אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
7 לשישבת: הצעות ורעיונות לסוף השבוע צילום: ערן יופי כהן

7 לשישבת: הצעות ורעיונות לסוף השבוע

בראסרי משפחתי ביהוד, הופעה של אריק קלפטון, הבלו מן גרופ, טריאתלון נשים והקפת הכנרת - שלל הצעות לסופ"ש

04.06.2009, 13:03 | כתבי כלכליסט

בראסרי משפחתית ביהוד: תפריט ילדים והפעלות בצ'ארלי

הבראסרי האסייתית צ'ארלי ביהוד מקדימה רפואה למכה, ועוד לפני פרוץ החופש הגדול חונכת מסורת קיץ חדשה: הפעלות מיוחדות לילדים מדי שישי בצהריים. בשעות 12:30–16:00, בימי שישי לאורך הקיץ כולו, יוכלו הילדים ליהנות משלל פעילויות צביעה, בנייה והדבקות עם המפעילה עינת שגב, ללא תשלום. בינתיים יוכלו ההורים לאכול בניחותא. ילדים רעבים יוכלו להזמין מתפריט הילדים של צ'ארלי, הכולל מנה עיקרית לבחירה (המבורגר, שניצלונים, נודלס, שיפודי חזה עוף או כנפי עוף) ותוספות (אורז מאודה או מוקפץ, צ'יפס, פירה, סלט או ירקות מאודים), שתייה וכדור גלידה עם קצפת וסוכריות שוקולד במחיר 39 שקל.

דרך החורש 4 יהוד. טל': 03-5368844

אריק קלפטון וסטיב ווינווד אריק קלפטון וסטיב ווינווד אריק קלפטון וסטיב ווינווד
אריק קלפטון וסטיב ווינווד: הופעת איחוד במדיסון סקוור גארדן

בליינד פיית', הסופר גרופ קצרת הימים שהלב והמוח שלה היו אריק קלפטון וסטיב ווינווד, הסתפקה באלבום אחד. קלפטון המשיך לדרק והדומינוז, ווינווד חזר ללהקה שלו, טראפיק. לאורך הדרך השניים נפגשו פה ושם, אבל אף מפגש חטוף לא השתווה לשיאי הרגש שהוצגו בהופעה המשותפת במדיסון סקוור גארדן. חלק מהשירים בסט הכפול כבר עברו את גיל 40 ועדיין נשמעים נפלא. אם רוק קלאסי הוא כוס הבירה שלכם - מצאתם חבר חדש־ישן לקיץ.

היי פידליטי/Reprise, 129:16 דק', 79.90 שקל

הבלו מן גרופ: ראש מוזיקלי כחול למדי

קשה היה להתעלם השבוע משלוש הדמויות הקירחות והכחולות שהסתובבו ברחובות תל אביב והצטלמו עם עוברי אורח מופתעים למדי. בשישי הקרוב תעלה אותה שלישייה, המוכרת יותר כבלו מן גרופ, לשתי הופעות בגני התערוכה (ב־14:00 וב־22:00) שיפתחו את הסיבוב שלהם בארץ. השלושה, המגובים בשמונה נגנים, מעבירים על הבמה סדנת הכנה למופע הרוק המושלם, ויוצאים עם הקהל למסע המשלב תיאטרון, אמנות, טכנולוגיה ומוזיקה. מבין האמנים שהגיעו ויגיעו הנה הקיץ, הטריו הכחול אמנם נחשב לפחות מוכר, אבל אם להסתמך על 17 המיליונים שצפו בהם עד כה בעולם, יש למה לחכות.

גני התערוכה תל אביב, 290-590 שקל, טל': 8965*

טריאתלון נשים: שוחות, רוכבות ורצות לזכרה של תמר דבוסקין ז"ל

בשבת ב־6:30 בחוף אכדיה יוזנקו המשתתפות במקצי הילדות, העממי והספרינט בטריאתלון הנשים ה־16 לזכרה של תמר דבוסקין.

חוף אכדיה, דרום הרצליה, 50-140 שקל, לפרטים: www.women-tri.com

שרתי לך ארצי שרתי לך ארצי שרתי לך ארצי
שרתי לך ארצי: מארז לסדרה המיתולוגית

בשלהי אפריל 1974 חנכה הטלוויזיה הישראלית את הפרויקט השאפתני ביותר שלה עד אז. "שרתי לך ארצי" הציגה במשך 24 תוכניות מושקעות את ההיסטוריה של הזמר העברי, מראשית התחדשות היישוב בארץ ועד "ירושלים של זהב". אליהו הכהן ודן אלמגור הנחו, ובין האורחים היו שלמה ארצי, גאולה גיל, יהורם גאון ואפילו אחת - גולדה מאיר.

אן.אמ.סי־יונייטד, 1440 דק', 199.90 שקל

ציפור הנפש: גרסה בימתית לספר הקלאסי

לפסטיבל ישראל המתקיים כעת יש אח קטן, פסטיבל ישראל לילדים, המתקיים זו השנה הרביעית ומארח לא מעט הפקות מסקרנות, ישראליות ומיובאות. אחת מהן, שתשוב לבמה בבית שמואל בירושלים בשבת ב־11:00, היא זו של "ציפור הנפש" - מחזה מוזיקלי על פי ספרה של מיכל סנונית (שיצא בעבר גם בתקליט), בהפקת תיאטרון המדיטק ובבימויו של משה קפטן, המנהל האמנותי של המדיטק ובמאי מחזה מוזיקלי נוסף שזכה לגרסה מחודשת בפסטיבל, "הכבש ה־16". במרכז ההצגה הילד בן, היוצא למסע בעקבות ציפור הנפש שלו. הוא פוגש שלושה טיפוסים תחת עץ הציפורים והם מתלווים אליו במסעו. ההצגה, כמו הספר, מתבוננת אל הנפש, וסביר שבדרך הביתה הילדים ינסו לשמוע את זו המסתתרת בהם.

אליהו שמאע 6 ירושלים, 90 שקל, טל': 1-700-702015

סובב כנרת: מקיפים את השלולית הלאומית

אף שהיא קטנה, והקמפיין המייבש מדמה אותה לבריכת ילדים קטנטנה, האפשרות להקיף את הכנרת קלושה. החברה להגנת הטבע הכשירה כמחצית מחופי הימה למסלולי טיול וסימנה אותם במקוריות בצבע סגול. לרגל סוף השבוע בעל הטמפרטורות הנוחות, אפשר כמובן גם ללון על שפת הכנרת ולבצע חלקים ממנה מדי יום. המסלול הראשון, המכונה הג'ונגל, אורכו 5 ק"מ והוא ייקח אתכם בסבך הצמחייה המקיפה את הכנרת. אפשר ללכת עם ילדים בגילי 3–4 או תינוקות במנשא; עגלות לא יעברו כאן. מסלולים אחרים יוצאים מירדנית, מהגן הלאומי כפר נחום ומטבחה.

סובב כנרת, צילום: ערן יופי כהן סובב כנרת | צילום: ערן יופי כהן סובב כנרת, צילום: ערן יופי כהן

איך מגיעים? המטרה הראשונית היא צומת צמח, שתוכלו להגיע אליו דרך טבריה (מצומת גולני), או דרך הבקעה: בעפולה פונים לכביש 71 לכיוון בית שאן, לא פונים שמאלה בצומת בית השיטה לכיוון בית אלפא וניר דוד אלא ממשיכים ישר לכביש הבקעה. פונים שמאלה לדרך הישירה לצומת צמח, שם פונים ימינה. בצומת מעגן פונים שמאלה לכיוון עין גב (כביש 92) ופונים שמאלה לתחנת הדלק אלונית שבכניסה לכפר הנופש של קיבוץ האון. מעט אחרי התחנה פונים שמאלה לכביש עפר, וכשרואים את הכנרת מחנים מימין. כאן גם תסיימו את המסלול בעוד כשעתיים־שלוש.

כיוון שמדובר בשביל שסומן בעבר בשחור, אם עוד תראו סימון כזה - אתם בדרך הנכונה. השביל הסגול יוביל אתכם בין השטחים החקלאיים עד קיבוץ מעגן. הוא עולה ויורד בסבך ויש בו פינות מוצלות ונוחות לעצירה. הדרך הזו היתה בעבר סוללה מלאכותית שנבנתה כדי להגן על המצוק מהגלים ועם השנים כוסתה בטבעיות בצמחייה עבותה. מהר מאוד תרגישו שאתם הולכים על צינור שיוביל לתחנת שאיבה ישנה שאינה בשימוש. בעבר שאבו מפה מים להשקיה, היום כמובן שלא. כמה דקות נוספות ותראו את תחנת השאיבה החדשה המספקת מי שתייה ליישובים הסמוכים. למרות הקמפיין, אי אפשר שלא לדבר עליו, הכנרת מספקת כ־30% ממי השתייה בישראל. את כל השאר מספקים בארות ומי תהום, ולהשקיה חקלאית מתפילים ברוב האזורים בארץ מים, או נעזרים בבריכות המתמלאות בדיוק למטרה הזאת. מתחנת השאיבה עולים למעלה אל דרך העפר ובין האקליפטוסים (מסלול נוח לרוכבי אופניים) וחוזרים אל הרכב.

הכניסה חופשית

מקורות מידע: אתר החברה להגנת הטבע: www.teva.org.il. מרחקים: מתל אביב: 150 ק"מ, כשעתיים נסיעה; מחיפה: 85 ק"מ, כשעה ורבע נסיעה.