אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עוד מותג להתססת הוודקה: יפאורה משיקה את red rain צילום: קית' גלסמן

עוד מותג להתססת הוודקה: יפאורה משיקה את red rain

נכנסת לשוק הגועש של משקאות האנרגיה, בו שולטות כיום XL ו-BLU, עם נתח שוק כולל של למעלה מ-80%. תשקיע 8 מיליון שקל בקמפיין להחדרת המותג, שילווה בקולו של רמי פורטיס

26.05.2009, 15:20 | אורנה יפת
חברת יפאורה מצטרפת אל שוק משקאות האנרגיה הרוחש וגועש. החברה משיקה את המשקה red rain הקנדי, שמיוצר עבור יפאורה באנגליה, על ידי חברת Cott, המשווקת בין היתר את המותג RC קולה, שגם אותו מפיצה יפאורה בישראל.

המשקה ישווק בישראל בטעמים רגיל ודיאט, בפחיות של 250 מ"ל המעוצבות בצבע אדום. החברה תשקיע 8 מיליון שקל בפעילות קד"מ להחדרת המותג, באמצעות קמפיין טלוויזיה ושילוט חוצות. כמו כן, בחרה יפאורה בזמר רמי פורטיס שיקריין את הקמפיין למותג.

אלי פייגלין, סמנכ"ל השיווק של יפאורה, אמר: "מדובר בשוק שמושפע מאד מתחרות ואין לי ספק, כי עד מהרה יהפוך red rain לאחד השחקנים המובילים".

המתחרות המובילות את השוק כיום הן XL ואחריה BLU. הראשונה מחזיקה, על פי נתוני סטור נקסט לשבוע האחרון, 56% ואילו מתחרתה BLU מחזיקה 25% מנתח השוק. השחקנית השלישית, רד בול, שפתחה את הקטגוריה בארץ, מחזיקה כיום 8% בלבד מהשוק.

כמו כן, בין המתחרות XL וענאן שמשום, יבואן המותג BLU, שהיה בעבר יבואן XL, מתקיים הליך משפטי, במסגרתו תובע כל אחד מהצדדים את הצד השני.

מלבדן, קיימים על המדף עוד לא מעט מותגים קטנים המיובאים על ידי יבואנים פרטיים ושאינם נתמכים שיווקית.

הפגיעה בנתח השוק של רד בול, הקמפיינים האגרסיביים בטלוויזיה ובנקודות המכירה והמקררים הממותגים של כל אחד מהמותגים, מלמדים על ההשקעות השיווקיות והכספיות שמשקיעות החברות בתחום זה ועל הקושי לחדור ולהיות שחקן משמעותי בשוק רווי האמוציות, ללא השקעה של מיליוני שקלים.

הסתכלות על שוק זה בחו"ל מלמדת, כי בעוד קטגוריות המשקאות המוגזים והמיצים נמצאות בירידה, דווקא קטגוריית משקאות האנרגיה נמצאת בצמיחה בשנה האחרונה וזו אחת הסיבות בגינה החליטה יפאורה להיכנס לתחום.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות