אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: המו"מ למיזוג LEAD ו-GPS הופסק צילום: עמית שעל

בלעדי: המו"מ למיזוג LEAD ו-GPS הופסק

שני משרדי הפרסום שבבעלות אדלר חומסקי היו אמורים להיהפך למשרד אחד בהובלת רמי יהודיחה, מנכ"ל LEAD. אייל חומסקי: "החלטנו שעדיף להשאיר את המשרדים במתכונתם הנוכחית"

04.06.2009, 09:24 | מיטל זדה

המגעים בין משרדי הפרסום LEAD ו־GPS, שניהם חברות־בנות של קבוצת אדלר חומסקי, הופסקו. הסיכויים להשלמת המיזוג בין השניים למשרד אחד נראים כעת אפסיים. כך נודע ל"כלכליסט".

המשא ומתן בין שני המשרדים לקראת מיזוג, שהחל לפני כמה חודשים ונחשף לראשונה ב"כלכליסט", הופסק לאחרונה. המטרה המקורית היתה להפוך את שני המשרדים, שהם מהחברות־הבנות העיקריות והגדולות בקבוצה, לגוף שיתחרה במשרדי פרסום בינוניים־גדולים.

על פי הערכות בענף הפרסום, המגעים לא הבשילו לכדי עסקה, ככל הנראה על רקע קשיים להגיע להבנות ולהסכמים בין כל השותפים הקשורים למהלך.

בראש משרד GPS עומדים שלושה שותפים: יוסי ארועטי, דודי ברמן ומודי פרי. המנכ"ל המשותף ב־LEAD הוא רמי יהודיחה, שגם היה אמור להיות מנכ"ל המשרד הממוזג, כאשר אדלר חומסקי ישמרו לעצמם את השליטה במשרד (70%).

אייל חומסקי, מנכ"ל קבוצת אדלר חומסקי ומבעליה, מסר ל"כלכליסט" בתגובה: "אכן בחנו את אפשרות המיזוג בין המשרדים, אבל הגענו למסקנה שעדיף להשאיר אותם במתכונת הנוכחית, בתור שני משרדים נפרדים".

קבוצת אדלר חומסקי רכשה 70% שליטה ב־LEAD בתחילת 2005. לפני כן היתה החברה בבעלותו המלאה של יהודיחה. בעת רכישתה היו עיקר לקוחותיה של LEAD מתחום השיווק הישיר. ארבע שנים לאחר רכישתה הצליחה LEAD להגדיל באופן דרמטי את היקף תקציבי הפרסום שלה מ־2.5 מיליון דולר בסוף 2006 ל־17.6 מיליון דולר בסוף 2008 (על פי נתוני יפעת בקרת פרסום במחירי מחירון).

משרד הפרסום GPS הוא אחת החברות־הבנות הוותיקות של אדלר חומסקי. תחילה טיפל בעיקר בתקציבי פרסום קטנים, אך בניהולם של יוסי ארועטי ודודי ברמן הצליח למצב את עצמו כמשרד בגודל בינוני, שלעתים אף נכנס לדירוג 20 משרדי הפרסום הגדולים. מבין לקוחותיו כיום אפשר למנות גם תקציבי פרסום גדולים יחסית, דוגמת טיב טעם, השכרת רכב שלמה־SIXT, יבואנית סוני ישפאר ולאחרונה גם ארקיע.

בדומה ל־LEAD, גם GPS הצליח להזניק את היקף פעילותו בשנים האחרונות, כשהכפיל את המחזור מ־17.8 מיליון דולר ב־2006 ל־35 מיליון דולר שנתיים מאוחר יותר, ב־2008 (על פי נתוני יפעת בקרת פרסום במחירי מחירון).

תגיות