אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שלמה החזקות ממשיכה לצמוח בעוד שהרווח התכווץ והסתכם בכמיליון שקל בלבד צילום: שחר צרפתי

שלמה החזקות ממשיכה לצמוח בעוד שהרווח התכווץ והסתכם בכמיליון שקל בלבד

זאת, לעומת רווח של 9 מיליון שקל ברבעון המקביל. מנכ"ל שלמה sixt: "החברה המשיכה בטיוב תיק הלקוחות שלה תוך העלאת מחירי הליסינג וההשכרה ללקוחותיה"

26.05.2009, 09:51 | רחלי בינדמן

שלמה החזקות מסיימת את הרבעון הראשון של 2009 עם רווח תפעולי של 80 מיליון שקל לעמת רווח תפעולי של 83 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות החברה מעסקי השכרה ומכירה של כלי רכב הסתכמו ברבעון ב-718 מיליון שקל, גידול של 6.1% הנובע מגידול בכמות כלי הרכב להשכרה. עם זאת, הוצאות המכירה והשיווק עלו והסתכמו ב-20 מיליון שקל לעמת 13 מיליון שקל ברבעון המקביל. הוצאות ההנהלה והכלליות נותרו דומות לרבעון המקביל והתסכמו ב-24 מיליון שקל.

הוצאות המימון נטו ברבעון הראשון גדלו והסתכמו ב-78 מיליון שקל לעמת 68 מיליון שקל ברבעון המקביל כתוצאה מגידול בריבית הראלית וכן בגידול באשראי שהחברה לקחה. הרווח הנקי הסתכם בשורה התחתונה בכמיליון שקל בלבד לעומת רווח נקי של 9 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה מסבירה את הירידה ברווחיות בין השאר, בשל השתתפותה בהוצאות ההקמה של חברת הבת, חברת הביטוח.

חברת שלמה החזקות מסכמת את הרבעון הראשון של 2009 עם רווח מצרפי (כולל שינוי בקרנות הון) של 6.6 מיליון שקל לעמת רווח כולל של 14.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

ההון העצמי של שלמה הסתכם ב-601 מיליון שקל, 10.3% מסך המאזן לעמת הון של 596 מיליון שקל בסוף 2008, 10.4% מסך המאזן.

תוצאות החברה מצביעות על המשך מגמת הגידול של הקבוצה, בעוד שמתחרותיה נוקטות הליך הפוך, והמשך לקיחת אשראים למימון הפעילות תוך שמירה על רמת מינוף גבוהה יחסית.

ניר גלילי, מנכ"ל החברה התייחס לתוצאות ואמר: "הנתונים הכספיים שמציגה החברה מבססים אותה כחברה יציבה בעלת איתנות פיננסית. החברה התמודדה במהירות עם המיתון והשפעותיו תוך ניצול היתרון היחסי של הקבוצה בתחום הרכב. בנוסף, המשיכה קבוצת הרכב, ברבעון הראשון, בטיוב תיק הלקוחות שלה, תוך העלאת מחירי הליסינג וההשכרה ללקוחותיה. ברבעון זה החברה מציגה נתוני רווחיות, למרות ירידה של 10% במחירון הרכב המשומש. מחירון זה עודכן וגילם את העלאת המחירים רק בסוף הרבעון הראשון. כמו כן, הרבעון הושפע מהוצאות מימון גבוהות הנובעות בעיקר מהמעבר לדיווח בשיטת ה- AG-7 ומשינויים בשערי המטבע".

לגבי פירעון האג"ח של החברה ציין גלילי, "החברה ערוכה לפירעון המועד הקרוב של אג"ח סדרה ח' בספטמבר 09. שלמה Sixt היא החברה היחידה שמציגה צמיחה ורוכשת היום אחד מכל 7 רכבים המיובאים לישראל. במהלך הרבעון הראשון החברה רכשה כ- 6,000 כלי רכב, זכתה ב- 3 מכרזי ליסינג אסטרטגיים וחידשה את ציי הרכב של לקוחותיה במועד ועל פי התכנון המקורי".

תגיות