליסינג ב־15% בתחילת השנה טרפה את הקלפים, וכיום מחירי החזקת רכב בתוכנית ליסינג גבוהים באופן יחסי.

העלייה החד־פעמית במחירי הדלק נחשבת עבור מרבית חברות ההייטק כתוספת בעלת השלכות לטווח הקצר, אך רבות מהן רואות בדאגה את עליית מחיר הנפט במקביל לירידת שער הדולר, תופעה המקטינה את כמות המזומנים שלהן. בסוף החודש אף צפויה עלייה נוספת במחיר הבנזין בשל מחירי הנפט.

 

חברות הטכנולוגיה הנותנות שירות לשוק המקומי, כגון חברות שירותי מחשוב, בהן סאפ, טלדור, מלם־תים, נס, EDS ובינת, נמצאות בבעיה גדולה מזו של חברות ההייטק מוטות היצוא. מרביתן כבר קיצצו רבות במשכורות ובתנאי העבודה. במרבית החברות הללו חלקם של רכבי התענוגות או המנהלים הוא רק כ־50% מכלל צי הרכב, כאשר השאר מורכב מרכבי שירות. על נסיעותיהם של אלה אי אפשר לוותר מכיוון שפירושו של דבר פגיעה בהכנסות החברה. עלות קפיצת מחירי הדלק במקרה זה מגולגלת לפתחיהן של החברות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



26 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

25.
לבני השלושים בהייטק אני מאחל שגם בגיל 50 תהיו מועסקים לפחות באותם התנאים
אני נפגש על בסיס שבועי עם הדור הצעיר (עשרים וחמש -שלושים) בני המזל שיש להם משרה בהייטק , ובתעשיה. לא מקנא בכם , לא במכוניות , לא במשכורת , ולא בשעות העבודה . בממוצע , עובדים כ- 220 שעות חודשיות , נוסעים לחו"ל (נניח לארה"ב) בתפקיד ביום שבת כדי להתחיל ביום א את העבודה , לפעמים חוזרים תוך 6 ימים חזרה ומייד לעבודה בארץ .חס וחלילה אם תזדקקו לחופשת מחלה . לא פלא שהילדים גדלים אצל מטפלות , סבתות מכיוון שגם האם עובדת שעות רבות . כל זאת כדי להחזיר תשלומי משכנתא מנופחים מריבית, עמלות . ולשלם את התשלומים המנופחים שמערכת החינוך על כל גווניה מחייבת את ההורים,תשלומי הארנונה העושקים,ועדיין לא הזכרתי שאתם/ אנחנו משלמים לרשות השידור אגרה חבל"ז תוך גיוון של שרות מילואים - בערי הנופש הידועות עזה וכו' באמת אני לא מקנא .
ג'רי דה ביי , מרכז  |  24.05.09
לכל התגובות