אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מתיחת פנים לפולו? אופס, יצא לנו גולף

מתיחת פנים לפולו? אופס, יצא לנו גולף

הדור השישי של פולקסווגן פולו הולך על בטוח ומחקה את האחות הגדולה גולף. בשנה הבאה, כשיבוטלו שיטות שווי השימוש, תהיה רכישתה עסקה כדאית

01.06.2009, 09:12 | תומר הדר, סרדיניה

אומרים שהצבים בסרדיניה, כמו התושבים, חיים עד גיל 120. אבל לצב שמשתזף באמצע הכביש נקבעה תוחלת חיים נמוכה. שנים של אבולוציה לא הכינו את השריון שלו לפגיעה של פולקסווגן פולו חדשה, ולכן הדבר היחיד שהוא יכול לעשות הוא לרוץ או לפחות לזחול במרץ.

הפולו מתקרבת. הוא מכניס את הראש לבית, סוגר את הדלת, מכבה את האור ומתכונן לגרוע מכל. אבל הפולו נעצרת בחריקת בלמים. הנהג יוצא, מרים את הצב ומניח אותו בשדה. הצב אסיר התודה מבין שהנהג הציל את חייו וגומל לו בדרך הטובה ביותר: נשיכה חזקה וכואבת באגודל.

פולקסווגן פולו החדשה, השישית במספר, היא המכונית השנייה בחשיבותה בקונצרן פולקסווגן אחרי גולף. נתוני המכירות של כלי רכב באירופה ברבעון הראשון של 2009 מבהירים מדוע: במקום הראשון בטבלת המכירות ניצבת הגולף עם 170,456 מכירות. אך בששת המקומות שאחריה ניצבות מכוניות סופר־מיני כגון פיז'ו 207 ופורד פיאסטה.

בעיה עם כפתור הכיוון של המראות. פנים הפולו בעיה עם כפתור הכיוון של המראות. פנים הפולו בעיה עם כפתור הכיוון של המראות. פנים הפולו

פולו נמצאת רק במקום השישי בטבלה. פולו המקורית, שהוצגה ב־1975, נועדה לספק לרוכשי פולקסווגן אלטרנטיבה זולה וקטנה יותר מהגולף. פולו הנוכחית אינה שונה, אך בעוד פולו המקורית ניצבה בתחתית שרשרת המזון של קונצרן פולקסווגן, פולו החדשה כבר אינה המכונית הזולה ביותר בהיצע של הקונצרן וגם לא הקטנה ביותר, עובדה שמומחשת היטב בממדיה של פולו החדשה: בעוד אורכה של הפולו המקורית היה 352 ס"מ, אורכה של הפולו החדשה 397 ס"מ.

שישה מנועים אבל רק ארבע כריות אוויר

מבט מהיר בפולו מבהיר שאנשי פולקסווגן העדיפו ללכת עם פולו החדשה על בטוח. בפולו הקודמת, שהיתה קצרה ב־5 ס"מ, אך שקלה 2.5% יותר מן הנוכחית, הוצמדו לחזית צמד פנסים עגולים וכעורים. אפשר לומר שפולו החדשה בעצם נראית כמו גולף קטנה. מבחינתם של אנשי פולקסווגן הקביעה אינה נכונה. בדף השאלות שהוכן מראש על ידי מחלקת יחסי הציבור של פולקסווגן אפילו ישנה פסקה שלמה שמסבירה מדוע הפולו אינה בעצם גולף קטנה.

את התשובות נחסוך מכם. גם תא הנוסעים של הפולו אינו שונה באופן מהותי מזה של הגולף. אותם פתחי אוורור, אותו הגה. בדומה לגולף, גם כאן קשה להכניס אפילו עט בחרכים שבין החלקים השונים, שעשויים מפלסטיק רך למגע וגם כאן קשה למצוא אפילו כפתור אחד שאינו ממוקם בהישג יד - אולי חוץ מכפתור כיוון המראות החשמלי.

דווקא כאן החליטו אנשי פולקסווגן לחסוך בתקציבים ובאופן תמוה מיקמו את המתג במקום מוזר, בקצה ידית האחיזה של הנהג, דבר שגם מכתיב כיוון הפוך של הג'ויסטיק הקטן שאחראי להזזת המראות. גם המרווח לרגלי הנוסעים מאחור ובתא המטען אינו מהמובילים בקטגוריה.

תצליח בזכות פליטה נמוכה של זיהום אוויר תצליח בזכות פליטה נמוכה של זיהום אוויר תצליח בזכות פליטה נמוכה של זיהום אוויר

בניגוד לגולף, שהוצגה עם ארבעה מנועים, הפולו מוצגת עם לא פחות משישה. חלקם יגיעו לישראל וחלקם, בייחוד מנועי הדיזל הנקיים, יישארו באירופה. למכונית המבחן שלנו יש מנוע בנזין בנפח 1.2 ליטרים שמשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית בעלת שני מצמדים. למרות הנפח הצנום, המנוע הנמרץ מפיק 104 כוחות סוס ואנחנו יוצאים לדרך בכיוון אולביה.

אף שהנוף שנשקף מחלונה של הפולו מזכיר את ישראל, הכבישים המצוינים מזכירים לנו שסרדיניה נמצאת בריבונות איטלקית. אך לא כל הכבישים ישרים, ולשם פנינו מועדות. בשיוט בכבישים בין־עירוניים הפולו מפגינה רמות של שקט שאופייניות למכוניות גדולות בהרבה ממנה. במפתיע, תיבת ההילוכים בעלת צמד המצמדים אינה רהוטה ונוטה לפעמים לשיהוקים קלים בעת העברות הילוכים.

כשרכסי ההרים המרוחקים כבר נשקפים בחלון הקדמי אנחנו מורידים שלושה הילוכים (אין ידיות העברה מאחורי ההגה) ומגבירים קצב. המחמאה הטובה ביותר שאפשר לתת לפולו היא שמדובר במכונית שמתנהגת כמו גולף קטנה. למרות ההגה החשמלי, תגובותיה מהירות והיא מספקת מידה סבירה של היזון חוזר. השלדה שהפולו חולקת עם סיאט איביזה החדשה מצוינת ונותנת מנות גדושות של הנאה. רק המתלים מאכזבים מעט. מחד הם נוקשים למדי, אך מאידך בולמי הזעזועים אינם מצליחים תמיד להתמודד עם שיבושי כביש ומגיעים לקצה מהלכם בחבטה מטרידה.

הצלחה בישראל - רק בשנה הבאה

כמו כל דבר טוב, גם הנסיעה בפולו חייבת להסתיים. הנוף הים תיכוני המטופח של סרדיניה יוחלף בנוף ים תיכוני מטופח פחות - של ישראל. שוק הרכב הישראלי אינו מקום אידיאלי למכוניות סופר־מיני, שמכירותיהן נמצאות בצניחה. הסיבות ברורות: מכוניות הסופר־מיני הופכות גדולות ומשוכללות מדי שנה, מה שמעלה את מחירן. הצרכן הישראלי מעדיף מכוניות אוטומטיות.

ברוב מכוניות הסופר־מיני התיבה האוטומטית מוצעת רק בגרסאות בעלות המנועים הבכירים, מה שמכתיב מחיר גבוה למדי של כ־110 אלף שקל. יבואני הרכב, שלהוטים למכור לחברות הליסינג, משווקים במרץ מכוניות משפחתיות שכולן עולות כ־114 אלף שקל, רק כמה אלפי שקלים יותר ממחירה של מכונית סופר־מיני.

כך נוצר למשל מצב שבו מי שחפץ בפולקסווגן פולו אוטומטית יכול להוסיף רק 4,000 שקל ולרכוש את אחותה הגדולה - ג'טה. אך בשנה הבאה, שבה יבוטלו קבוצות שווי השימוש ומחיריהן של מכוניות ייקבעו לפי מידת הזיהום שהן פולטות, יהיה לפולו החדשה סיכוי של ממש להצליח: מנועה הקטן פולט רק 129 גרם של פחמן דו־חמצני לק"מ, נתון זעום לעומת רוב המשפחתיות, שפולטות כ־170 עד 200 גרם של פחמן דו־חמצני לק"מ. כך יובטח פער גדול דיו בין הפולו לבין הגולף והג'טה, שיכול בהחלט לבסס את הצלחתה בישראל.

תגיות

18 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
תתרחקו כמה שיותר מהר מפולו מלא תקלות
יש לי פולו שנת 2002 מהרגע שקניתי אותה היו רק תקלות ומשיחה עם לקוחות נוספים מתסבר שגם להם היו מלא תקלות. במוסך יגידו לכם כי זה רכב שנוסע על הכביש... חשוב שתדעו הרכב לא שווה את הכסף אתם תשלמו אלפי שקלים על תיקונים וחלפים לא מדובר באיכות...מניסיון בטח שלא בפולו... מישהו רוצה לתבוע בתביעה ייצוגית
שלומי , תל אביב  |  08.06.09
לכל התגובות