אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היקף המימון החיצוני זינק ב-75% בשנת 2008 צילום: שלום בר טל

היקף המימון החיצוני זינק ב-75% בשנת 2008

ישראל בולטת בין המדינות בהן חל גידול מואץ במיוחד בתחום הפקטורינג. על פי נתוני ארגון הפקטורינג הבינלאומי נפח עיסקאות המימון עלה מ-800 מיליון יורו ב-2007 ל-1,400 מיליון ב-2008

24.05.2009, 11:57 | רונית גודמן

על רקע משבר האשראי בעולם היקף הפקטורינג (מימון חיצוני) בישראל גדל ב-75% בשנת 2008 והגיע ל-7.8 מיליארד שקל. כך על פי נתוני אירגון הפקטורינג הבינלאומי. בעולם הגידול היה רק 2% לעומת 15% ב-2007. סך הכל היקף הפקטורינג בעולם עמד על 1.3 טריליון יורו.

ישראל בולטת בין המדינות שבהן חל גידול מואץ במיוחד בתחום הפקטורינג, ועל פי נתוני האיגוד נפח עיסקאות המימון החיצוני בישראל עלה מ-800 מיליון יורו בשנת 2007 ל-1,400 מיליון ב-2008 - גידול של 75% (מ-4.4 מיליארד ל-7.8 מיליארד שקל בשנה).

מנכ"ל חברת הפקטורינג פנינסולה פיננסים, מיכה אבני, אמר כי הגידול המואץ בישראל מוסבר בין השאר בעובדה שבישראל מדובר בתחום חדש יחסית, שעדיין לא הגיע למיצוי הפוטנציאל הטבעי שלו לעומת המקובל במדינות המערב.

בשיטת הפקטורינג בעל העסק מקבל מיידית, עם הוצאת החשבונית, את מרבית התשלום עבורה מחברת הפקטורינג. בכך הוא אינו חשוף יותר לסכנה שבאי קבלת התשלום מהלקוח. חברת הפקטורינג המתכסה בביטוחים הרלוונטיים, היא זו שתיגבה את התשלום מהלקוח, והיא זו שתיספוג את הנזקים במקרה והלקוח לא ישלם.

"בתקופות מיתון השימוש בפקטורינג בדרך כלל בעלייה," אומר אבני. "בתקופות אלה הבנקים מקטינים את חשיפתם לסיכונים עסקיים, וברזי האשראי נסגרים: אם על ידי הקטנת מסגרות, אם על ידי העלאת מחירי האשראי והעלאת מרווחים. גם חברות טובות מתקשות להתמודד עם תזרים המזומנים שלהן בגין הקטנת מסגרות האשראי, ומגדילות את הביקוש שלהן לאשראי מחברות בשוק החוץ בנקאי. פקטורינג הוי אחת השיטות הנוחות ביותר לאזן את התזרים בתקופות כאלה.

הנפח הכולל של עסקאות פקטורינג בעולם הגיע ל-1,325 מיליארד יורו. גם במהלך שנת 2008 נרשמה צמיחה בענף הפקטורינג בשיעור של 2%, אם כי מדובר בשיעור נמוך יחסית לשנת 2007 שבה צמח הענף ב-15%.

תגיות