אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הממשל: קרייזלר תקבל סיוע בסך 6.6 מיליארד דולר עם סיום הליכי פשיטת הרגל צילום: בלומברג

הממשל: קרייזלר תקבל סיוע בסך 6.6 מיליארד דולר עם סיום הליכי פשיטת הרגל

בנוסף תקבל החברה 350 מיליון דולר מהזרוע הפיננסית של ג'נרל מוטורס, GMAC, במסגרת עסקה בה הממשל יטול חלק בהפסדיה

30.05.2009, 12:11 | סוכנויות הידיעות
הממשל האמריקאי הודיע אתמול (ו') כי יצרנית כלי הרכב קרייזלר תקבל סיוע ממשלתי בסך 6.6 מיליארד דולר עם סיומם של הליכי פשיטת הרגל. בנוסף תקבל החברה 350 מיליון דולר מהזרוע הפיננסית של ג'נרל מוטורס, GMAC, במסגרת עסקה בה הממשל יטול חלק בהפסדי GMAC. לטענת חלק מהנושים של קרייזלר, הממשל האמריקאי הציב לוח זמנים מהיר מידי להשלמת העסקה.

בתוך כך אמור השבוע בית משפט לשפיטת רגל במנהטן לפרסם את חוות דעתו בנוגע לעיסקת המיזוג בין קרייזלר ליצרנית הרכב האיטלקית פיאט. כ-300 התנגדויות הוצגו בפני בית המשפט לעסקה המתוכננת, בהן זו של 789 בעלי סוכנויות עימם ניתקה קרייזלר את ההתקשרות העסקית וכן מספר קרנות פנסיה של מדינת אינדיאנה.

קרייזלר מעוניינת באישור העסקה במסגרתה תימכר לקבוצת משקיעים שתכלול את פיאט, קרן נאמנות, משרד האוצר האמריקאי וממשלת קנדה. בעקבות השלמת העסקה יוזרמו לקרייזלר שני מיליארד דולר אותם תעביר החברה לבעלי חוב מובטח, המחזיקים בחובות בהיקף כולל של 6.9 מיליארד דולר. פיאט היא למעשה החברה היחידה שהגישה הצעה לרכישת נכסיה של קרייזלר והיא רשאית לסגת מהסיכומים שהושגו עד ה-15 ביוני.

עם השלמת העסקה יהיה על קרייזלר לנסות למכור שמונה מפעלים נוספים. 22 מפעלי החברה, בהם מועסקים למעלה מ-25 אלף עובדים, השביתו את פעילותם ב-1 למאי. עד כה קיבלה החברה מימון בסך 4.9 מיליארד דולר ממשלות ארצות הברית וקנדה. בשימוע שנערך אתמול טענו חלק מעורכי הדין של בעלי החוב המתנגדים לעסקה עם פיאט כי משרד האוצר הפר את זכויותיהם החוקתיות באמצעות התנאים אותם הציב לסיוע הכלכלי שהעביר לענקית הרכב הנתונה בקשיים. לדברי, גלן קורץ, כספי הסיוע של קרייזלר שהועברו לה מתוכנית ה-TARP היו מיועדים למוסדות פיננסים ולא ליצרניות רכב, ועקב כך העוברו הכספים ללא חקיקה מתאימה בקונגרס. "הקונגרס הבהיר חד משמעית כי לא יאשר למשרד האוצר לממן חילוץ ליצרניות הרכב. מה שנעשה בפועל הפר את החוקה ואת ה-TARP", אמר.

לדברי המשנה לתובע הכללי, ג'נט וארגאס, לא היה זה "סוד", כי כספי TARP יועברו ליצרניות הרכב והקונגרס פיקח באופן הדוק על העברת הכספים. שר האוצר טים גייתנר דיווח קונגרס על המהלך וציין, לדבריה, כי החברות זכאיות לסיוע מכספי ה-TARP במסגרת חקיקה מקבילה. "לא הייתה זו הממשלה אשר הביאה את קרייזלר לפשיטת רגל", ציינה וארגאס, "קרייזלר ביקשה סיוע מאיתנו. כמו כל מלווה, אנו מעוניינים כי גוף שנקלע לקשיים יציג תוכנית עסקית סבירה".

תגיות