אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מרחיבים את החיפושים: מיקרוסופט נערכת להשקת מנוע חיפוש חדש צילום מסך: allthingsd.com

מרחיבים את החיפושים: מיקרוסופט נערכת להשקת מנוע חיפוש חדש

בימים הקרובים צפויה מיקרוסופט להציג את מנוע החיפוש החדש שלה - "קומו", או "בינג" - ישנן שמועות סותרות לגבי שמו. היא תתמוך בו בקמפיין פרסום שיעלה כ-100 מיליון דולר, אבל האם זה ישנה?

26.05.2009, 16:03 | יוסי גורביץ
מיקרוסופט צפויה להציג בימים הקרובים את מנוע החיפוש החדש שלה, וללוות אותו בקמפיין פרסומי יקר במיוחד. שמו של הפרויקט טרם ידוע; בחלק מהדיווחים הוא מכונה "קומו" (Kumo) ובאחרים "בינג". יצוין שמיקרוסופט ניסתה לאחרונה לרשום את "בינג" כסימן רשום, ובקשתה נדחתה.

מנוע החיפוש צפוי להציג, לצד תוצאת החיפוש, גם קטגוריות. כך, למשל, חיפוש אחר מכונית פרארי יציג את מחירה של המכונית, את צריכת הדלק שלה ואולי גם את תמונתה, ולאחר מכן יוצגו תוצאות החיפוש. בצד שמאל של המסך צפויות להופיע קטגוריות רלוונטיות, כגון סוחרי רכב המוכרים את פרארי, חלקי חילוף לפרארי, שימוש ברכב למטרות ספורט, מועדוני מעריצים וכו'. בצד הימני של דף החיפוש צפויות להופיע פרסומות. יצוין כי גוגל השיקה לפני כחודשיים את אוריון, מערכת המיועדת לספק שירות דומה גם לתוצאות החיפוש שלה.
צפוי למאבק קשה מול גוגל. צילום מסך של "קומו" בשלב הניסוי, צילום מסך: allthingsd.com צפוי למאבק קשה מול גוגל. צילום מסך של "קומו" בשלב הניסוי | צילום מסך: allthingsd.com צפוי למאבק קשה מול גוגל. צילום מסך של "קומו" בשלב הניסוי, צילום מסך: allthingsd.com

על פי שמועות שטרם אוששו, מיקרוסופט מתכוונת לשלב חיפוש סמנטי או סמנטי למחצה – מערכת חיפוש שלא מציגה דפים המכילים את המילים המבוקשות, אלא מנסה להבין את הקשר הלשוני ביניהן ולהציג תשובות לשאילתה. ביולי 2008, רכשה מיקרוסופט את פאוורסט (Powerset), שמפתחת מנוע חיפוש המבוסס על שפה טבעית, והעובדה שדווקא מייסד פאוורסט הוא שהודיע על מנוע החיפוש החדש בתחילת מארס הולידה את גל השמועות.

הקטגוריות אמורות לאפשר למיקרוסופט להתגבר על מה שקמפיין הפרסום שלה – שעלותו מוערכת ב-80 עד 100 מיליון דולר – צפוי להדגיש כמכשלה הגדולה של מנועי החיפוש: חוסר היכולת שלהם להציג תוצאה רלבנטית למשתמש. על פי נתוניה של מיקרוסופט, 42% מכלל תוצאות החיפוש בעמוד הראשון אינן רלבנטיות למה שביקש המשתמש, דבר שמאלץ אותו לחדד את החיפוש שלו ומוביל לכך שחיפוש עשוי להמשך עד כ-20 דקות. הקטגוריות אמורות לאפשר למשתמש לחדד את החיפוש שלו מיד, ללא צורך להקיש שאילתת חיפוש נוספת.

למיקרוסופט צפוי מאבק קשה: המותג של גוגל מוכר הרבה יותר, והוא מזוהה עם חיפוש – עד כדי כך, שמחקר של גוגל העלה שמשתמשים מעדיפים תוצאות חיפוש נחותות יותר, אם הן מוצגות עם הלוגו של גוגל, מאשר תוצאות החיפוש של גוגל, כשהן עטופות בלוגו אחר. גוגל נכנסה אפילו לשפה; נוצר הפועל "לגגל", שמציין חיפוש ברשת. לא ברור עד כמה יועיל קמפיין פרסומי, יקר ככל שיהיה, לשינוי התדמית הזו – אבל, כפי שמציין המגזין וויירד, מיקרוסופט היתה מוכנה להשקיע 47 מיליארד דולר ברכישת יאהו בשל מנוע החיפוש שלה, ואם מאה מיליונים יגדילו באופן ניכר את נתח השוק שלה בחיפוש – העומד כרגע על מעט יותר מתשעה אחוזים – זו תהיה הצלחה.

תגיות