אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אייר פראנס מעריכה: המטוס התרסק בלב ים צילום: בלומברג

אייר פראנס מעריכה: המטוס התרסק בלב ים

דובר חברת התעופה אמר כי "נראה ששילוב של גורמים הוביל להתרסקות". על המטוס שהמריא מברזיל לצרפת היו 228 נוסעים ואנשי צוות. שר צרפתי: "זו טרגדיה איומה. ייתכן שזהו האסון הקשה ביותר שידעה אייר פראנס ב-75 שנות קיומה"

01.06.2009, 18:57 | ynet

אסון תעופה קשה בטיסה בין יבשתית: חברת התעופה אייר פראנס העריכה הערב (יום ב') כי מטוס הנוסעים שנעלם מהמכ"ם בעת שטס מעל האוקיינוס האטלנטי כשעל סיפונו 228 בני אדם - התרסק אחרי שנקלע למזג אוויר סוער. המטוס היה בדרכו מריו דה-ז'נרו לפריז.  

אייר פראנס הודיעה כי המטוס, מסוג איירבוס 330-200, נקלע למזג האוויר הסוער כארבע שעות אחרי שהמריא מברזיל, וזמן קצר לאחר מכן שיגר הודעה אוטומטית שבה דווח על תקלות חשמליות. דובר החברה, פרנסואה ברוס, אמר כי כמה מהמנגנונים במטוס כשלו, ומנעו ממנו ליצור קשר עם בקרי התעופה. "כנראה ששילוב של גורמים הוביל להתרסקות", אמר ברוס, שציין כי ייתכן שהמטוס נפגע מברק. אייר פראנס הדגישה כי הטייסים היו מנוסים מאוד.

חיל האוויר הברזילאי מסר שהמטוס היה במרחק גדול מהיבשה בעת שנעלם מהמכ"ם. מטוסי קרב מברזיל ומאפריקה יצאו לחפש אחר שרידיו. טיסת AF477 המריאה הלילה מריו דה-ז'נרו והייתה צפויה לנחות בנמל התעופה שארל דה-גול בפריז בצהריים. על המטוס היו 216 נוסעים, בהם שבעה ילדים ותינוק, ו-12 אנשי צוות. לנשיא ברזיל נמסר כי כ-60 נוסעים היו אזרחי ארצו, לפחות מ-40 מהנוסעים היו אזרחי צרפת ו-20 גרמנים.

שר צרפתי בכיר, ז'ן-לואי בורלו, שלל את האפשרות שהמטוס נחטף. "זו טרגדיה איומה", אמר לתחנת רדיו צרפתית, "אם לא יימצאו ניצולים, יהיה זה האסון הקטלני ביותר שבו היה מעורב מטוס של אייר פראנס ב-75 שנות קיומה של החברה". לא ברור היכן בדיוק היה המטוס בפעם האחרונה שעוד היה קשר עמו. מטוסי חיל האוויר הברזילאי המריאו מהאי פרננדו דה נורונחה, כדי לחפש אחריו באזור וחיל הים הברזילאי שיגר שלוש ספינות לחיפושים.  

קרובי משפחה וחברים של הנוסעים, שהגיעו לנמל התעופה בפריז בציפייה לקבל את פני יקיריהם, נלקחו למרכז מידע מיוחד שהוקם עבורם. כ-20 קרובים נוספים של נוסעים שהיו בטיסה הגיעו לנמל התעופה אחרי ששמעו את החדשות האיומות. ברנרדו סוזה, שאחיו וגיסתו היו על הטיסה, התלונן כי לא קיבל כל מידע מחברת התעופה. "הגעתי לנמל התעופה, אך כשהגעתי נתקלתי רק בדוכן ריק. לאור חוסר המידע, זה אפילו עוד יותר מדאיג", אמר. 

תגיות