אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הישראלים משלמים יותר מדי ל-HOT ול-YES אבל לא יוותרו על הסרטים והספורט צילום: shutterstock

הישראלים משלמים יותר מדי ל-HOT ול-YES אבל לא יוותרו על הסרטים והספורט

80% מהנשאלים בסקר שביצעה מועצת הכבלים והלווין השיבו שלדעתם הם משלמים מחיר בלתי הוגן עבור שידורי הטלוויזיה. 70% מהם היו מוכנים לראות פרסומות כדי לשלם פחות. יס והוט: נתונים מגמתיים ופופוליסטיים

02.06.2009, 13:07 | מיטל זדה

כ-80% מצופי הטלוויזיה הרב-ערוצית (לקוחות הוט ויס) סבורים שהמחיר שהם משלמים על השידורים אינו הוגן. כך עולה מסקר שהזמינה מועצת הכבלים והלווין ובוצע על ידי מכון המחקר "כלים שלובים".

מהסקר עולה, שכ-70% מהצופים תומכים ברפורמה בתחום השידורים, שתאפשר לכל צופה לבחור בערוצים בודדים. 16.3%, לעומת זאת, מעדיפים את המצב הקיים, של חבילת ערוצים כוללת. 70% מהמשיבים אף מסכימים להכללת פרסומות בשידורים, תמורת הוזלה בדמי המנוי וכ-40% אף מוכנים להכנסת פרסומות באופן מלא, תמורת הנחה גדולה יותר.

הסקר נערך לקראת אישור הרפורמה בשוק השידורים ע"י המועצה ועולה ממנו בבירור, כי רוב צרכני הטלוויזיה הרב-ערוצית צופים בפועל בכ-10 ערוצים בלבד ורובם המכריע היה מעוניין, שלא לשלם על ערוצים שאינו צופה בהם. עם זאת, מראה הסקר, כי רוב צרכני הטלוויזיה הרב-ערוצית לא מעוניינים לוותר על צפייה בערוצי הסרטים, ערוצי הילדים וערוצי הספורט.

עוד עולה מהסקר, כי יש צפי לנטישה של כ-8% מלקוחות הכבלים והלווין לטובת הטלוויזיה הדיגיטלית, שתאפשר צפייה ב-5 ערוצים, ללא תשלום, החל מחודש אוגוסט הקרוב.

מחברת הוט נמסר בתגובה: "מדובר במחקר מוזמן, עם מתודולוגיה בעייתית ושאלות שהתשובה עליהן ידועה מראש. בכל זאת, גם מסקר מגמתי זה עולה, כי למעלה מ-90% מלקוחותינו ימשיכו גם בעתיד לבחור בהיצע העשיר של שירותינו".

מחברת יס נמסר: "זוהי הצגה פופוליסטית של הדברים, שהרי באם יידרשו הלקוחות לשלם בעד כל ערוץ בנפרד, הרי שמחירי הערוצים יזנקו, אחרת הפלטפורמות יקרסו".

בסקר השתתפו כ-1,294 נשאלים, (60% הם לקוחות הוט ו-40% לקוחות יס).

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
קרטל נוסף עם תמחור זהה. מדוע אף אחת מהחברות לא הציעה ערוצים בודדים עד עכשיו?
חברות כוחניות שמכריחות את הלקוחות לרכוש מוצרים שאינם רוצים או צריכים. הטכנולוגיה קיימת והם יכולים להציע תמחור לכל לקוח בנפרד, לפי צפייה, לפי ערוצים ולפי חבילות, מדוע זה לא קיים? מפני שהם יכולים לאלץ אותנו לרכוש את חבילות הזבל שאף אחד לא צופה בו ולהצטדק "אבל יש לך המון חבילות" גם המחוקקים שלנו אחראים לכך, והחוק החדש לא עונה על הבעיות. למה את חברות הטלפון אפשר לחייב להציע חיוב לפי שנייה ואת חברות הכבלים לא?
בעז , צפון  |  07.06.09
2.
נכון אמיתי ולא פופוליסטי
אם לאשתי היה את הראש הטכנולוגי והפריקי עמוס בידע על גדג'טס היינו נפטרים מהם אחת ולתמיד כי אין לשנינו בעיה של שפות והייתי מתקין צלחת פרטית אבל יש לה תכניות שהיא רוצה ואני לא מתוכח על זה עשינו את המנוי עם המקס ל-3 שנים בסכום של 245 ש'ח וסגרנו סיפור -זמנית עד שהם יפשלו פעם ראשונה ועלו לי את המחיר ואז אני מתפטר מהם ומרים צלחת למרות שאני מתכנן כבר בתקופה הקרובה לעשות זאת בכל מקרה אין כל הצדקה למחיר בזה עבור 6 עד 10 ערוצים שאנחנו רואים וכל השאר זה סתם מס שפתיים - "תראה יש לך 13 חבילות" זבל מרוכז שאינני יודע מה יש שם בכלל ומה עוד שכ-80% מהשידורים שלהם חוזרים וחוזרים ואין מה לראות רוב הזמן
hawk , מרכז  |  02.06.09