אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכוניות בייבוא אישי איבדו פחות מערכן לעומת מכוניות בייבוא סדיר

מכוניות בייבוא אישי איבדו פחות מערכן לעומת מכוניות בייבוא סדיר

מבדיקת "כלכליסט" עולה שמחיריהן של מכוניות רבות בייבוא אישי לא השתנו כלל בחודשים האחרונים במחירון הרכב של לוי יצחק. במשרדו של לוי יצחק מסבירים ששמירת הערך היציבה נובעת מביקוש ערני לרכבים ביבוא אישי

01.06.2009, 21:30 | תומר הדר

מכוניות בייבוא אישי נהנות משמירת ערך יציבה יותר ממכוניות בייבוא סדיר. מבדיקת "כלכליסט" עולה שמחיריהן של מכוניות רבות בייבוא אישי לא השתנו כלל בחודשים האחרונים במחירון הרכב של לוי יצחק. כך לדוגמה מחיריהם של רכבי השטח ב.מ.וו X5, ג'יפ גראנד צ'רוקי דיזל ומכונית הספורט פורד מוסטנג GT קופה לא השתנו כלל בשלושת החודשים האחרונים, זאת בניגוד למקביליהם ביבוא סדיר שמחיריהם ידעו עליות וירידות.

במשרדו של לוי יצחק מסבירים ששמירת הערך היציבה נובעת מביקוש ערני לרכבים בייבוא אישי. נוסף על כך, מחיריהן של מכוניות משפחתיות, בייחוד מתוצרת יפנית וקוריאנית עלו החודש, זאת לאחר שבחודש שעבר חלו ירידות מחיר משמעותיות במחירן. למעשה, רוב המשפחתיות המשומשות חזרו לאותה רמת מחיר שנקבעה להן בחודש אפריל. כך מחירה של מאזדה 3 קומפורט (רמת הגימור הבסיסית) נקבע במרס ל-79 אלף שקל, זינק באפריל ל-81 אלף שקל, ירד שוב במאי ל-79 אלף שקל וזינק שוב ביוני ל-81 אלף שקל.

מגמה זו, יש לציין, אינה תקפה בנוגע למכוניות משפחתיות מתוצרת אירופית. כך מחירה של פיז'ו 307 1.6 XR מודל 2006 ששמר על יציבות במשך שלושת החודשים ועמד על 71 אלף שקל ירד ל-70 אלף שקל.

אותה מגמה של עליית מחירים מאפיינת גם את מכוניות המנהלים הבינוניות. מחירה של סובארו B4 אוטומטית, לדוגמה, הגיע החודש לשיא של 102 אלף שקל, זאת לאחר עלייה הדרגתית שבתחילתה במרס עמד מחיר המכונית על 96 אלף שקל. הסיבה העיקרית לעליית מחירן של המכוניות המשפחתיות נובעת מעליית מחירן של המכוניות החדשות שהתרחשה בחודשים האחרונים. מחירן של מכוניות משומשות, שגילן אינו עולה על שלוש שנים מושפע בדרך כלל, בייחוד בדגמים מתוצרת יפן, ממחיר הדגמים החדשים.

לעומת המשפחתיות, מחירי רכבי הפאר והשטח ירדו בחודש יוני באופן משמעותי. כך לדוגמה מחירו של רכב השטח איסוזו טרופר בגרסת LS שמצוידת במנוע דיזל משנת היצור 2004 צנח בהדרגה מ-90 אלף שקל במרס ל-85 אלף שקל החודש. גם מחירו של מיצובישי פאג'רו קינג ספג פגיעה קשה וירד ל-127 אלף שקל לאחר שבחודש שעבר עלה 140 אלף שקל. הסיבות העיקריות לירידת המחיר החדה ברכבי הפנאי והפאר אינן קשורות למחירם של הדגמים החדשים אלא נובעת ישירות מירידה בביקוש למכוניות יקרות, שמתחזקת ככל שהשפעותיו של המיתון מורגשות יותר.

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
לוי יצחק לא רלוונטי
כל מי שניסה למכור רכב יודע שלמחירון של לוי יצחק אין משמעות. אף אחד לא מוכן לשלם את המחירון של לוי יצחק. כל המטרה של המחירון ההזוי הזה היא לאפשר לחברות הליסינג, שגם קונות את המחירון, להציגו בפני קונים פוטנצייאלים של מכוניות הליסינג, כדי לשכנע אותם שהם מקבלים הנחה משמעותית ביחס למחירון. הכל בלוף. מחירי המכוניות המשומשות נמוכים בפועל ב20 אחוז לפחות ממחירי "המחירון", למעט אולי טויוטה קורולה, מהשנים שעוד היו בה הילוכים אוטומטיים ולא רובוטיים.
משה  |  05.06.09
לכל התגובות