אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הבעלים החדשים של האמר: חברה סינית למיכון הנדסי צילום: בלומברג

הבעלים החדשים של האמר: חברה סינית למיכון הנדסי

לטנג־ג'ונג אין ניסיון בניהול מפעלים מחוץ לסין. מכירות רכבי שטח בסין זינקו ב-25% במהלך שנת 2008

03.06.2009, 21:16 | רחל בית-אריה, בייג'ינג

רכב השטח האמר, אחד ממותגי הדגל של הענקית הקורסת ג'נרל מוטורס, נמכר היום (ד') לחברה הסינית האלמונית סצ'ואן טנג־ג'ונג במסגרת ניסיונה של ג'נרל מוטורס לשקם את עצמה ולהיפטר מדגמים בלתי רווחיים.

המסמר האחרון דטרויט החדשה צומחת בסין היצרניות האמריקאיות קורסות, וסין היא זו המאיימת לנעוץ את המסמר האחרון ב"שלוש הגדולות" של דטרויט רחל בית-אריה, בייג'ינג, 12 תגובותלכתבה המלאה

טנג־ג'ונג תשמור על משרותיהם של 3,000 עובדים אמריקאים בהאמר, כמו גם על הסכמי ההפצה של האמר בארה"ב - כך על פי הודעה משותפת של שתי החברות. סכום העסקה לא נמסר, אך לפי מסמכי פשיטת הרגל השווי של האמר עומד על כחצי מיליארד דולר.

בית המשפט בארה"ב אישר למכור חלק מהנכסים של GM כבר בחודש הבא בניסיון להבריא את החברה ולהפעילה מחדש כיצרנית רכב קטנה ורווחית יותר. "הרבה חברות פרטיות כמו טנג־ג'ונג פרצו בעקבות הבום הכלכלי בסין, ואפשר לצפות מהן לעוד עסקאות מפתיעות בעתיד", אמר לסוכנות בלומברג האנליסט ריצון שיה מחברת דיווה סקיוריטיס בשנגחאי. טנג־ג'ונג מתמחה בייצור ציוד הנדסי כבד לבניית כבישים וגשרים. זו תהיה כניסתה הראשונה של החברה לשוק הרכב הפרטי ואין לה ניסיון בניהול מפעלים מחוץ לסין.

בעוד מכירות האמר צנחו בארה"ב בעשרות אחוזים בשנתיים האחרונות בשל עליית מחירי הדלק, מכירות של רכבי שטח עלו בסין ב־25% ב־2008.

אנליסטים מעריכים שטנג־ג'ונג מעוניינת לנצל את ההזדמנות ולקנות את האמר יחד עם המומחיוּת הטכנולוגית שבה מחזיקים המפעלים האמריקאיים, כדי להגדיל את נתח השוק שלה בסין ובמדינות מתפתחות אחרות. יצוין שהזינוק ברכישת רכבי שטח עומד בניגוד חד לכוונות המוצהרות של ממשלת סין לקדם מכוניות קטנות וחסכוניות.

תגיות